نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باشگاه پرسپوليس در ادامه برنامه‌هاي خود در بازار تابستاني دومين خريد خارجي خود را به بازيكني ملي‌پوش از عراق اختصاص داد گرچه با وجود اعلام رسمي، بشار رسن هنوز به تهران نيامده تا در تست‌هاي پزشكي شركت كند.

ادعای رسانه‌های عراقی: بشار رسن صغرسنی است!

به گزارش خبروزسی، مليپوش عراقي باشگاه نيروي هوايي كه همزمان با پرسپوليس پيشنهاداتي از باشگاههاي قطري، تركيهاي و لبناني دريافت كرد در مصاحبه با روزنامه «ملاعب» بغداد در حالي جدايي از نيروي هوايي را تأييد كرد كه از پرسپوليس به عنوان مقصد اصلي نام برد و مدعي شد اگر تركيهايها نتوانند خواستههاي مالي اين بازيكن را برآورده كنند، حضورش در قهرمان ايران مسجل خواهد بود. پرسپوليس در حالي از توافق نهايي با بشار رسن به عنوان سهميه زير 23 سال خبر داد كه شرايط سني اين بازيكن در ماههاي گذشته بعد از المپيك 2016 ريودوژانيرو جنجالهاي بسيار زيادي در محافل خبري عراق و حاشيه خليجفارس به راه انداخت كه تبعات اين جنجالها ممكن است دامن پرسپوليس را نيز بگيرد.

***

استارت جنجالها توسط سايت «عراق اسپورت» زده شد، جايي كه اين سايت پربيننده در عراق با انتشار تصويري از صفحه اول پاسپورت بشار رسن و همچنين خانواده پرجمعيت اين بازيكن مدعي شد بازيكن عراقي كه با تيم المپيك در رقابتهاي المپيك ريو 2016 به ميدان رفت به خاطر صغرسن ممكن است باعث محروميتهاي سنگيني براي فوتبال اين كشور شود! به نوشته «عراق اسپورت» اين مليپوش عراقي در حالي با بازيكنان زير 23 سال در المپيك براي كشور خود به ميدان رفت كه بسياري از نزديكان به رسن، ادعاي حضور بشار در رقابتهاي بينالمللي را با مدارك هويتي برادر كوچكتر خود مطرح كردند كه به سوژهاي جنجالي در محافل فوتبالي عراق تبديل و البته پاي كميته انضباطي كميته بينالمللي المپيك نيز به اين ماجرا باز شد. طبق ادعاي «عراق اسپورت» بشار رسن در خانوادهاي بزرگ شده كه به جز خودش 6 برادر ديگر نيز دارد كه هر كدام با فاصله يك سال به دنيا آمدهاند. پسراني با نام خانوادگي رسن از پدري به نام طاهر كه اولين پسر نيز بشار نام دارد!

***

در تصويري كه «عراق اسپورت» منتشر كرد در صفحه اول گذرنامه بازيكن عراقي او با نام كامل «بشار رسن بنيان طاهر» معرفي شده كه متولد 1996 است. در حالي كه در صفحه شناسنامه پدر آنها، اين نام در جايگاه چهارمين پسر ديده ميشود و نفر اول يعني برادر بزرگتر با نام «بشار رسن» متولد 1993 ثبت شده است. يعني تفاوت سني 3 سال كه ميتوانست سرنوشت حضور او در تيم المپيك و رفتن به رقابتهاي ريو 2016 را تحتالشعاع قرار دهد اما با اين وجود فدراسيون فوتبال عراق زير بار پيگيري اين سوژه نرفت و بدون انجام آزمايشات ايكس ري و تحقيقات مناسب رسن را با خود به المپيك برد. بسياري از محافل خبري در آن برهه ماجرا را جدي قلمداد نكردند غافل از اينكه ممكن است كميته ملي المپيك دست روي موضوع صغرسني بودن اين بازيكن گذاشته و زمينه محروميت سنگين براي بشار رسن و فدراسيون فوتبال عراق را فراهم كند. با اين حال بازيكن عراقي در بازگشت از المپيك براي نيروي هوايي به ميدان رفت و ديگر كسي پيگير موضوع صغرسن بشار رسن نشد تا اينكه اين بار موضوع لژيونر شدن بازيكن عراقي دوباره پرونده را گشود.

***

در فاصله چند ماه از جنجالهاي صغرسني بشار رسن و اينكه باشگاه پرسپوليس بيان كرده هافبك 21 ساله عراقي را جذب كرده تا سهميه زير 23 سال باشد، موضوع تأييد مدارك هويتي بازيكن عراقي از اهميت دو چنداني برخوردار شده است. به خصوص كه قهرمان ليگ برتر ديگر سهميهاي در فهرست بزرگسالان خود ندارد و تنها در صورتي ميتواند بشار رسن را به خدمت بگيرد كه زير 23 سال محسوب شود. از همين رو تأييد يا عدم تأييد صغرسني بودن بشار ميتواند در آيندهاي نزديك براي پرسپوليسيها جنجالساز شده و بار ديگر اين باشگاه و كميته انضباطي را به جان هم بيندازد. موضوعي كه از ديد رسن چندان حائز اهميت نيست چون اين بازيكن با اطمينان مقابل تمام اتهامات ايستاده است و خود را بازيكن زير 23 سال مينامد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی