۰
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

این كه جامعه‌شناسان می‌گویند اجرای بد قانون از بی‌قانونی بدتر است، لطیفه نیست و برگرفته از تجربه و تحقیق است. اجرای بد قانون از سوی قانونگذار یا مجریان قانون، آدم‌ها را دچار سوءتفاهم می‌كند و به آنها جرأت قانون شكستن می‌دهد چرا كه به غلط تصور می‌كنند قانون برای دور زدن یا شكستن وضع شده است!

نمونه فوتبالی این سوءتفاهم را دیشب در جریان بازی آسیایی استقلال دیدیم؛ آنجا كه سیدمهدی رحمتی بیتوجه به قانون 6 ثانیه (قانونی كه میگوید دروازهبان نمیتواند بیش از 6 ثانیه توپ را در دستان خود نگه دارد) آنقدر توپ را نگه داشت تا داور داخل محوطه جریمه ضربه آزاد غیر مستقیم علیه استقلال اعلام كرد و همان ضربه تبدیل به گل شد.

اشتباه وحشتناك سیدمهدی رحمتی به جای خود اما این گل را داوران ایرانی به استقلال زدند، همان داورانی كه بارها و بارها دیدهاند رحمتی و اغلب دروازهبانان ایرانی توپ را بیشتر از 6 ثانیه نگه میدارند اما از كنار این خطا به راحتی و بعضاً با یك اشاره دست و تهدید و چشمغره میگذرند. ثمره این گذشت همین است كه یكی مثل رحمتی با این همه تجربه و سابقه، فكر میكند میتواند در لیگ قهرمانان آسیا هم توپ را هرقدر دلش خواست نگه دارد و با بازیكن خودی حرف بزند. اگر در لیگ برتر خودمان، قانون به همان شكلی كه هست و نه با تعابیر مصلحتی اجرا شود، دیگر شاهد این گلهای مفت و غافلگیرانه نیستیم. اگر از رحمتی دو بار در لیگ خودمان خطای 6 ثانیه میگرفتند، دیشب در 6 ثانیه كار دست استقلال نمیداد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی