۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نشست خبری کادر فنی تیم های ملی مردان و بانوان تکواندو در رقابتهای جهانی کره با حضور اصحاب رسانه درفدراسبون تکواندو برگزار شد .

بی باک : برای کوچینگ تیم ملی با کسی لابی نکردم

به گزارش خبرورزشی ، دراین نشست که با حضور محمد احسنی فروز دبیر فدراسیون تکواندو، زهرا سروی نایب رییس بانوان ، مهدي بي باك سرمربي ، عليرضا نصرآزاداني و هادي افشار مربيان تيمملي مردان ، مهرو كمراني سرمربي و فاطمه صفرپور مربي تيمملي بانوان ، آرش فرهادیان رییس سازمان تیم های ملی همراه بود به بررسي عملكرد تيم ملي تکواندو دربيست و سومين دوره مسابقه های قهرماني جهان پرداخته و به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داده شد .
درابتدای این نشست احسنی فروز دبیر فدراسیون تکواندو می گوید : « امروز قراراست درمورد مسائل روز تکواندو صحبت کنیم . درچندروز گذشته تحلیلها و صحبتهای متفاوتی را درباره مسابقات جهانی تکواندو شاهد بودیم . خوشحالیم که انتظارات از تکواندو درحدی بالا رفته است که مردم و کارشناسان جز قهرمانی چیزی نمیخواهند ، و این برای تکواندو و مسئولان آن با ارزش است . چون دهه شصت تکواندو ورزش شناخته شدهای نبود و به عنوان کاراته کرهای شناخته میشد ، اما درسالهای اخیر همواره جزء مدالآوران بوده است.»
درادامه مهدی بی باک سرمربی تیم ملی به ارائه گزارشی درباره عملکرد تیمش می گوید : « ما برای اولین بار در بین 183 کشور جهان با 46 امتیاز سوم شدیم و در بدترین حالت میتوانستیم نایب قهرمانی را تکرارکنیم ، اما اتفاقاتی رخ داد که باعث شد نتوانیم عملکرد اصلی خودرا به نمایش بگذاریم.»
سرمربی تیم ملی با اشاره به مصدومیت مسعود حجیزواره ادامه می دهد : « با توجه به اتفاقی که در بازی مقابل مصر برای کاپیتان تیم ملی رخ داد درحق او کم لطفی کردند . او درمصاف با نماینده مصر در راند دوم هشت امتیاز پیش بود ، اما با اتفاقی که برای او رخ داد، بیهوش شد . پزشک مسابقات او را احیا کرد و خدا را شکر که مسعود هم اکنون بین ما است . اما متاسفم برای بعضی ها که گفتند او تمارض کرده در حالی که او برای چند ساعت حافظه خود را از دست داده بود . پزشک نامه داد که او نمیتواند در مسابقه بعدی بازی کند اگر مسعود بازی میکرد، طلا میگرفت و ما نایب قهرمان بودیم.»
بیباک به شکست دو تکواندو کار المپیکی اشاره می کند : « فرزان عاشورزاده سه بازی را با اقتدار برد و مقابل حریف روسی تا 30 ثانیه آخر جلو بود اما به خاطر یک اشتباه باخت . سجاد مردانی بعد از دو برد مسابقات را به قهرمان المپیک واگذار کرد او خیلی زحمت کشید و تا جایی که توان داشت، تلاش کرد . سعید رجبی دور نخست حریف خود را شکست داد و مقابل روسیه به خاطر تجربه کم نتیجه را واگذار کرد . میرهاشم حسینی جوان خوشنام تیم ملی ، در روزی که همه چیز به ضرر ایران بود توانست با قدرت پیروز شود. روز آخرهم عرفانیان که یکی از آیندهداران این رشته به شمار می رود ، توانست خلأ ورزش را پر کند . بازی را خیلی پایاپای پیش رفت و کم تجربگی باعث باخت او شد . درکل تمام حریفانی که ما به آنها بازی را واگذار کردیم همه به فینال رسیدند و این نشان میدهد ما قرعه سختی داشتیم.»
سرمربی تیم ملی گلایه می کند : « نمی دانم چرا کسی ازاتفاقات خوب تکواندو نگفت ، آیا درمسابقات جهانی هیچ اتفاق خوبی رخ نداد؟ آیا دو نفر از جوانان ما که با 19 سال و 23 سال داشتند به فینال صعود نکردند ؟ من سه ماه تیم را تحویل گرفتم همه شاهد هستند چقدر بچههای ما خوب بودند. ما از کدام مربی درطول تاریخ تکواندوی ایران دیدهایم که بعد از سه ماه انتظار کسب نتیجه داشته باشیم . بعضی ها میگویند بیباک فرار رو به جلو میکند این درست نیست ما از روز دوم مسابقات شاهد بودیم ، بعضی ها شروع به تخریب تیم کردند.  این در حالی بود که ما هنوز پنج مبارزدیگر را داشتیم .»
بی باک درباره غیبت مهدی خدابخشی در تیم ملی حرف می زند : « تمام شرایط  را برای برگزاری انتخابی آماده کردیم . اما خدابخشی همه ما را به خنده گرفت و رفت اما شاهدیم از باخت بچهها خوشحالی میکند . برای من یک تیم و انسجام مهم است حالا یک یا دو بازیکن بخواهند انسجام را از ما بگیرد نمیشود چرا، چون نتیجه برایمان مهم است . هر کسی که آماده باشد ما استفاده می کنیم تا افتخارآفرینی کند . وتا زمانی که این مسئولیت را داشته باشم اجازه نمی دهم بازیکن برای مربی تعیین تکلیف کند.»
سرمربی تیم ملی درباره انتخابش می گوید : « من به هیچ عنوان با کسی لابی نکردم خانه نشسته بودم ، تماس گرفتند و گفتند که سرمربی شدهام ، الان هم هیچ وابستگی به کارم ندارم ، اگر فدراسیون همین حالا بگوید میروم  و مثل بعضی ها دشمن فدراسیون نمی شوم .»
بیباک به خلع خالی سنگین های تیم ملی اشاره می کند : «  لیگ ما درحال حاضر به تیم ملی کمک نمیکند ، باید در نحوه برگزاری و خروجی لیگ بازنگری کنیم و مربیان را با علم روز دنیا آشنا کنیم و حتی ازبازیکنان خارجی در لیگ استفاده کنیم . یکی از دلایل پیشرفت اروپاییها و روسها همین است که درهفته پنج  بازی میکنند واز این شهر به آن شهرمی روند و تجربه اندوزی می کنند. »
کمرانی: کیمیا  باید MRI بگیرد
درادامه نشست خبری سرمربی تیم ملی بانوان می گوید : « این هفتمین حضورتیم ملی بانوان درمسابقه های جهانی بود . دراین دوره ایران تیمی جوان با میانگین سنی 18 سال را به مسابقات اعزام کرد و در پایان در بین 120 کشور یازدهم شد . تیم انگلیس با تمام بازیکنان المپیکی خود پنجم شد. با این تفاوت که بسیاری ازتکواندوکاران ما برای اولین بار مسابقات جهانی را تجربه میکردند و اسم شان در رنکینگ جهانی نبود ، به همین دلیل هر بازی برایشان حکم فینال داشت.»
سرمربی تیم ملی  در واکنش به این سؤال که چرا صحبتهای شما و کیمیا علیزاده در مورد جراحی تناقض دارد، می گوید : « کیمیا خیلی خسته بود او میگوید که نمیخواهم به مصدومیت فکر کنم یعنی همان یک ماه دیگر قرار است جراحی شود او بعد از تمرینات پیش از مسابقه  فیزیوتراپی میرفت در حال حاضر پزشک او بعد از جواب آزمایش MRI تشخیص میدهد چه زمانی جراحی او نیاز است. حالا ما منتظریم تا MRI گرفته شود تا نظر نهایی درباره زمان جراحی کیمیا اعلام شود »
کمرانی با اشاره به عملکرد تک تک هوگوپوشان تیمش ادامه می دهد : « ناهید کیانی 4 بازی سنگین داشت نماینده سرسخت فرانسه را هم شکست داد . مقابل صربستان به خاطر آسیبدیدگی از ناحیه پا و کمتجربگی که داشت نتوانست خودش را جمع کند و بازی را واگذار کرد . ملیکا میرحسینی بازی اول با هند بازی داشت این بازیکن 10 کیلو وزن کم کرده بود . بازی دوم با نورتارتار تکواندوکارترکیهای که دررنکینگ یک دنیا قرار دارد بازی کرد اما غافلگیر شد. از او راضی هستم او یکی از آیندههای ایران است.»
سرمربی تیم ملی بانوان ادامه می دهد : « خدابنده به خاطرمشکلات روحی که داشت نتوانست خوب نتیجه بگیرد ، او در مسابقات قبلی خوب بود و مدال گرفت اما در این مسابقات از لحاظ روحی و روانی آماده نبود . پوراسماعیل یکی از جوانان کمتجربه بود او 10 کیلو وزن کم کرده بود و استرسهای زیادی داشت اما عملکرد او دراین مسابقات خوب بود . این تکواندوکار پای سکو به خاطر یک اتفاق عجیب بازی را واگذار کرد . ما با تکمدال کیمیا علیزاده به کارمان پایان دادیم او مدال المپیک خود را ارتقا داد از کیمیا تشکر میکنم که با تمام آسیبدیدگی تلاش کرد و آسیبدیدگی زانو انصافاً او را در این مسابقات اذیت کرد . درفینال نمی خواستم مبارزه کند .  اما اصرار خودش بود که خواست به مصاف حریفش برود.»
در پایان نشست خبری علیرضا نصر آزادانی و هادی افشار مربیان تیم ملی صحبتهایی را مطرح کردند که نصرآزادانی ادامه داد : « سرمربی به من اعتماد داشت و  مبارزات ابوالفضل یعقوبی و سجاد مردانی را کوچینگ کردم . افشار هم گفت : « با حمایت سرمربی تیم ملی و فدراسیون به عنوان مربی بدنساز انتخاب شدم بعضی ها که درمورد مشکلات بدنسازی بازیکنان صحبت میکنند درمورد علم تمرینی اطلاعات خاصی ندارند . ما در طول این 2 ماه  18 هفته تمرین ، 5 دوره آمادگی جسمانی داشتیم و هر فاز با فاز بعدی تفاوت داشته است 36 برنامه بدنسازی درهرهفته 2 برنامه داشتیم .  در شروع اردوها 23 نفر حضور داشتند که 23 برنامه مجزا برای هر کدام نوشتیم ضمن اینکه هر کدام در 3 دوره آمادگی جسمانی شرکت کردند . این آمارها با اندازهگیری کمیته ملی المپیک انجام شده است و من خودم اندازهگیری نکردم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی