نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ورزشگاه نوکمپ ورزشگاهی به‌یادماندنی بوده چرا که گل‌های تاریخی و برگشت‌های جالبی در آن صورت گرفته است.

دروازه نوکمپ، دروازه معجزه‌ها

به گزارش روزنامه خبرورزشی، چهارشنبه شب ورزشگاه نوكمپ شاهد يك رويداد تاريخي بود. بارسلونا موفق شد با گلباران كردن پاريسنژرمن در يك بازي خانگي، حريف را كنار زده و با گلهاي دقايق پايانياش به مرحله يكچهارم پاياني ليگ قهرمانان اروپا برسد. آن شب، شبي تاريخي بود كه بيترديد تا ابد در ذهن دوستداران فوتبال باقي خواهد ماند و يادآور بازي فينال ليگ قهرمانان اروپا در سال 1999 ميان دو تيم بايرنمونيخ و منچستريونايتد شد. هرچند حماسهاي كه بارساييها خلق كردند به مراتب بزرگتر از آن بازي بود اما اين دو مصاف بهيادماندني و تاريخي، يك وجه مشترك داشت: ورزشگاهي كه ميزبان بازي بود! نوكمپ! و دروازهاي كه پذيراي اين گلهاي بهيادماندني شد!

 

شاگردان انريكه كه در بازي رفت مقابل حريف فرانسوي متحمل باخت 4 بر صفر شده بودند، در بازي برگشت و در ورزشگاه نوكمپ موفق شدند تا كاري را كه از نظر خيليها غيرممكن بود، ممكن كنند. آنها با وجود دريافت يك گل حياتي و كليدي (گل خارج از خانه) از پاريسنژرمن، نااميد نشدند و در نهايت گل ششم تيم كه در ثانيههاي پاياني بازي توسط سرخي روبرتو به ثمر رسيد، تير خلاصي بر پيكر پاريسيها بود و مجوز صعود به دور بعد را به دست آبيواناريها داد. اين گل وارد دروازهاي شد كه خيليها آن را به نام «دروازه معجزه» ميشناسند.

 

دروازهاي كه در ضلع جنوبي ورزشگاه نوكمپ واقع شده، شاهد به ثمر رسيدن اين گل تاريخي بود و البته اين دروازه پيش از اين نيز نامش را در تاريخ دنياي فوتبال ثبت كرده بود. در سال 1999 و زماني كه شهر بارسلونا ميزبان فينال ليگ قهرمانان اروپا بود، همين دروازه شاهد معجزه منچستريونايتديها در خاك اسپانيا بود. در آن فينال، دو تيم بايرنمونيخ و منچستريونايتد مقابل هم قرار گرفتند. در دقايق ابتدايي بازي باسلر تيم آلماني را پيش انداخت و در شرايطي كه باوارياييها بازي را تمام شده ميدانستند و خود را براي تدارك جشن قهرماني آماده ميكردند، شرينگهام موفق شد تا در وقتهاي اضافه مسابقه، بازي را به تساوي بكشاند. در دقيقه 93 بازي، گل ديگري اين بار از سولشر باعث شد تا رؤيايي بايرنيها تبديل به كابوس شده و آنها به تماشاي اهداي جام قهرماني به شياطين سرخ بنشينند.

 

جالب اينجاست كه 18 سال پيش، دروازه جنوبي نوكمپ، نظارهگر معجزه شياطين سرخ بود و حالا با گذشت 18 سال به تماشاي آتشبازي آبيواناريها ايستاد و سرخي روبرتو مهمترين گل تاريخ ورزشياش را وارد همين دروازه كرد تا اگر تا پيش از اين همه بازي يونايتد- بايرن در آن فينال بهيادماندني را بهترين بازگشت تيمي در جريان يك بازي ميدانستند، حالا قطعاً بازي چهارشنبه نوكمپ را در ذهنشان جانشين آن بازي كنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی