نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آرسن ونگر در دو دهه حضورش روی نیمکت آرسنال با بازیکنان زیادی مشکل پیدا کرده است.

همه بازیکن‌های مورد غضب آرسن ونگر

به گزارش روزنامه خبرورزشی، اوضاع خيلي خوب بود، اختلاف با الكسيس سانچس هم اضافه شد. در شرايطي كه زمزمههاي جدايي آرسن ونگر در پايان فصل به گوش ميرسد و حتي بحث جانشينانش هم مطرح شده است، سرمربي فرانسوي آرسنال يك حاشيه ديگر هم به تيمش اضافه كرد. در روزي كه توپچيهاي لندن به ليورپول باختند، ونگر تصميم گرفت الكسيس سانچس را روي نيمكت بنشاند و نيمه دوم از او استفاده كند. اتفاقي كه حاكي از اختلاف آقاي سرمربي و بازيكنش بود. پيرمرد فرانسوي در بازي با بايرنمونيخ نيز تصميم گرفت 72 دقيقه از مهاجم شيليايياش بازي بگيرد و در نهايت لوكاس پرس را به زمين بفرستد. الكسيس اولين قرباني ونگر نبوده و مطمئناً آخرين هم نخواهد بود.

 

وويچك شچسني

همه چيز از سال نو 2015 شروع شد. جايي كه آرسنال با ساوتهمپتون بازي كرد و شچسني روي هر دو گل مقصر بود. پس از اتمام بازي، باشگاه، شچسني را به خاطر اينكه در روز بازي در حمام هتل سيگار كشيده بود مبلغ 20 هزار پوند جريمه كرد. نتيجه اين شد كه دروازهبان آرسنال به رم قرض داده شد و هماكنون در سرزمين چكمه حضور دارد. اگر كار ونگر در پايان فصل با آرسنال تمام شود، وويچك ميتواند اميد داشته باشد كه دوباره به امارات برگردد.

 

پاتريك ويرا

مصدوميت زانو، نبود فضا براي بازي دادن به سسك فابرگاس جوان و يا شايد بيرحمي ونگر. مجموع اين دلايل باعث شد آقاي سرمربي در خروج را به كاپيتان وفادارش نشان دهد. وقتي كه ونگر به ويرا گفت باشگاه با فروشش به يوونتوس موافقت كرده، چشمان هافبك دفاعي آن روزهاي توپچيها پر از اشك شد. اين در حالي بود كه ويرا قبلاً به پيشنهاد تيمهايي همچون منچستريونايتد و رئالمادريد نه گفته بود. ويرا به يوونتوس رفت، فابرگاس در آرسنال درخشيد و توپچيها در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان بيانكونري را شكست دادند. ويرا هم بعد از خداحافظي در رسانهها به انتقاد از تيم ونگر پرداخت تا موضعش را مقابل پيرمرد فرانسوي مشخص كند.

 

الكس سانگ

وقتي سانگ در سال 2012 به بارسلونا فروخته شد همگان از تصميم باشگاه آرسنال تعجب كردند چون او يكي از بهترين بازيكنان آن سالهاي تيم بود. دليل اين تصميم اما خيلي زود مشخص شد. ظاهراً سانگ اغلب دير در تمرينات حاضر ميشده و به اندازه كافي هم در كارهاي دفاعي خوب نبوده است. همين دو دليل باعث شد ونگر از سانگ خسته شود و با فروشش موافقت كند. هرچند كه سانگ هيچكدام از اين دلايل را قبول نداشت: «من عاشق آرسنال هستم و هرگز نميخواستم باشگاه را ترك كنم. تمام چيزي كه ميخواستم اين بود كه درباره قرارداد جديد صحبت كنيم اما هر بار كه زمانش فرا ميرسيد باشگاه آن را به تعويق ميانداخت.»

 

متيو دبوشي

از زماني كه هكتور بيرين به تيم اضافه شد نگاه ونگر به دبوشي عوض شد. كار به جايي رسيد كه تلاش دبوشي براي اثبات تواناييهايش بيفايده بود. دو مصدوميت بد هم اين وسط كار را براي متيو سخت كرد. عصبانيت دبوشي از ونگر اين بود كه پيرمرد فرانسوي در آگوست سال گذشته با انتقالش به منچستريونايتد مخالفت كرد. او در حال حاضر به طور قرضي در بوردو توپ ميزند.

 

لاسانا ديارا

يك فصل عجيب و غريب را در آرسنال سپري كرد. جايي كه به عنوان جانشين باكاري سانيا در پست دفاع راست به بازي گرفته ميشد. اين در حالي بود كه پست اصلي او هافبك دفاعي بود و قابليتهاي بيشتري براي نمايش داشت. معلوم بود كه رابطه او و ونگر شكرآب است، زيرا ديارا فرصتي براي بازي پيدا نميكرد: «من فقط 15 بار بازي كردم و رابطه خوبي با ونگر نداشتم. من به سبك مربيگرياش احترام ميگذارم اما از مورينيو بيشتر ياد گرفتم. مورينيو وقتي با من حرف ميزد به چشمانم نگاه ميكرد.» ديارا يك سال بعد از جدايي از آرسنال اين صحبتها را مطرح كرد و شخصيت ژوزه مورينيو را به رخ ونگر كشيد. مسير ديارا بعد از آرسنال به سمت پورتسموث و رئالمادريد عوض شد و در ايستگاه آخر به مارسي رسيد.

 

نيكلاس بنتنر

عجيبترين بازيكن تاريخ باشگاه آرسنال به خاطر درگيري با امانوئل آدبايور در بازي با تاتنهام مورد غضب آرسن ونگر واقع شد. سرمربي آرسنال كه بيش از حد روي نظم و انضباط حساس بود همين را بهانه كرد تا از دست مهاجم دانماركياش راحت شود. انتقال قرضي نيكلاس به يوونتوس موفقيتآميز نبود ولي در تابستان 2014 به ولفسبورگ فروخته شد تا كارش با آرسنال تمام شود.

 

روبر پيرس

يك پايان تلخ براي بازيكن شگفتانگيز آرسنال. همه چيز خوب بود و هيچكس فكر نميكرد روزي رابطه ونگر و پيرس كدر شود. فينال ليگ قهرمانان 2006 كار را خراب كرد. ينس لمن دقيقه 18 از بازي اخراج شد تا ونگر تصميم بگيرد روبر پيرس را بيرون بكشد و آلمونيا را درون دروازه قرار دهد. تصميمي كه هيچوقت پيرس دليلش را نفهميد: «فينال پاريس بدترين لحظه فوتبالم بود. دو روز بعد از فينال، من و ونگر درباره دو نكته صحبت كرديم. من به او گفتم كه دارم با ويارئال قرارداد ميبندم و اينكه ميخواهم بدانم چرا تعويض شدم. او متأسف بود اما ميخواست بيشتر دفاعي بازي كند. ميتوانستم فوتبالم را در آرسنال تمام كنم اما چيزي كه در فينال ديدم اين بود كه ونگر اعتمادش نسبت به من را از دست داده است. اين حقيقت كه فقط اجازه داشتم 18 دقيقه در فينال بازي كنم دردناك بود. هرگز با او موافق نبودم كه تصميم درستي گرفت.» هرچند رابطه پيرس و ونگر امروز خوب است.

 

ويليام گالاس

يكي از انتقاداتي كه به ونگر در اين سالها وارد شده اين است كه از خريد بازيكنان جنجالي اجتناب ميكند. او قبلاً يك بار با جذب ويليام گالاس چنين چيزي را تجربه كرده است. گالاس به دليل اينكه زياد با سسك فابرگاس خوب نبود به ندرت با او حرف ميزد. او در بازي با بيرمنگام در فصل 2008-2007 با درگيرياي كه درون زمين به پا كرد به تيم آسيب زد و بعد از تساوي 4-4 مقابل تاتنهام در رسانهها به انتقاد از همتيميهايش پرداخت. اتفاقي كه باعث شد بازوبند كاپيتاني از او گرفته شود. تصميم مدافع پرحاشيه آرسنال در خروج از اين تيم هم جالب بود، چراكه تيم رقيب يعني تاتنهام را هدف گرفت و به وايت هارت لين رفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی