نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اندی کول ستاره سابق منچستریونایتد گرفتار مریضی سختی شده است.

اندی كول و انجام عمل پيوند كليه

به گزارش خبرورزشی، طبق اعلام باشگاه منچستريونايتد، اندي كول، بازيكن سابق تيم ملي فوتبال انگليس كه عنوان سومين گلزن برتر تاريخ ليگ برتر انگليس را يدك ميكشد، تحت عمل جراحي پيوند كليه قرار گرفته است. كول در طول سالهاي 1995 تا 2001 در يونايتد بازي ميكرد و يكي از بازيكنان افسانهاي تاريخ اين باشگاه به حساب ميآيد.

حالا اسطوره 45 ساله فوتبال انگليس در درمانگاه رويال منچستر بستري است و دوران نقاهت بعد از جراحي را پشت سر ميگذارد. كول براي درمان گلومرلواسكلروز (GEFS) كه يكي از دلايل اصلي نارسايي كليه در بزرگسالان است، مجبور به انجام عمل پيوند كليه شد. او كه محصول آكادمي آرسنال است، سابقه بازي در تيمهاي نيوكاسل، بريستول سيتي، بلكبرن، فولام، پورتسموث و منچسترسيتي را هم در كارنامه ورزشياش ميبيند و 15 بار نيز پيراهن سهشير را بر تن كرد و در سالهاي اخير به عنوان سفير باشگاه منچستريونايتد به فعاليت ميپرداخت.

باشگاه منچستريونايتد در بيانيهاي كه در اين باره منتشر كرده نوشت: «اندي كول، در دوران نقاهت، مدتي استراحت كرده و براي چند روز از پست سفير باشگاه فاصله ميگيرد. اندرو و خانوادهاش نيز از سران باشگاه و تمام هواداراني كه حمايت بيدريغشان را ابراز كردند، متشكرند و از همگان درخواست دارند كه بتوانند روند درماني را در كمال آرامش دنبال كنند.»

اندي كول با زدن 187 گل، سومين گلزن برتر تاريخ رقابتهاي ليگ برتر است كه 121 تا از اين گلها را در 275 ديداري كه با پيراهن منچستريونايتد برگزار كرده، به ثمر رسانده بود. او در ويترين افتخاراتش يك قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا و 5 قهرماني در ليگ برتر را ميبيند.

خود اندي كول در فوريه سال 2016 در مورد بيماري كليوياش به شبكه بيبيسي گفته بود: «ديدن تغييرات در بدنم مرا نگران ميكند. حس ميكنم كه بدنم در حال ويران شدن است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی