نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال پیکان از وضعیت بازیکنان این تیم ابراز رضایت کرد.

جلالی: بازیکنانم مرا امیدوار کردند

به گزارش خبر ورزشی، مجید جلالی در نشست خبری پیش از دیدار پیکان مقابل ذوبآهن درباره وضعیت تیمش اظهار داشت: ما در اصل داریم به روزهای پرامیدی در آینده نگاه میکنیم که در دسترس پیکان است. این را در چشم بازیکنانم در تمرین و بازی میبینم. آنها امسال من را امیدوار کردند.

وی ادامه داد: ما اکنون در شرایطی قرار داریم که برای رسیدن به اهداف و رویاهایمان باید کار ویژه انجام دهیم. ما باید برای انجام این کار ویژه هوش ویژهای هم داشته باشیم و با یک هوش ویژه به روزهای رؤیاییمان برسیم. اتفاقی که در تیم پیکان افتاد و شرایطی که اکنون داریم همه گواه براین است که بازیکنان وضعیت را درک کردهاند، اما ما برای اینکه کسب سهمیه کنیم تنها با خوب بازی کردن نمیتوانیم به این هدف برسیم و این اتفاق کافی نیست. ما باید به پارامترهای ویژهای هم برسیم و به هوش ویژه هم نیاز داریم. بازیهای راحتی پیش روی ما نیست و همانطور که دیدید در دور برگشت از هشت تیم بالای جدول فقط دو تیم بهتر از دور رفت نتیجه گرفتند. در این بین بیشتر تیمهای پایین جدولی بودند که بهتر عمل کردند. با این حال بچههای ما به شرایطی که اکنون داریم اشراف کامل دارند و میدانند بازی مهمی با تیم ذوبآهن که بسیار خوب و با صلابت است و برای حریفانش تلهگذاری میکند، داریم. ما با علم به این موضوع میتوایم با هوش ویژه و تمرکز بالا به هدفی که داریم برسیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در واکنش به طرح این موضوع که به نوعی میتوان گفت بازی پیکان - ذوبآهن یک مصاف شش امتیازی است، چرا که دو تیم برای کسب سهمیه آسیا تلاش میکنند، گفت: فکر میکنم چهار تیم شانس قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول را دارند، اما برای ما همه چیز دست خودمان است و باید در بازیهای که پیش رو داریم کمنقص ظاهر شویم تا به هدفمان برسیم.

جلالی درباره شایعات اخیر مبنی براینکه قلعهنویی در فصل آینده جایگزین او در تیم پیکان خواهد شد و این در شرایطی است که هدف پیکان در این فصل ماندن در لیگ برتر بوده اما با عملکرد کادر فنی این تیم برای کسب سهمیه آسیا میجنگند و با این شایعات تمرکز پیکان و کادر فنیاش بههم نمیریزد، تصریح کرد: بیش از هر چیز خوشحالم آن چیزی که در باشگاه ما هدفگذاری شده بود با منطقی مشخص به ثمر نشست و به آنچه که میخواستیم رسیدیم و اکنون به دنبال هدفهای بزرگتر هستیم. برای اینکه تیمی به این اهداف بزرگتر برسد باید چند سال زحمت بکشد، اما اکنون ما میتوانیم با یک مقدار تمرکز بیشتر به آنچه میخواهیم دست یابیم. اینکه چنین شایعاتی روی من اثر میگذارد یا نه، باید بگویم که اینطور نیست، چون مربی تازه کاری نیستم و فوتبال فضای کشورم را میشناسم. این موضوع که شایعه است و در این خصوص آقای شیعی روز گذشته با من صحبت کرد و گفت شایعات هیچ اساسی ندارد، اما من میگویم حتی اگر اساس و پایهای هم داشت برای من مهم نبود، چون در باشگاههای بزرگ کار کردم و این خود باشگاهها هستند که میدانند باید چه کاری انجام دهند. من اگر قرار است برای یک سال کار کنم سعی میکنم با تمام وجودم کار را پیش ببرم و هر تیمی که در اختیار من باشد مانند امانتی است که سعی میکنم با کار صحیح این امانت را تحویل بدهم. به لطف خدا این کار در پیکان نیز انجام شده و اگر مسئولان تصمیم دیگری هم داشته باشند مختارند که درباره تیمشان تصمیم بگیرند.

وی افزود: در صحبت هایی که دیروز با آقای شیعی داشتیم او گفت، شایعاتی که مطرح شده وجود ندارد و من هم گفتم که هرجایی که کار میکنم انگار 10 سال است که در آن باشگاه هستم. از طرف دیگر گفتم که ساک من دم دستم هست و هر وقت نخواهند میروم. من در باشگاههایی کار کردم که در اولین روز میگفتند میخواهیم پنج سال کار کنیم، ولی بعد میدیدم که چه اتفاقاتی میافتاد. من مربی کمتجربهای نیستم و با همین تجربه اکنون حسم به تیم پیکان، مسئولان باشگاه و مدیران آن و بازیکنان تیم بسیار خوب است. فکر میکنم این مسئله نسبت به هر چیز دیگری اهمیت دارد و هر تصمیمی هم برای من گرفته شود، اهمیتی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره اینکه یکی از معضلات باشگاههای ایران قراردادهای یک ساله است که این مسئله باعث میشود مربیان تمرکز خود را از دست بدهند و این مشکل چه زمانی حل خواهد شد، اظهار داشت: فکر میکنم با این سؤال به یکی از چالشهای اصلی اشاره شد که معضل بزرگی در فوتبال ماست. نه تنها مربی بلکه بازیکنان نیز با این معضل روبهرو هستند و به جرأت میگویم در تیم پیکان 85 درصد بازیکنان قراردادشان یک ساله است. نه تنها پیکان بلکه فکر میکنم همه تیمها چینن شرایطی دارند و دلیل آن متصل بودن باشگاهها به بودجه دولتی است که روی آنها و مدیریت باشگاه تأثیر میگذارد.

جلالی در خصوص اینکه در فوتبال دنیا پیش از اتمام فصل مربیان و بازیکنان با تیمهای آیندهشان مذاکره میکنند، اما تا پایان فصل هم تمرکز لازم را دارند و چرا چنین مسائلی در فوتبال ایران دیده نمیشود، گفت: ما نمیتوانیم وقتی اینجا هستیم و با فرهنگی که داریم خودمان را با انگلیس، آلمان، ایتالیا و چنین کشورهایی مقایسه کنیم. اگر هم چنین مقایسهای صورت بگیرد اشتباه است. ما باید با فضای فوتبال و فرهنگ خودمان کارمان را پیش ببریم. در فوتبال ما اینکه بازیکنی با باشگاهی قراردادی یک ساله دارد، اما در چهار بازی پایانی فصل با باشگاه دیگری صحبت میکند، کار خوبی نیست. اما شاید اگر این اتفاق در فوتبال اسپانیا رخ میداد ایرادی هم نداشت و کاملاً طبیعی بود.

وی در خصوص اینکه با رتبهبندی اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا امکان کم شدن سهمیههای ایران در لیگ قهرمانان آسیا زیاد است و چرا چنین شرایطی بوجود آمده، گفت: این موضوعات کلیدی و عمقی در فوتبال ماست. شاید بیش از 20 سال است که ما توفیقی در ردههای باشگاهی نداریم علیرغم اینکه بازیکنان و مربیان هم در این مدت به فوتبال ما آمدند یک چراهایی وجود دارد که برای رسیدن به پاسخ آن نیاز به کار تحقیقی است. شاید قواعدی که برای برنده شدن ما هست در جای دیگری این قواعد متفاوت باشد. شاید ما معمولیترین خواستهها را برای رسیدن به موفقیت داریم، اما باید بگویم برای اینکه بخواهیم در فوتبالمان پیشرفت کنیم باید گرهها را باز کنیم. باید کار تحقیقی انجام داد که چرا 40 سال است به المپیک نرفتیم، چرا 40 سال است در آسیا قهرمان نشدهایم و  ... . مطمئن باشید اگر کار تحقیقاتی صورت بگیرد خواهید دید که شاید 15 درصد جنبه فنی داشته باشد و به موارد دیگری میرسیم، به موضوعاتی که شاید به خوبی باعث میشود که به فوتبال کمک شود اگر باشگاههای ما با تیم های عربی بازی داشته باشند ممکن است کلاس فنی نسبت به تیم های عربی کمی متفاوت باشد اما من میگویم که ما فوتبال خودمان را داریم که آن را فوتبال ایرانی می دانم و با همین فوتبال ایرانی به جمع 4 تیم برتر برسیم اما باید این چراهایی که وجود دارد را از میان برداریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی