۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رود فان‌نیستلروی مهاجم سابق رئال‌مادرید و منچستریونایتد که سفیر لیگ قهرمانان است از تماشاگران معلول حمایت کرد.

نيستلروی: بعد از بازی با آنها عكس می‌گرفتيم

به گزارش روزنامه خبرورزشی، يكي از فعاليتهاي يوفا حمايت از مسئوليتهاي اجتماعي است. اتحاديه فوتبال اروپا به همين منظور كميتهاي با نام «دسترسي همه به فوتبال در اروپا» راهاندازي كرده است تا افراد معلول نيز بتوانند با مستطيل سبز ارتباط برقرار كنند. آنها با رود فان نيستلروي سفير ليگ قهرمانان اروپا مصاحبهاي انجام دادند و نظر او را درباره پيوند فوتبال و افراد معلول جويا شدند.

 

* به عنوان يك فوتباليست، آيا خاطره ويژهاي از تماشاگران معلول به ياد داري؟

قطعاً من به خاطر دارم كه در منچستريونايتد يك هوادار معلول بود كه هميشه پشت دروازه حضور داشت. فكر ميكنم دسترسياش به زمين فوقالعاده بود. در اولدترافورد همه چيز خيلي خوب طراحي شده بود تا افراد معلول بتوانند به ورزشگاه بيايند و بازي را تماشا كنند. همچنين بعد از بازي لحظاتي بود كه ما براي امضا دادن و عكس گرفتن سمت آنها ميرفتيم. من واقعاً لذت ميبردم و ديدن اينكه افراد معلول قادر بودند به ورزشگاه بيايند لذت بخش بود.

 

* آيا افراد معلول ميتوانند با فوتبال ارتباط داشته باشند؟

معلوليت به اين معني نيست كه آن شخص نميتواند مثل يك فرد سالم زندگي كند. به نظر من مهم نيست كه تو معلول باشي يا سالم. من يك خواهرزاده دارم كه معلول است و به اندازه من انگيزه دارد. كاري كه او قادر است با زندگياش انجام دهد و قدرت ذهنياي كه دارد فوقالعاده است.

 

* پيغام تو به افراد معلولي كه دوست دارند با فوتبال ارتباط برقرار كنند چيست؟

پيام من به آنها اين ميتواند باشد كه آنها از انگيزه و احساس قوي براي تبديل شدن به يك رهبر و مربي عالي برخوردار هستند. نه فقط در فوتبال، بلكه در همه ورزشها. آنها در ورزشهاي مربوط به معلولان ميتوانند رؤياهايشان را دنبال كنند. مثالهاي خوب زيادي از اين افراد وجود دارد و من بيصبرانه منتظر ديدن چهرههاي بيشتر هستم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی