نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از سوارکاران اعلام کرد هیچ مورد مشکوکی در جریان کورس ندیده است دبیر فدراسیون سوارکاری هم می گوید: اسب وزیر هم دوپینگی باشد اعلام می‌کنیم!

پاسخ به اتهام پارتی بازی آزمون / اسب وزیر هم دوپینگی باشد اعلام می کنیم

به گزارش خبر ورزشی، شهروند در این باره می نویسد: مهاجم گلزن تیمملی ایران در سالهای اخیر فعالیتهای زیادی را در رشته سوارکاری داشته و علاقه زیادی به این رشته دارد. سردار آزمون که با اسب «سریک» در یکی، دو سال اخیر در کورس اسبدوانی تهران فعالیت میکند، ادعای جنجالی را درباره نتایج این رقابتها مطرح کرده است. بعد از برگزاری هفته دوازدهم کورس تهران، بحث دوپینگ و پارتیبازی به میان آمده تا مسئولان فدراسیون موضعگیری شدیدی علیه ستاره فوتبال ایران انجام دهند.
 
یکسال بعد از قهرمانی
 
سال گذشته بود که خبر قهرمانی اسب سردار آزمون در کورس اسبدوانی تهران دست به دست چرخید تا علاقه این لژیونر فوتبال ایران به سوارکاری بیش از پیش مشخص شود. فرهاد قائمی، عضو تیمملی والیبال و همشهری سردار در مجموعه نوروزآباد حاضر شد و جایزه او را دریافت کرد. «سریک» اسبی است که مهاجم تیمملی ایران بعد از درخشش در جام ملتهای آسیا ٢٠١٥ از یکی از دوستان پدرش هدیه گرفت و بعد از حضور در کورس گنبد، حالا دوسالی است که در کورس تهران رقابت میکند. کورس اسبدوانی تهران به مرحله دوازدهم خود رسیده و در این مرحله نامی از اسب آزمون در میان برترینها دیده نمیشود.
 
ادعای جنجالی سردار آزمون
 
یکروز بعد از برگزاری هفته دوازدهم کورس اسبدوانی تهران، غیبت «سریک» در میان برترینهای ٨ دور برگزاری این رقابتها باعث شد سردار آزمون دست به افشاگری بزند. مهاجم ایرانی روبین کازان روسیه که گفته میشود از طریق ارتباط ویدیویی رقابتهای اسب خود را در کورس تهران مشاهده میکند، درباره اتفاقات رخ داده در کورس تهران نوشت: «کسانی که در حراست وزارت ورزش حضور دارند، دوستان خوب من هستند و همیشه پشت من بودند اما خواهش میکنم که به اسبدوانی تهران رسیدگی کنند که همهچیز پارتیبازی شده است.» جالب اینکه مهاجم تیمملی ایران در انتهای متن خود به ٣ مورد برای بررسی اشاره کرده و نوشته است: «دوپینگ، نتایج و جوایز».
 
کاظمیان: اسب وزیر هم دوپینگی باشد، اعلام میکنیم
 
محمد کاظمیان، دبیر فدراسیون سوارکاری در واکنش به اظهارات سردار آزمون میگوید: «نمیدانم منظور این بازیکن از پارتیبازی چیست و منبع خبرش درباره مسائلی که مطرح کرده، چیست. با اینحال میتوانم درباره کاری که در فدراسیون انجام میدهیم، شفافسازی کنم. ما از اسبهایی که در کورس اسبدوانی تهران اول و دوم میشوند، تست دوپینگ میگیریم و به آزمایشگاه معتبری در فرانسه که مورد تأیید فدراسیون جهانی هم هست، ارسال میکنیم.» وی همچنین میافزاید: «این آزمایشگاه کاملا بهروز و استاندارد است و بعد از مدتی با کدهای مشخص شده برای هر اسب، جواب این نمونهها برای ما ارسال میشود. حتی زمانی که جواب تستی مثبت اعلام میشود، در ابتدا خودمان نمیدانیم صاحب اسب کیست. بعد از اینکه این نتایج را به کمیته ضد دوپینگ ارسال میکنیم، نام مالک اسبها مشخص میشود. ما نتایج را بدون در نظر گرفتن نام افراد اعلام میکنیم، حالا میخواهد وزیر و وکیل باشد یا سردار آزمون.»دبیر فدراسیون سوارکاری در ادامه میگوید: «اکثر نتایجی که از آزمایشگاه فرانسه به ما اعلام میشود، منفی است. با این حال هر کسی که تست اسبش مثبت باشد، به کمیته انضباطی احضار میشود و آنجا برخوردهای لازم صورت میگیرد. در همین راستا گاهی اوقات افراد مشهور در پی حاشیهسازی هستند و اعتراض دارند که ما میگوییم هر اعتراضی دارید، باید به آزمایشگاه فرانسه ارسال کنید.»کاظمیان در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث دوپینگ اسبها میشود، خاطرنشان میکند: «برخی از صاحبان اسبها از داروهایی استفاده میکنند که نیروزاست. حتی کارگری که اسب را تر و خشک میکند، اگر مثلا دستش به موادمخدر آلوده باشد، در تست دوپینگ اسب تاثیرگذار است. به همین دلیل ما به مالکان اسبها نیز هشدار دادیم که در آمادهسازی اسب خود دقت کنند.»
 
واکنش سوارکاران به مسائل پشت پرده
 
متین جرجانی، یکی از نفرات برتر هفته دوازدهم کورس اسبدوانی تهران در واکنش به ادعای سردار آزمون درباره اتفاقات مشکوک در این رقابتها به «شهروند» میگوید: «من سوارکار هستم و در جریان مسائل حاشیهای اسبها نیستم. نمیتوانم چیزی در اینباره بگویم اما تا جایی که من دیدم، چنین مسائلی وجود ندارد. مالکان اسبها مسائل خودشان را دارند و ما فقط با اسبها مسابقه میدهیم. اسب خود سردار آزمون هم در کورس تهران حضور دارد و فقط در این هفته حاضر نبود.» همچنین نادر صالحپور یکی دیگر از سوارکاران حاضر در کورس تهران در اینباره به «شهروند» میگوید: «اسب من آنقدر توانایی دارد که نیازی به چنین مسائلی نیست. درباره سایرین هم نمیتوانم چیزی بگویم و مسأله خاصی هم ندیدم که دربارهاش صحبت کنم. حتما خود مسئولان دقت و نظارت کافی دارند.»
 
یک ادعا و دیگر هیچ!
 
بهنظر میرسد هیچکس به جز خود سردار آزمون نمیتواند درباره مسائل پشت پردهای که مد نظرش بوده، صحبت کند. از مسئولان فدراسیون تا سوارکاران، پارتی، دوپینگ و سایر مسائل را تأیید نمیکنند و علیه ادعایی که ستاره فوتبال مطرح کرده، موضع گرفتند. باید دید مسئولان حراست وزارت ورزش که آزمون از آنها بهعنوان دوست خود نام برده، میتوانند به مستنداتی در اینباره دست پیدا کنند. به هر حال، سال گذشته اسب مهاجم تیمملی فوتبال ایران در همین رقابتها قهرمان شده و مشخص نیست چه اتفاقی افتاده که سردار حالا به فکر افشاگری افتاده است. فعلا صحبتهای سردار آزمون در حد همان ادعا باقی مانده است و باید دید در آینده، او مستنداتی از اتفاقات پشت پرده منتشر خواهد کرد یا خیر.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی