۰
چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مرحله نهايي مسابقات انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي براي شركت در مسابقات قهرماني جهان 2017 پاريس فردا و جمعه برگزار مي‌شود.

منافع كشتی مهم‌تر از به‌كرسی نشاندن حرف اين و آن

به گزارش خبرورزشی، اين رقابتها با حضور اكثر نامداران و مدعيان و غيبت بعضي از كشتيگيران مصدوم داراي مجوز از صبح فردا آغاز و جمعه شب با معرفي نفرات برتر خاتمه مييابد. تأكيد فدراسيون كشتي، شوراي فني و كادر فني تيمهاي ملي بر اجراي فرآيند انتخابي، يكي از مواردي است كه مثل شمشيري دو لبه، هم ميتواند منافع كشتي را تأمين كند و هم به ضرر تيمهاي ملي باشد. قطعاً احترام به مقررات انتخابي و معتبر دانستن نتايج اين پيكارها در پنجشنبه و جمعه با رعايت مقررات و ضوابط ميتواند گرهگشا و چارهساز باشد اما مهم اين است كه يا اجراي قوانين بايد براي همه اعمال شود يا به همه با نگاه منعطف نگريسته شود و به قول معروف يا روميِ رومي يا زنگيِ زنگي!

بدون شك  اجراي قوانين و مقررات مورد نظر در پيكارهاي انتخابي ميتواند ميزان قانونمداري و قانونگريزي را بيشتر از همه ادوار و دورههاي گذشته و پيشين به نمايش بگذارد. زيرا تا به حال هيچ وقت تا اين اندازه روي اجراي قانون و مقررات انتخابي و رعايت فرآيند، تأييد و اصرار نشده است. طي همين ساليان اخير نيز اهميت كسب موفقيت و مدال، يا به دست آوردن نتايج آبرومندانه در بازيهاي المپيك، قهرماني جهان و... بعضاً شرايطي را به جامعه كشتي تحميل كرده كه به راحتي چشم خود را روي بعضي تصميمات و اتفاقات بستند تا كشتي از مخالفتها يا اعتراضات برحق يا ناحق متضرر نشود.

اما حالا ديگر از آن شرايط خبري نيست، تغييرات كادر فني و پوستاندازي در اكثر اوزان تيمهاي ملي، حكايت از برنامهريزي 4 ساله تا المپيك 2020 توكيو دارد. اگر قرار است جوانگرايي و احترام به نتايج انتخابي ملاك تصميمگيري قرار گيرد، ديگر نبايد از يك كشتيگير حمايت كرد و نگاه منعطف داشت ولي در ارتباط با سايرين سختگيرانه و بدون انعطاف نگاه كرد و تصميم گرفت. بدون شك  منافع كشتي خيلي مهمتر از به كرسي نشاندن حرف اين و آن بوده و نيازي نيست كه براي تأمين بعضي خواستهها يا نظرات، منافع تيمهاي ملي را ناديده گرفت. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی