نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئال‌مادرید در شبی که ناپولی را مغلوب کرد یک رکورد خاص هم به ثبت رساند.

گلزنی رئال در47 بازی متوالی و رسيدن به ركورد بنفيكا

به گزارش روزنامه خبرورزشی، رئاليها در بازي با ناپولي به سه گل رسيدند و حالا در 47 بازي متوالي است كه موفق به گلزني شدهاند. اين آماري است كه كمتر تيمهايي در سرتاسر دنيا موفق به دستيابي به آن شدهاند. آخرين ديداري كه رئاليها در آن نتوانستند به گل برسند، روز 24 آوريل سال 2016 و در بازي دور رفت مرحله نيمهنهايي فصل گذشته ليگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسيتي بود و از آن بازي به بعد، رئالمادريد در تمام بازيهاي رسمياش توانسته دستكم به يك گل برسد.

 

311 روز از آن روز گذشته و درطول اين مدت رئاليها 47 بازي برگزار كردهاند و در تكتك اين بازيها گلزني كردهاند. آنها با باز كردن دروازه پهپه رينا در بازي سهشنبهشب، توانستند با ركوردي كه بنفيكا از 8 دسامبر 1963 تا دهم ژانويه سال 1965 با گلزني در 47 بازي متوالي به نام خود ثبت كرده بود، برابري كنند. تيم پرتغالي در تمام بازيهايي كه در طول اين 406 روز برگزار كرده بودند، دستكم يك گل به ثمر رسانده بودند.

 

شاگردان زيدان در صورت گلزني در بازي بعدي، از بنفيكا سبقت خواهند گرفت و چالش بعديشان رسيدن به ركورد 63 بازي متوالي همراه با گلزني است كه در اختيار بايرنمونيخ فصل 2013-2012 قرار دارد.

 

ناپولي، تيم پرتلاش نيمه اول

نيمه اول بازي در ورزشگاه سنپائولو از برتري تيم ميزبان حكايت داشت. اين در حالي بود كه در نيمه اول گذر دقايق به نفع شاگردان زيدان رأي ميدادند. گل اول مرتنس، باعث ايجاد نگراني در تيم مادريدي شد و در 45 دقيقه ابتدايي بازي بازيكنان ناپولي بر بازي تسلط داشتند. آنها در نيمه اول 53 درصد مالك توپ و ميدان بودند و رئاليها 47 درصد.

 

آمار حكايت از آن دارد كه بازيكنان ناپولي در نيمه اول بازي 6 كيلومتر بيشتر از بازيكنان رئال دويدهاند. آنها 7/61 كيلومتر در 45 دقيقه اول دويدند و شاگردان زيدان 8/55 كيلومتر. اين فاصله بسيار زيادي براي يك نيمه بازي است.

 

در طول 90 دقيقه بازي رفت كه با برد يك- 3 مادريديها به پايان رسيده بود، بازيكنان ناپولي10 كيلومتر بيشتر از رئاليها طي كرده بودند.

 

در طول نيمه اول مسابقه بيل و كريس تنها بازيكناني بودند كه توانستند چند ضدحمله براي رئال ترتيب دهند.

 

آمار پاسهاي صحيح شاگردان سارري هم 10درصد بيشتر از شاگردان زيدان بود و در 45 دقيقه اول بازي، 11 شوت به سمت دروازه كيلور ناواس زده شد. تا پيش از اين سابقه نداشته كه تيمي بتواند در يك نيمه اين تعداد شوت را به سمت دروازه شاگردان زيدان بزند اما اوضاع و آمار در نيمه دوم به طور كامل تغيير كرد. در نيمه دوم بازيكنان ناپولي تنها 400 متر بيشتر از كهكشانيها دويدند و تنها يك شوت در نيمه دوم زدند كه تعداد شوتهايشان در كل بازي به عدد 12 رسيد و فاصله زيادي با ركورد شوتزني تيم حريف به سمت دروازه رئال در طول 90 دقيقه (كه در اختيار بوروسيادورتموند و در شب تساوي 2-2 دو تيم در ماه سپتامبر است) داشت.

 

صعود به 7 نيمهنهايي متوالي

مادريديها اگر موفق شوند با موفقيت در دور بعدي ليگ قهرمانان اروپا، به نيمهنهايي اين دوره از رقابتها برسند، ركوردي تاريخي را به نام خود ثبت خواهند كرد كه تا پيش از اين هيچ تيمي در تاريخ اين رقابتها موفق به انجامش نشده: صعود به نيمهنهايي براي هفتمين دوره متوالي.

 

قبل از شروع اين دوره موفق، مادريديها براي شش فصل متوالي نميتوانستند از مرحله يكهشتم پاياني بالاتر برسند و مقابل تيمهايي مثل ليون، رم و موناكو مغلوب شده و از گردونه رقابتها كنار ميرفتند ولي با روي كار آمدن ژوزه مورينيو، اين روند منفي متوقف و روزهاي موفق رئال در اروپا آغاز شد.

 

شاگردان زيزو براي ثبت اين ركورد بينظير، بايد از سد حريفشان در مرحله يكچهارم پاياني عبور كنند. تا به اينجا آنها در شش دوره متوالي توانستهاند به نيمهنهايي برسند و اين اتفاقي است كه تا حالا تنها بارسا و رئال موفق به انجامش شدهاند.

 

بارساييها از فصل 2008 -2007 تا 2013-2012 به طور متوالي هر سال به نيمهنهايي ميرسيدند و رئاليها هم امسال قصد دارند تا براي هفتمين دوره متوالي اين كار را انجام دهند.

 

بايرن كارلتو هم در صورت راهيابي به نيمهنهايي، ميتواند سومين تيمي شود كه براي شش فصل متوالي به نيمهنهايي راه مييابد. آنها تا به اينجا 5 فصل است كه در جمع 4 تيم برتر اروپا بودهاند و به دنبال تكرار اين روند خوب هستند.

 

رئال در عين حال تيمي است كه بيشترين حضور را در مرحله نيمهنهايي در تاريخ ليگ قهرمانان اروپا تجربه كرده. آنها در طول 59 دوره برگزاري اين رقابتها 27 بار به نيمهنهايي رسيدهاند؛ بايرن با 18 حضور در نيمهنهايي و بارسا با 15 حضور در ردههاي بعدي هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی