نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آرسنال جمعه شب در دیداری پرگل و دیدنی موفق شد لسترسیتی را شکست دهد.

افتتاحیه پرهیجان لیگ برتر با آتش‌بازی توپچی‌ها

به گزارش خبرورزشی، يك افتتاحيه هيجانانگيز و يك شروع رؤيايي براي آرسنال. اين شايد بهترين تعبير براي اولين بازي هفته نخست ليگ برتر انگليس باشد. در بيست و پنجمين سالگرد ليگ برتر، 7 گل در همان بازي اول رد و بدل شد تا نشان دهد اينجا جزيره است. جايي كه دوباره بايد منتظر چنين فوتبالهاي زيبايي بود.

طلسمشكني توپچيها

تماشاگران براي ديدن اولين گل فصل جديد خيلي منتظر نماندند چون تنها 120 ثانيه كافي بود تا آرسناليها دروازه لستر را باز كنند. توفان توپچيها در اين مسابقه و پيروزياي كه به دست آوردند باعث شد طلسم ناكامي در هفتههاي نخست را بشكنند. از آخرين باري كه آرسنال در هفته اول ليگ پيروز شده بود 6 سال ميگذشت. مردان آرسن ونگر با اين برد توانستند تمام نتايج بد گذشته را به دست فراموشي بسپارند و يك شروع رؤيايي رقم بزنند.

هزينه كم لستر براي ماگيره

پول خرج كردن در بازار نقل و انتقالات اخيراً در فوتبال انگليس مد شده است. اتفاقي كه باعث شده رقم بازيكنان هم چندبرابر جابهجا شود. در شرايطي كه قيمت بازيكنان متوسط رو به بالا بين 30 تا 40 ميليون پوند بالا رفته است، لستريها توانستند با رقم 17 ميليون پوند هري ماگيره را از هالسيتي به خدمت بگيرند. رقمي كه در مقايسه با ساير بازيكنان هم پايين بود و هم كارايي بهتري در اولين بازي داشت. ماگيره 24 ساله عملكردي خارقالعاده در زمين آرسنال داشت. او بازي حريف را به خوبي ميخواند، يك موقعيت گلزني را نيمه اول از دني ولبك گرفت، توپ را با خونسردي به بيرون از منطقه دفاعي منتقل ميكرد و وقتي هم كه به جلو ميرفت تهديدي براي حريف بود. او روي گل اول لستر كه توسط اوكازاكي به ثمر رسيد نيز نقش داشت و با ضربه سرش توپ را به اين بازيكن ژاپني رساند. او فقط يك اشتباه داشت كه منجر به گل پيروزيبخش آرسناليها توسط اوليويه ژيرو شد.

مشكل دفاعي آرسنال

آرسنال اگرچه 4 گل به ثمر رساند و پيروز از زمين خارج شد اما در خط دفاع همچنان مشكل داشت و همين نقص نزديك بود كام آنها را تلخ كند. در روزي كه پر مرتساكر و گابريل به دليل مصدوميت در زمين حضور نداشتند و لورن كاسيلني محروم بود، ونگر خط دفاعي تيمش را با حضور راب هولدينگ، ناچو مونرئال و سعيد كولاسيناچ به زمين فرستاد. تركيبي كه اشتباه بود و مدافعان آرسنال هرگز نتوانستند برابر زوج جيمي واردي و شينجي اوكازاكي مقاومت كنند. واردي بارها و بارها دفاع آرسنال را اذيت كرد تا ثابت شود ونگر به جذب ويرجيل فان دايك نياز مبرم دارد.

لاكازت حلقه گمشده آرسنال

خيلي زودتر از آنچه فكرش را ميكرد پايش به گلزني باز شد. الكساندر لاكازت پس از گذشت نزديك به دو دقيقه اولين گل خود را براي آرسنال به ثمر رساند و با گلش به هواداران آرسنال پيام داد. آرسنال مدتها بود از كمبود يك مهاجم تمامكننده عالي رنج ميبرد و به نظر ميرسد اكنون با آمدن لاكازت ديگر از اين نقطه ضعف به چشم نخواهد آمد. لاكازت همان حلقه گمشده آرسنال در محوطه جريمه بود كه در كنار الكسيس سانچس ميتواند روزهاي خوبي را براي اين تيم رقم بزند.

ابهام در چهره الكسيس سانچس

الكسيس سانچس در روزي كه مصدوم بود و نميتوانست بازي كند، از جايگاه ويژه نظارهگر بازي همتيميهايش بود. پيش از پايان نيمه اول دوربين تلويزيون براي چند ثانيه او را نشان داد كه با يك چهره كاملاً خنثي و در حالي كه آدامس ميجويد كنار نامزدش نشسته و به زمين مسابقه چشم دوخته بود. چهره درهم او ظاهراً ناشي از نمايش دفاع آرسناليها در نيمه اول بود. شايد سانچس در آن لحظات به اين فكر ميكرد سبك بازي آرسنال انگيزهاي به او براي ادامه همكاري با توپچيها نميدهد. سرنوشت او در تيم همچنان مشخص نيست.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی