نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

«شوتت را بزن، پولت را بگير، نانت را بخور...» اين توقع غلطي است كه برخي شهروندان از فوتباليست‌ها دارند. توقع غلطي كه برآيندش بي‌تفاوتي مطلق ستاره‌هاي فوتبال نسبت به اتفاقات جامعه است و آنها را بيش از پيش از مردم دور مي‌كند.

مگر ميشود فوتباليست فقط شوتش را بزند و نانش را بخورد؟ پس تكليف جيغهايي كه مردم براي ستاره شدن او كشيدند چه ميشود؟ مردم براي تبديل شدن همين فوتباليستها از آدمهاي گمنام به چهرههاي سرشناس و صاحبنام از جان و مال و وقت خود هزينه كردهاند و حالا كه ستاره فوتبال صاحب جايگاه شده و هر رفتارش هزار برابر ديده و هر حرفش ميليونها بار خوانده و شنيده ميشود، مردم توقع دارند آن ستاره فوتبال درد اجتماع را بگويد، حرف اجتماع را بزند و كنار مردم باشد.

هر فوتباليستي جدا از شوت زدن، وظيفهاي در قبال جامعه دارد و نميتواند نسبت به اتفاقاتي كه در كشور ميافتد، بيتفاوت بماند. قرار نيست فوتباليست مصلح اجتماعي شود و جلوي ناهنجاريها را بگيرد، با بيقانوني برخورد كند و درس اخلاق بدهد اما اين حداقل توقع جامعه است كه فوتباليست نسبت به آنچه پيرامون او ميگذرد، حساس باشد و به وقتش با مردم همراهي و همدردي و همداستاني كند. اين همان كاري است كه سردار آزمون، همبازيانش در تيم ملي و بخشي از جامعه فوتبال در قبال قتل غمانگيز آتناي اصلاني نازنين انجام دادند تا در آزمون مردمداري سربلند باشند. هرگز نه از سردار و نه از هيچ فوتباليست ديگري توقع نداريم الگوي بچههاي مردم باشند، همين كه با مردم باشند و يادشان نرود يكي از جنس همين مردم هستند، كافي است. سردار و رفقا در روزهايي كه گذشت خود «مردم» بودند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی