نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جواد ششگلانی در نشست خبری که در محل هیئت فوتبال آذربایجان شرقی برگزار شد، پاسخگوی سوالات مطروحه بود.

هیات فوتبال تبریز هم رای به مالکیت شفق داد

به گزارش خبر ورزشی، ششگلانی در این نشست درد و دل هایش را مطرح کرد و هم چنین در خصوص تراکتورسازی و مشکل مالکیت باشگاه حرف زد. به اتفاق گزیده ای از حرف های او را می خوانیم: 
ناکامی ها برای هیات است و موفقیت ها برای باشگاه!
 مسابقات فصل 95-96 پایان یافت و جمعبندی فوتبال استان در فاصله برگزاری مسابقات فصل بعد انجام یافت. فوتبال در حال حاضر بیشتر بر روی تیمهای لیگ برتری متمرکزشده است و متاسفانه عوامل فوتبال بیشتر روی نتیجهگیری تیمهای لیگ برتری توجه دارند.
مردم ما نیز موفقیت یک استان را در فوتبال، موفقیت تیمهای لیگ برتری ارزیابی میکنند. سیاستی که بر فوتبال کشور حاکم است به نظر من همه ابعاد لازم را شامل نمیشود. فوتبال کشور ما متاسفانه به دنبال شکلگیری تیم ملی است و توجهی به اداره باشگاهها ندارد و ساختارها را بررسی نمیکند. مسئولیت فدراسیون و هیئت فوتبال نیز در قبال باشگاهها آنطور که بایدوشاید مشخص نشده است.
بعداز اینکه تراکتورسازی در جام حذفی نتیجه نگرفت هواداران این تیم به هیئت فوتبال حمله کردند. رسانههایی که از هیئت فوتبال انتقاد دارند چرا ما را مقصر میدانند؟ تراکتورسازی و ماشینسازی نتیجه نگرفتند که مقصر هیئت فوتبال معرفی شد ولی صعود شهرداری به دسته یک به نام باشگاه تمام شد.
وقتی یک باشگاه ساختار و تشکیلاتی ندارد و قائم به شخص است من حرفم را به چه کسی بگویم؟ چرا ما منطقی با اتفاقات برخورد نمیکنیم.
هوادار باید حرفش را به باشگاه مربوطه بگوید نه اینکه اعتراضش را به افراد نامربوط برساند. سیاست حاکم بر فوتبال کشور یک بام و دو هواست. باشگاهها نه خصوصی هستند و نه وابسته به دولت هستند. از یک طرف دولت مدعی عدم تیمداری است و از طرفی دیگر به نوعی دیگر خود دولت تیمداری میکند. در لیگ برتر به جز گسترش فولاد کدام تیم خصوصی محسوب میشود؟
ما یک مشکل اساسی در فوتبال کشور داریم که واقعیتها را نمیبینیم و سیاستهای در نظر گرفتهشده درست نیست.
در کشور مقام اول را داریم 
هیئت فوتبال آذربایجان شرقی در کشور مقام اول را دارد و در استان نیز در بین هیئتهای مختلف مقام نخست را دارد. ما در حوزه وظایف خود انجاموظیفه کردیم ولی کسی این موارد را نمیبیند.
در زمینه استعدادیابی نیز ما در کشور مقام نخست را داریم و توجه خاصی به تیمهای پایه و مدارس فوتبال داریم.
فوتسال و فوتبال ساحلی ما در سطح کشور مطرح است و تیمهای فوتبال لیگ برتری ما نیز در لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا حاضر شدند. بدون اینکه تیم بانوان داشته باشیم ما 2 بازیکن ملیپوش داریم و با تمامی کمبودها در سطح کشور مطرح هستیم.
درزمینهٔ فرهنگی اذربایجان شرقی جزو 3 استان برتر در کنار خوزستان و تهران بود.
ما در بحث برگزاری مسابقات یک مشکلداریم و این نیز توسط کانون هواداران تیمها میتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.
تعامل باشگاه تراکتورسازی با هیات استان صفر است!
ما تلاش میکنیم تعامل خوبی با باشگاه داشته باشیم ولی تعامل باشگاه با هیئت فوتبال در حد صفر است. عدم حضور مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در تبریز دلیل این عدم ارتباط است و از تهران در حال مدیریت باشگاه هستند. مدیران باشگاه هیچ نظری از هیئت فوتبال در تصمیمات خود نمیگیرند و ارتباطی وجود ندارد.
من صحبتی با آقای آجورلو نداشتم تا ببینم چه برنامهای دارند و زمان حضورشان در باشگاه ایشان گفتند که قصد دارند باشگاه را در طی 2 سال به بخش خصوصی واگذار کنند. پس از پایان فصل آقای شفق با من تماس گرفتند و مدارکشان را در اختیارم قراردادند ولی اینکه این مدارک تا چه میزان محکمهپسند است را کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال آقای شفق را مالک باشگاه دانسته و از باشگاه تراکتورسازی خواسته است درصورتیکه مدارکی در این زمینهدارند ارسال کنند.
شفق مدعی این است که تا زمانی که سپاه تیمداری کند قصد ورود به این موضوع را ندارد ولی در صورتی که قصد فروش باشگاه را داشته باشند وی مالک باشگاه است. حال که آقای آجورلو قصد واگذاری سهام باشگاه به مردم را دارد آقای شفق مدعی این است که نمیتوانند باشگاه را واگذار کنند و در صورت واگذاری باید باشگاه به خود شفق برگردانده شود.
تا به امروز در این زمینه باشگاه دبیری بهصورت مکتوب انصراف خود را از تیمداری اعلام نکرده است. بنده نیز رایزنیهایی با دکتر دبیری داشتم تا در صورت امکان این تصمیم را نگیرند. تاکنون نیز به صورت مکتوب چیزی بهدست ما نرسیده است.
به حمایت خودمان از باشگاه ها نمره بیست می دهم
این حمایت باید تعریفشده باشد. من به حمایت خودمان از باشگاههای لیگ برتری نمره 20 میدهم. در برگزاری مسابقات نیز ما مشکلی با باشگاه گسترش فولاد و ماشینسازی نداریم و تعاملهای لازم را داریم. مشکلی که در برگزاری مسابقات تراکتورسازی مطرح است بهویژگی خاص این تیم مربوط است. ما اطلاعی از چگونگی جذب بازیکنان خارجی و دلایل خروج آنها از باشگاه تراکتورسازی نداریم و این باعت ایجاد پروندههای مختلف برای این باشگاه در فیفا میشود. هواداران تراکتور نیز انتظار دارند که هیئت فوتبال وارد شود و مشکل را حل کند در حالی که ما هیچ اطلاعی از این تصمیمات باشگاه نداریم. فیفا نامههای خود را مستقیماً به باشگاه میدهد و مسئولیت با باشگاه است که برخی افراد غیرمنطقی مدعی میشوند که هیئت فوتبال حمایت نکرد درحالیکه ما نه ارتباطی با فیفا نه با ای اف سی داریم که بخواهیم حمایتی کنیم. درنهایت از ما میخواهند از نظر مالی این تیم را حمایت کنیم که ما فقط میتوانیم از افراد مختلف بخواهیم تا از این تیم حمایت کنند درحالیکه ما هیچ مسئولیتی در این زمینه نداریم ولی با همه توان از باشگاهها حمایت میکنیم.
کاهش تماشاگران به خاطر عدم نتیجه گیری است 
5 روز بعد از بازی برگشت تراکتورسازی و استقلال تهران، باشگاه تراکتورسازی را به دلیل لیزر انداختن هوادارش جریمه کردند درحالیکه همگی نگران برگزاری این مسابقه بودند ولی هواداران تراکتور به نحو احسن در این دیدار حاضر شدند و پسازاین بازی نیز همگان از هواداران تراکتور تقدیر کردند. ما در این زمینه به احقاق حق تیم تراکتورسازی پرداختیم و اعتراضمان را درباره این محرومیت اعلام کرده و از تیم تراکتورسازی حمایت کردیم.
در بحث کاهش تماشاگران نیز نتیجهگیری تیمها مهم است. برخی هواداران تراکتور معتقد بودند که ما از مربی ضربه خوردیم و او نباید به بنگر میدان میداد. من به آن هوادار که چنین اظهار نظری داشت گفتم که من در این زمینه مقصر نیستم و شما باید اعتراضتان را به سرمربی برسانید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی