نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
۰
سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سایت AS اسپانیا كه مخاطبان بسیار زیادی دارد در گزارشی به معرفی 16 شهرآورد بزرگ دنیای فوتبال در قاره‌های مختلف پرداخت كه در جمع این شهرآورد‌ها از قاره آسیا

AS: شهرآورد تهران در بين شهرآورد‌های بزرگ دنيا

به گزارش خبرورزشی، مصاف دو تیم پرطرفدار پایتخت، استقلال و پرسپولیس را انتخاب كرد و در جایگاه مهمی قرار گرفت. این سایت معتبر اسپانیایی در ابتدای گزارش خود آورده است: «دنیای فوتبال هر ساله شاهد رویارویی تیمهایی است كه كری و دشمنی گستردهای با هم دارند و برتری در این مصاف برای طرفداران آنها از قهرمانی و جام بالای سر بردن بیشتر اهمیت دارد كه به 16 شهرآورد مهم دنیا اشاره كوچكی خواهیم داشت.»

پنارول- ناسیونال (اروگوئه)

شهرآورد اروگوئه كه میان دو تیم محبوب این كشور در شهر مونته ویدئو برگزار میشود، قدیمیترین شهرآورد بعد از رویارویی همشهریها در لیگ جزیره با بیش از 100 سال سابقه محسوب میشود. اولین بار دو تیم در سال 1900 به مصاف هم رفتند.

المپیاكوس- پاناتینایكوس (یونان)

یكی از جذابترین شهرآوردهای دنیا در آتن به عنوان پایتخت رم باستان. المپیاكوس در جنوب بندر آتن محبوب قشر كارگر است و پاناتینایكوس در شمال شهر متعلق به قشر طبقه ثروتمند و مرفه.

اینتر- میلان (ایتالیا)

جدالی ملقب به دلامادونینا كه برای اولین بار در 18 اكتبر 1908 هم برگزار شد آن هم در كشور سوئیس نه در شهر میلان تا این دو رقیب همشهری خاطرات تلخ و شیرین زیادی از آن داشته باشند.

رم- لاتزیو (ایتالیا)

هر دو تیم برای اینكه بتوانند فوتبال دو قطبی این كشور را از سلطه شهرهای میلان و تورین خارج كنند تأسیس شدند و در پایتخت به دشمنانی دیرینه لقب گرفتند كه رویارویی آنها همواره جنجالهای زیادی داشته است.

كایزرچیف- اورلاندو (آفریقای جنوبی)

با لقب «سووتودربی» شناخته میشود؛ مهمترین جدال فوتبالی شهر ژوهانسبورگ كه همواره شدیدترین درگیریها را میان طرفداران رقم زده و اولین بار در سال 1970 برگزار شد.

فلامینگو- فلومیننزه (برزیل)

این بزرگترین رقابت فوتبالی برزیل در ورزشگاه ماراكانا در ریودوژانیرو است. یكی پرطرفدارترین تیم برزیل است و دیگری دارای بزرگترین كارناوال فوتبالی در یك شب به خصوص كه در 20 سال گذشته حساسیتهای آن دو چندان شده است.

فنرباغچه- گالاتاسرای

رویارویی بخش آسیایی و اروپایی استانبول را میتوان در این مصاف از نزدیك تماشا كرد. گالا نماینده بخش اروپایی است و فنر نماینده بخش آسیایی كه تقابل این دو نسل جذابیتها و كریهای زیادی داشته است.

ستاره سرخ- پارتیزان (صربستان)

شهرآورد ابدی لقبی است كه طرفداران به این جنگ خونین شهر بلگراد اختصاص دادهاند. جدالی كه از زمان یوگسلاوی سابق تا الان همه توجهات را به خود معطوف كرده است. البته طرفداران این دو تیم علاوه بر فوتبال در هندبال و بسكتبال هم كریهای زیادی با هم دارند.

استقلال- پرسپولیس (ایران)

شهرآورد تهران به هیجانانگیزترین جدال همشهریها در فوتبال آسیا تبدیل شده كه اخبار داغ آن مورد توجه كل جهان قرار میگیرد. استارت این شهرآوردها از سال 1968 زده شد و تا امروز هر دو تیم رقابت داغی با هم داشتهاند كه گهگاه زد و خوردهایی نیز داشته است.

سلتیك- گلاسكو (اسكاتلند)

درگیریهای آنها در تاریخ فوتبال بینظیر است چون این مصاف فراتر از فوتبال محسوب میشود میان دو طبقه پروتستان و كاتولیك كه جنگ دارا و ندارها در شهر رنجرز است.

بوكاجونیورز- ریورپلات (آرژانتین)

سوپركلاسیكوی فوتبال آرژانتین كه میان دو دشمن دیرینه برگزار میشود. دو باشگاهی كه طرفدارانشان اختلافات زیادی با هم در شهر بوینوسآیرس دارند. گاردین انگلیس در تعریف این شهرآورد نوشته اگر بخواهی 50 كار مهم زندگی تا قبل را از مرگ را انجام دهی یكی از آنها تماشای جنگ این دو تیم است.

الاهلی- الزمالك (مصر)

در شهر قاهره مناقشه دو باشگاه محبوب و موفق همیشه جنجالهای زیادی داشته كه حساسیت آن باعث شده تا همواره داوران خارجی برای قضاوت این دیدار انتخاب شوند.

سویا- بتیس (اسپانیا)

دو باشگاهی كه یكی از داغترین شهرآوردهای ایالت باسك را برگزار میكنند. البته همواره به خاطر غیبت یكی از آنها به دلیل حضور در دسته دوم كمتر شاهد این شهرآورد هستیم اما برای طرفداران آنها برد در این شهرآورد ارزشی مانند دینشان دارد.

بنفیكا- اسپورتینگ (پرتغال)

مشهورترین شهرآورد شهر لیسبون كه محلی است برای تقابل دو تیم بزرگ پایتخت. جدالی كه همواره اخبار آن برای روزها این كشور را تحتالشعاع خود قرار میدهد.

استونویلا- بیرمنگام سیتی (انگلیس)

شهرآورد داغتر و حساستر از شهرآورد لندن و منچستر میان تاتنهام با آرسنال و منیونایتد با منسیتی كه از سال 1879 آغاز شده و تاكنون ادامه داشته است.

رئال- اتلتیكو (اسپانیا)

شهرآورد مادرید برای اولین بار میان طرفداران دو تیم برگزار شد. آنها كه پایهگذار تأسیس دو باشگاه در شمال و جنوب پایتخت اسپانیا بودند كه از سال 1906 این رقابت را با هم استارت زدند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی