نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تنور كشتی از صبح امروز در آبادان داغ‌ِ داغ می‌شود. مسابقات كشتی فرنگی جام جهانی‌ 2017 با شركت 8 تیم ایران، روسیه، آذربایجان، تركیه، قزاقستان، بلاروس، اوكراین و آلمان در دو گروه 4 تیمی از صبح امروز در سالن كوثر آبادان آغاز می‌شود.

ايران– روسيه؛ جنگ واقعی جام جهانی

به گزارش خبرورزشی به رغم اینكه فدراسیون كشتی ایران برای كمك به اتحادیه جهانی كشتی از هیچ كوششی فروگذار نكرده و برای میزبانی مسابقات مورد نظر این اتحادیه، هزینههای گزاف و بسیار زیادی را متحمل و متقبل میشود اما رئیس «همیشه بازو وبال گردن» در كمال ناباوری با غیبت و عدم حضور خود در مسابقات اتحادیه جهانی به میزبانی كشورمان، نه تنها هیچ ارزشی برای زحمات و هزینههای جامعه كشتی ایران قائل نمیشود و تره هم خرد نمیكند! بلكه هیچ پاسخی به سؤال علت این غیبتها و دلیلِ عدم حضور خود در مسابقات مختلف به میزبانی ایران، نمیدهد! البته این بر عهده فدراسیون كشتی است كه نناد لالوویچ را مجاب كند تا پاسخی منطقی و معقولانه برای عدم حضورش در مسابقات اتحادیه جهانی كشتی كه در ایران برگزار میشود، به جامعه كشتی ارائه كند.

بعد از جابهجایی در كادر فنی تیم ملی و عدم حضور المپیكیها در كنار تیم جدید، تغییر و تحولات گسترده در كادر فنی و تركیب تیم ملی كشتی فرنگی را شاهد هستیم. اگر چه حضور المپیكیها میتوانست قوت قلب جوانان در رویارویی با نامداران دنیا باشد ولی قطعاً نامدارترین كشتیگیران هم در صورتی كه از آمادگی لازم برای مبارزه با مدعیان دور باشند، دردی از تیم ملی درمان نمیكنند. همانگونه كه نمیتوان این واقعیت را كه حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبد ولی، قاسم رضایی و... در صورت آمادگی میتوانند هر حریف و مدعی را از پیشروی خود و تیم ملی بردارند، نادیده گرفت، بدون شك باید این مهم را نیز مد نظر داشت كه نامدارِ پرافتخارِ ناآماده، میتواند به دردسر و مشكلی لاینحل برای خود و تیم ملی مبدل شود. با توجه به غیبتِ نامداران المپیكی كشورمان در جام جهانی، اگر نامداران روسیه، تركیه و آذربایجان كه از امروز در آبادان روی تشك میروند، از آمادگی لازم به دور باشند، هم به نفع تیم ما به عنوان مدافع قهرمانی است و هم اینكه بهترین سند برای اثبات مدعای نگارنده خواهد بود.

حالا كه به هر دلیلی حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، حبیبا... اخلاقی، امیر قاسمیمنجزی و... هر كدام به دلایل مختلف نیستند یا نمیتوانند آنگونه كه انتظار میرود، در خدمت تیم باشند، اعتبار كشتی فرنگی ایران در گرو تلاش، جسارت و جنگندگی مردان جوان علی اشكانی قرار گرفته و بهترین فرصت در اختیار سامان عبد ولی، محسن حاجیپور، مهدی زیدوند، علی ارسلان، محمدعلی گرایی، رسول گرمسیری، رامین طاهری، حسین نوری، مهدی فلاح، سیدمصطفی صالحیزاده و بهنام مهدیزاده است تا در كنار مردان باتجربهای مثل سعید عبد ولی، افشین بیابانگرد، یوسف قادریان و مهدی علیاری از حقانیت و جایگاه كشتی فرنگی ایران به شایستگی دفاع كنند.

اگر چه رویارویی فرنگیكاران كشورمان با آلمان و قزاقستان هم میتواند بسیاری از واقعیتهای جوانان ما را روشن كند ولی بدون شك فینال و جنگ واقعی این دوره جام جهانی در دور دوم مرحله مقدماتی میان ایران و روسیه برگزار میشود. جایی كه ساعت 18 امروز شاگردان اشكانی باید به مصاف قهرمانان جهان و المپیك روسی بروند و از كیان كشتی فرنگی ایران دفاع كرده و هفتمین صعود بر سكوی قهرمانی جام جهانی را تجربه كنند. علاقهمندان كشتی به خوبی واقف هستند كه بر اساس منطق و حساب دو، دو تا چهار تای ریاضی، نمیتوان و نباید از تیم جوان شده كشورمان، توقع و انتظار قهرمانی داشت ولی جوانان پرتوان و غیرتمند كشتی ایران، بارها توانستهاند غیرممكنها را ممكن بسازند. هرچند قصد بالا بردن توقعات و انتظارات را نداریم ولی مطمئن هستیم كه دلاوران جوان و شایسته ما میخواهند با مدعیان نامدار و عنواندار، روسیه، آذربایجان و تركیه در مراحل مختلف احتمالی، جسورانه و شجاعانه بجنگند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی