نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
۰
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سايت فدراسيون جهاني كاراته، به ذبيح‌ا... پورشيب كاپيتان تيم ملي كاراته لقب مرد شگفتي‌ساز در 9 ماه اخير داد. پورشيب كاراته‌كاي وزن ٨٤- كيلوگرم كشورمان كه تنها طلاي بازي‌هاي ورلدگيمز لهستان را به كارنامه افتخاراتش اضافه كرد پس از چهار برد پياپي مقابل كاراته‌كاهاي لهستان، گرجستان، تركيه و نيوزيلند، در فينال آراگا ژاپني به مدال طلا دست يافت. حالا مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي 2018 جاكارتا و سهميه المپيك را مي‌خواهد.

پورشيب‌: سهميه المپيک را می‌خواهم

به گزارش خبرورزشی،پورشيب ميگويد: «كاراته ايران در ميدانهاي پراهميتي چون قهرماني جهان، بازيهاي آسيايي و قهرماني آسيا توانايي و قدرت بالاي خود را به خوبي نمايش داده است. در مسابقات ورلدگيمز از چهار وزن چهار فيناليست داشتيم و در بخش بانوان هم با يك شركتكننده، يك نقره گرفتيم و اين بدان معناست كه پتانسيل كاراته ايران در هر دو بخش بانوان و آقايان بالاست. اميدوارم از كاراته بيشتر حمايت شود تا بتواند در المپيك هم بهترين عملكرد را داشته باشد.»

كاپيتان تيم ملي با اشاره به شكست آراگاي ژاپني ادامه ميدهد: «آراگا، كاراتهكاي مطرحي است و سالهاست از بهترينهاي كاراته جهان به شمار ميرود، چند بار به اين ژاپني باخته بودم. البته با رأي داور و يا اخطار نتيجه به سود رقيب تغيير ميكرد اما در ورلدگيمز لهستان مبارزه سختي برابر اين حريف ژاپني در فينال داشتم. فشار ناشي از باختهاي قبلي را به خوبي حس ميكردم به همين خاطر سعي كردم براي انتقام هيچ فرصتي را از دست ندهم و با آمادگي با او مبارزه كنم.»

طلايي بازيهاي ورلدگيمز با خوشحالي از جايگاهش در رنكينگ جهاني ميگويد: «در وزن 84-كيلوگرم، ريتارو آراگا ژاپني به رغم شكست در فينال بازيهاي جهاني همچنان صدرنشين اين وزن است. آيخان مامايف آذربايجاني، اوگور آكتاش قهرمان اروپا و من نفرات اول تا چهارم رنكينگ اين وزن هستيم اما تلاش ميكنم تا با مدالهاي طلا در مسابقات پيشرو جايگاه خود را ارتقا بدهم.»

پورشيب با اشاره به المپيكي شدن كاراته ادامه ميدهد: «تمام كشورها روي كاراته سرمايهگذاري كردهاند تا بتوانند حداكثر سهميه را براي بازيهاي المپيك به دست آورند. با توجه به اينكه كاراته سهميهاي است و رنكينگ ورزشكاران براي شركت در المپيك حائز اهميت، براي ما مهم است كه در كاراته وانها حضور مداوم داشته باشيم و آمادگي خودمان را حفظ كنيم. كاراته ايران پتانسيل بالايي دارد و قطعاً با يك برنامهريزي درست در المپيك 2020 به مدال خواهيم رسيد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی