نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

همه 9 دیدار هفته بیست و هشتم رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور عصر امروز برگزار می شود و بعد از این بازی ها تنها یک بازی معوقه بین تیم های پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان را در سال 95 شاهد خواهیم بود.

سپیدورد و گل گهر مدعی صعود می مانند

به گزارش خبر ورزشی، سپیدورد برای ماندن در صدر جدول کار سختی را پیش رو ندارد. با بردن راه آهن به این مهم دست خواهد یافت. البته نه اینکه بازی آسانی در انتظار شاگردان علی نظر محمدی باشد. همین هفته پیش بود که فولاد – سپیدورد را در رشت متوقف کرد. اما تیمی که می خواهد قهرمان دسته اول شود و به لیگ برتر صعود کند حتما باید شایستگی عبور از سد تیم راه آهن را داشته باشد.
گل گهر هم برای ماندن در رده دوم جدول کار سختی را پیش رو ندارد به این خاطر که میزبان تیم سقوط کرده استقلال اهواز است. ملوان – مس کرمان و پارس جنوبی جم سه تیم دیگر مدعی صعود برای حفظ موقعیت تنها باید با برد میدان را ترک کنند. در غیر اینصورت با توجه به نزدیکی امتیازات جای خود را به تیم های دیگر خواهند داد. 
در این هفته ها هستند تیم هایی که داعیه صعود دارند و نه خطر سقوط را احساس می کند. چه بسا هم باشند تیم هایی که از صعود و ماندن در جدول بازی ها نا امید شده اند. انتظار از این تیم ها این است در هفته های باقیمانده محکم بازی کنند تا خواسته و ناخواسته حق تیمی تضییع نشود. صعود نکردن به لیگ برتر و یا سقوط به دسته دوم هر قدر ناکامی بزرگی باشد در فصل های آتی قابل جبران است اما خدای ناکرده کم فروشی خیانتی است که هیچ وقت پاک نمی شود و با هیچ بهانه ای قابل توجیه نیست. 
در عین حال امیدواریم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر همان طور که روی برگزاری بازی ها تاکید دارند روی نظام مالی باشگاه ها هم کمی حساس باشند و بر این باور باشند که مشکلات مالی سلامت بازی ها را به خطر می اندازد و دقیقا به  همین خاطر است که در کشورهای توسعه یافته تزار مالی باشگاه ها برای فدراسیون فوتبال از همه چیز مهم تر است. فدراسیون فوتبال از بازیکنان می خواهد به تعهدات خود نسبت به باشگاه ها پایبند باشند اما از سویی اگر باشگاهی بی تفاوت نسبت به حق و حقوق بازیکنان باشد با هیچ اولتیماتومی روبرو نمی شود! این عدالت نیست. 
یک سوال مهم که هیچ گاه پاسخ داده نمی شود. ضرورت حضور تیم های بی پول در لیگ یک چیست؟
نگاهی خواهیم داشت به بازی های امروز: 
 
خونه به خونه مازندران - نساجی مازندران ، صعود با اما و اگر ...
 
دربی مازندران در شرایطی برگزار می شود که حضور محمد عباس زاده دراین بازی در هاله ای از ابهام قرار دارد. البته نساجی در بازی پیشین در غیاب آقای گل بازی ها ملوان را شکست داد و عدم حضور این بازیکن در ترکیب نساجی نمی تواند مانع از پیروزی این تیم شود. شانس نساجی برای صعود به لیگ برتر کمی بیشتر از خونه به خونه است. اما واقعیت این است این دو تیم از صدر جدول فاصله گرفته اند و در نهایت در شرایطی به لیگ برتر صعود خواهند کرد که در هفته های پیش رو امتیازی از دست ندهند و از همه مهمتر مدعیان دچار لغزش شوند. 
 
فولادیزد - مس کرمان ، مساوی درد آور 
 
فولاد یزد هم اکنون یکی از سه نامزد سقوط به دسته پایین تر است. به همین خاطر برای ماندن باید در هفته های پیش رو به حداکثر امتیازات از دست یابد. فولاد یزد امروز بازی با مس کرمان را تجربه خواهد کرد که در شرایط صعود به لیگ برتر است. بنابراین هر دو تیم به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم دارند و کسب یک امتیاز از این بازی به کار هیچ یک از دو تیم نخواهد آمد. مس کرمان در دور برگشت بازی ها بهترین تیم بوده و با ادامه این روند شانس زیادی برای صعود پیدا خواهد کرد. در چنین شرایطی انتظار از دو تیم این است در این بازی ارایه گر بازی تهاجمی باشند.
 
سپیدرود رشت - راهآهن ، چشم انتظار بازی محکم 
 
سپیدورد برای ماندن در صدر باید راه آهن را از پیش رو بردارد. تیمی که در یکی دو هفته اخیر دوباره روی نوار شکست گام برداشته و همین مسئله سبب شد باشگاه اتهاماتی را به برخی از بازیکنان تیم وارد کند. طبیعتا و با توجه به هجمه به راه افتاده کمیته اخلاق تیم را زیر نظر برده. هر چند باخت احتمالی تیم راه آهن در این بازی دور از منطق نیست. مهم این است راه آهن و تیم هایی که در هفته های پایانی نه شانسی برای صعود دارند و نه سقوط می کنند محکم و جوانمردانه بازی کنند. این مهم تر از برد و باخت است. این بازی در حضور پرشور تماشاگران رشتی برگزار خواهد شد. 
 
بادران تهران - ملوان بندرانزلی ، سومی در خطر!
بادران تهران با امتیازاتی که در هفته های اخیر از دست داده کمی کار خود را برای صعود به لیگ برتر سخت کرده است. با این حال به روی کاغذ هنوز شانس صعود دارند و طبیعتا اگر امروز موفق شود ملوان را شکست هد شانس بیشتری برای صعود پیدا خواهد کرد. 
ملوان بعد از هفته ها به رده سوم جدول سقوط کرده. این بدین معنی است ملوان برای دوباره مدعی شدن باید برای پیروزی بازی کند و در نهایت پیروز شود. چرا که در غیر اینصورت ممکن است عنوان سومی هم از دست برود. 
این بازی هم از آن دسته از بازی هایی است که نتیجه مساوی در آن به کار نخواهد آمد. 
 
خیبر خرمآباد - فجرسپاسی شیراز ، شاهکار فجر 
 
پیروزی در این دیدار می تواند خیال خیبر را برای ماندن در جدول بازی ها در هفته های پایانی بازی ها راحت کند. به خصوص که فجر سپاسی آخرین نامزد سقوط است. فجر سپاسی برای فرار از سقوط باید در این بازی پیروز شود. 
سقوط احتمالی فجر سپاسی به دسته دوم چیزی از ارزش های فنی شاغلام و شاگردانش کم نمی کند به خصوص که فوتبال رایگان جایگاهی در فوتبال حرفه ای ندارد و کمتر کسی است که در حرفه ای بدون دستمزد بهترین کارایی را داشته باشد. در نهایت اگر فجر در جدول بازی ها باقی بماند شاهکار کرده است. و این اتفاق یک اتفاق عجیب خواهد بود. 
 
مس رفسنجان - اکسین البرز ، صعود در فصل آینده 
 
مس رفسنجان شرایطش در جدول رده بندی به گونه ای است که نه داعیه صعود دارد و نه خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس می کند اما با این حال در هفته های اخیر در برابر همه حریفان ارایه گر بازی محکمی بود. حریف امروز مس رفسنجان – اکسین البرز است که شانس صعودش اندک است. با این حال به روی کاغذ شانس صعود دارد و طبیعی است با امیدواری بازی های پیش رو را دنبال کند. البته یحیی گل محمدی – سرمربی تیم اکسین البرز پیش تر گفته بود در این فصل به دنبال صعود به لیگ برتر نیست و می خواهد در فصل آینده به این مهم دست یابد. 
 
آلومینیوم اراک - نفت مسجدسلیمان ، جذابیت در هفته های پایانی 
 
آلومینیوم اراک در هفته های اخیر با مهدی پاشازاده ارایه گر بازی های خوبی بوده بطوریکه به بعضی از تیم های مدعی نزدیک شده و اگر همین روند را دنبال کند دست کم در هفته های باقی مانده به نیمه بالای جدول خواهد رفت. آلومینیوم اراک امروز با نفت مسجد سلیمان بازی خواهد کرد. نزدیک ترین تیم به منطقه خطر. طبیعتا میهمان همه تلاش خود را بکار می گیرد که دست پر میدان را ترک کند. این خیلی خوب است که آلومینیوم اراک در شرایطی که شانس زیادی برای صعود به لیگ برتر ندارد قوی و با انگیزه بازی می کند و اگر همه تیم ها این طور باشند لیگ یک در هفته های پایانی هم جذاب خواهد بود. 
 
پارس جنوبی جم - ایرانجوان بوشهر ، دربی بوشهر در غیاب بهترین مهاجم 
 
دربی بوشهر در شرایطی برگزار می شود که پارس جنوبی جم مدعی قهرمانی است و ایرانجوان هم تا حدودی خیالش بابت ماندن در جدول بازی ها راحت شده است. خب طبیعی است همه هم و غم پارس جنوبی در این بازی پیروزی باشد اما از سویی ایرانجوان هم نمی خواهد بازنده این بازی باشد. کری ای که بین دو تیم استان بوشهر وجود دارد جذابیت های این بازی را دو چندان می کند. ایرانجوان می خواهد ثابت کند مثل پارس جنوبی جم تیم شایسته ای است و اگر از نظر مالی حمایت می شد چه بسا شرایط بهتری در جدول رده بندی داشت. مهدی قا ئدی مهاجم ده گله ایرانجوان در این بازی غایب خواهد بود. 
 
استقلال اهواز - گلگهر سیرجان ، بازگشت دوباره 
 
استقلال اهواز دیگر شانسی برای بقاء در جدول بازی ها ندارد اما گل گهر سیرجان مدعی قهرمانی و صعود به لیگ برتر است. طبیعتا انتظار این است استقلال اهواز در هفته های باقی مانده محکم و با همه توان بازی کند تا اعتبارنامش زیر سوال نرود. استقلال اهواز حتی اگر به لیگ 2 سقوط کند این فرصت را خواهد داشت در آینده تجدید قول کند و حتی به لیگ برتر برگردد اما اگر این تیم خدای ناکرده کم کاری کند برای همیشه در ذهن باقی ماند و این با هیچ تلاشی در آینده قابل جبران نخواهد بود. هر چند از پیروزی احتمالی گل گهر در این بازی نباید برداشت منفی داشت. 
 
برنامه و اسامی داوران هفته بیست و هشتم دسته اول
دوشنبه: 23 اسفند 
15: خونه به خونه مازندران - نساجی مازندران (هفتم تیر بابل)  
داور: مهدی سیدعلی کمک ها: هادی طوسی و امیرمحمد داودزاده
15: فولادیزد - مس کرمان (شهید نصیری یزد)
داور: امیر عرب براقی کمک ها: بابک خسروی و علی الفتی
15: سپیدرود رشت - راهآهن (شهید عضدی رشت)  
داور: مجید محمدی کمک ها: مهرداد نجفی و حمید کاوندی
15: بادران تهران - ملوان بندرانزلی (کارگران تهران)  
داور: محمدرضا فغانی کمک ها: حمزه علی سلیمی و داریوش صابرمطلق
15: خیبر خرمآباد - فجرسپاسی شیراز (تختی خرم آباد)  
داور: میثم پورکریمیان کمک ها: مهدی سیفی و عبدالعلی شکرگزار
15: مس رفسنجان - اکسین البرز (شهداء رفسنجان)  
داور: ایمان کهیش کمک ها: حامد صفایی و فرهاد فرهادپور
15: آلومینیوم اراک - نفت مسجدسلیمان (امام خمینی اراک)  
داور: علی بای  کمک ها: میلاد قاسمی و مهدی مسعودی
15:15 پارس جنوبی جم - ایرانجوان بوشهر (تختی جم)  
داور: احمد صالحی کمک ها: احسان تیموری و رضا حیدری
15:30 استقلال اهواز - گلگهر سیرجان (تختی اهواز)
داور: حسین زرگر کمک ها: مهدی معماری و حسین عیسی وند
 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی