نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در تاریخ لیگ برتر انگلیس 5 تیم بهترین خط دفاعی را داشته‌اند.

ديوارهای بتنی ليگ برتر

به گزارش خبرورزشی، در هفته اول رقابتهاي ليگ برتر انگليس مجموعا 31 بار توپ از خط دروازهها رد شد. شايد در نگاه اول آن را بتوان به خط حمله آتشين جزيرهنشينان ربط داد اما اين يك طرف ماجرا است. طرف ديگر داستان، خط دفاعي ضعيف تيمهاي ليگ برتري را نشان ميدهد كه عليرغم تجهيز در فاز هجومي، ضعفهاي خود در عقب زمين را برطرف نكردند. اين هفته لسترسيتي با دريافت 4 گل و تيمهاي چلسي و ليورپول با 3 گل از جلمه مدعياني بودند كه عملكرد ضعيفشان در خط دفاعي بدجور به چشم آمد. شايد بد نباشد تيمهاي حاضر در ليگ برتر (به خصوص مدعيان قهرماني) نگاهي به مستحكمترين تركيب دفاعي در ساليان اخير بيندازند و تا دير نشده خط دفاعي تيمشان را ترميم كنند.

چلسي 2005-2004

تركيب دفاعي: پائولو فريرا، جان تري، ريكاردو كارواليو و ويليام گالاس

تيم ژوزه مورينيو جوان در آن سال با اين تركيب دفاعي در 38 بازي تنها 15 گل دريافت كرد تا ركورد مستحكمترين خط دفاعي تاريخ جزيره را مال خود كند. پتر چك آن زمان 25 بار موفق به كلين شيت شد و فقط در 6 بازي خانگي دروازهاش را باز شده ديد. اين چهار بازيكن نقش بسزايي در ركورد 95 امتياز در آن فصل را داشتند.

آرسنال 1999-1998

تركيب دفاعي: لي ديكسون، توني آدامز، مارتين كيون، نايجل وينتربورن

آرسناليها در فصل 1999-1998 با وجود اين چهار بازيكن، اجازه هنرنمايي به مهاجمان حريف را نميدانند. توپچيهاي لندن در آن فصل در 38 مسابقه 17 گل بيشتر دريافت نكردند تا به مقام قهرماني ليگ برتر و همچنين جامحذفي برسند. آن زمان هم ونگر جوان بود، هم حال آرسنال خوب بود و هم حال هواداران حاضر در ورزشگاه هايبري.

منچستريونايتد 2008-2007

تركيب دفاعي: وس براون، ريو فرديناند، نمانيا ماتيچ و پاتريس اورا

تيمي كه دفاعش مستحكم و هماهنگ باشد بايد هم در پايان فصل ليگ برتر و ليگ قهرمانان را مال خود كند. به جز اين خط دفاعي چهار نفره، يونايتد اديون فان درسار را درون دروازه داشت تا آمار گلهاي خوردهشان در 38 مسابقه روي عدد 22 ثابت بماند. وس براون آن موقع كاري كرد غيبت طولاني مدت گرين نويل به دليل مصدوميت به چشم نيايد.

ليورپول 2006-2005

تركيب دفاعي: يان آرنه ريسه، سامي هوپيا، جيمي كرگر و استيو فينان

اسامي ذكر شده شايد به اندازه ديگر همتايان خود در آن فصل شهرت نداشتند اما از نظر آمار تركيب قابل اتكايي به رهبري رافائل بنيتس درست كرده بودند. زوج كرگر و هوپيا در قلب خط دفاعي باعث شد قرمزهاي مرسي سايد در آن فصل فقط 25 گل دريافت كنند. هرچند كه در پايان فصل جام به آنها نرسيد.

تاتنهام 2017-2016

تركيب دفاعي: دني رز، توبي آلدرويرلد، يان ورتونگن، كايل واكر

اين يكي همين فصل پيش رخ داد. جايي كه مائوريسيو پوچتينو با تكيه بر خط دفاعي هماهنگ خود توانست تيم را تا نايبقهرماني ليگ برتر پيش ببرد. تاتنهام پارسال 26 گل دريافت كرد و اگر كمي در فاز هجومي تقويت ميشد ميتوانست به قهرماني هم فكر كند. اين تركيب دفاعي امسال با فروش كايل واكر به منچسترسيتي (50 ميليون پوند) ناقص شد.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی