۰
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال به قدري بحران و تنش در اين هفته‌ها تجربه كرد كه مديران باشگاه هرگاه يكي از مشكلات را حل كردند بايد به فكر حل و فصل مشكل ديگري مي‌افتادند درست مثل موضوع كنار گذاشتن دو كاپيتان اول و دوم تيم از تمرينات.

پشت جباری مثل رحمتی «قرص» نبود

به گزارش خبرورزشی، در فاصله 24 ساعت از نهايي شدن قرارداد وينفرد شفر با استقلال و حضور پيرمرد آلماني در كادر فني به جاي عليرضا منصوريان مستعفي بايد موضوع كنار گذاشتن سيدمهدي رحمتي و مجتبي جباري هم حل ميشد چون همه طرفداران و رسانهها منتظر موضع باشگاه در قبال اين دو بازيكن سرشناس با وجود معرفي سرمربي جديد بودند از همينرو مديرعامل باشگاه كه روزهاي عجيبي را در دوران مديريت خود تجربه كرده بود اين بار دست به كار شد تا بلكه اين بحران را نيز از اردوي استقلال دور كند.

در اين بين اما قصه كاپيتانهاي استقلال براي ادامه همكاري با تيم متفاوت بود به خصوص موضوع سيدمهدي رحمتي كه اختلافات او با عليرضا منصوريان دليل اصلي منع كاپيتان اول از تمرينات قلمداد شده بود. هم ملكي عضو هيئتمديره باشگاه و هم افتخاري بعد از جرياناتي كه در برنامه 90 رخ داد مدعي شدند اين بازيكن با ورود سرمربي جديد ميتواند به تمرينات برگردد اما در اين راه هيچ تماسي از سوي باشگاه با گلر شماره يك آبيها گرفته نشد تا ديروز صبح كه وقتي برخي واسطهها براي حل مشكل رحمتي پا پيش گذاشته و از افتخاري خواستند تا زمينه بازگشت اين بازيكن را فراهم كند واقعيتي رونمايي شد كه مديرعامل استقلال را به فكر فرو برد. گفته ميشود برخي نزديكان به دو طرف با پيش كشيدن قرارداد دو ساله رحمتي با باشگاه كه رقمي در حدود 4 ميليارد تومان هزينه روي دست استقلال گذاشته مدعي شدند اين بازيكن تصميمي به ترك استقلال يا فسخ قرارداد نخواهد داشت از همينرو حتي اگر بخواهد با مخالفت باشگاه در بازگشت روبهرو شود و خانهنشيني را در دستور كار قرار دهد استقلال بايد اين پول را طبق قانون به او بپردازد از همينرو بهتر است تا رضايت مربي آلماني براي بازگشت اين دروازهبان جلب شود.

رضا افتخاري كه با اين واقعيت تلخ روبهرو شده بود به هر شكلي بود شفر را براي بازگرداندن رحمتي راضي كرد و بلافاصله در تماس با گلر شماره يك آبيها از رحمتي خواست در تمرين عصر ديروز شركت كند. نكتهاي كه خود او نيز در مصاحبهاش تأييد كرد كه شفر حاضر شده رحمتي را در تمرينات ببيند تا تصميمگيري نهايي را انجام بدهد اما در روزي كه مجوز بازگشت كاپيتان اول حتي به صورت موقت صادر شد شرايط كاپيتان دوم تيم در هالهاي از ابهام باقي ماند چون برحسب شرايط موجود پشت جباري همچون رحمتي در باشگاه استقلال «قرص» نبود! شرايط قرارداد مجتبي جباري با باشگاه در ليگ هفدهم كه از ابتدا هم تناقضهاي فراواني داشت و حتي باعث شد تا او آخرين بازيكن در هيئت فوتبال ثبت كند چندان مطمئن نبود كه اهرمي باشد براي بازگرداندن اين بازيكن به تمرينات. قراردادي كه گفته ميشود متممهاي فراواني دارد و باشگاه بر حسب بازي به بازي به هشت شاكي بايد پول بپردازد و استناد به آن براي شكايت هم راه به جايي نخواهد برد.

رضا افتخاري كه از ابتدا هم شايعات زيادي پيرامون مخالفتش با بازگشت جباري به گوش ميرسيد در نهايت زير بار اين واقعيت رفت كه چندان تمايلي به همكاري با «هشت شاكي» نداشته و ديروز هم وقتي با سماجت رسانهها براي تعيين تكليف جباري روبهرو شد يك جمله كليدي به كار برد. مديرعامل استقلال گفت: «وينفرد شفر درخواستي براي بازگرداندن جباري از ما نداشت. شايد دليل آن اين بود كه ميخواهد آزمايشات پزشكي اين بازيكن را بيشتر و دقيقتر مورد بررسي قرار داده و تصميمگيري كند». با اين تفاسير بايد اينگونه برداشت كرد كه جباري به عنوان كاپيتان دوم عملاً ديگر شانسي براي بازگشت به استقلال وينفرد شفر نخواهد داشت درست برخلاف مهدي رحمتي.

مكث

به محض مطرح شدن نام فرهاد مجيدي، افتخاري با رحمتي صحبت كرد. آيا اين مسئله به اختلافات فرهاد و رحمتي ربط دارد؟ پاسخ به اين سؤال را نميتوان با قاطعيت داد اما بايد ديد چرا رحمتي بعد از 17، 18 روز به تمرينات برگشت. آيا فقط شفر عامل اين بازگشت بود؟!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی