نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برای بازیکن‌های بزرگی پیش آمده که یک روز پس از محبوبیت نزد مربی‌شان نیمکت‌نشینی و سکونشینی را هم تجربه کنند.

بازیکن‌هایی که مورد غضب سرمربی قرار گرفتند

به گزارش خبرورزشی، به طور كلي فوتباليستهايي كه در سطح اول فوتبال دنيا بازي ميكنند هميشه دوران اوج دارند اما برخي اوقات پيش ميآيد همان مربي كه بيش از همه به آنها اعتماد داشت با بياعتمادي و كنار گذاشتن آنها باعث ميشود به حاشيه بروند. اين اتفاق براي بسياري از ستارههاي مطرح دنياي فوتبال هم رخ داده و پيش آمده كه مدتي نيمكتنشيني و حتي سكونشيني را تجربه كنند. در اين گزارش نگاهي خواهيم انداخت به ستارههايي كه سخت براي تغيير نظر سرمربي تلاش كردهاند و برخي موفق و برخي هم ناموفق بودهاند.

هنريخ مخيتاريان (منچستريونايتد)

يكي از نخستين بازيكنهايي كه ژوزه مورينيو در روزهاي آغازين مربيگري در منچستريونايتد به خدمت گرفت هنريخ مخيتاريان ارمنستاني بود. او كه در آخرين فصل بازي با پيراهن دورتموند در بوندسليگا 15 گل و 11 پاس گل در پروندهاش داشت در منچستريونايتد خيلي زود پس از چند نمايش ضعيف تبديل به يك بازيكن نيمكتنشين شد. همين شوكي كه آقاي خاص به مخيتاريان وارد كرد باعث شد در بازگشت، او يكي از كليديترين مهرههاي شياطينسرخ شود و در ليگ اروپا هم گلهاي حساسي زد تا منچستريونايتد قهرمان شود.

متئو دبوشي (آرسنال)

آرسن ونگر مدتها براي بازگشت متئو دبوشي به شرايط آرماني صبر كرد اما اين بازيكن ديگر هيچوقت آن مدافع راست خوبي نشد كه ونگر از نيوكاسل به خدمت گرفته بود. وضعيت دبوشي در حال حاضر در آرسنال اصلاً خوب نيست و او با مصدوميتهاي متعدد فقط توانسته 23 مرتبه پيراهن آرسنال را بپوشد، در حالي كه روزهاي ابتدايي حضورش در جمع توپچيها مهره ارزشمندي به حساب ميآمد. هنوز دبوشي عضو آرسنال است اما بعيد نيست به زودي قيد ادامه بازي كردن در اين تيم را بزند.

ممدو ساخو (ليورپول)

واقعاً هنوز كسي نميداند در آن اردوي آمريكا چه اتفاقي افتاد كه ديگر يورگن كلوپ نخواست از ممدو ساخو استفاده كند. ساخو در اولين فصل حضور كلوپ در ليورپول بهترين مدافع تيم بود اما فقط يك بيانضباطي كه به طور رسمي هم اعلام نشد چه اتفاقي بوده باعث شد مربي تيم قيد مدافع ليورپول را بزند. ساخو نيمفصل بيرون نشست و پس از آن به صورت قرضي به كريستالپالاس رفت و در بازگشت هم ليورپول به سختي راضي شد او را به طور قطعي به تيم لندني بفروشد. 

باستين شوايناشتايگر (منچستريونايتد)

مخيتاريان تنها نمونهاي نيست كه ژوزه مورينيو تصميم عجيبي در مورد او گرفت. پيش از هافبك ارمنستاني باستين شوايناشتايگر آلماني با پيشينه درخشان مدتها از ليست منچستريونايتد دور بود. او آنقدر تلاش كرد تا به تركيب اصلي برسد و مورينيو هم حاضر شد دقايق اندكي اين بازيكن را به ميدان بفرستد. تلاشهاي عجيب و تمرينهاي مداوم شوايني بعدها مورد ستايش مورينيو قرار گرفت اما ديگر براي اين صحبتها و تمجيدها دير بود چراكه باستين به شيكاگوفاير آمريكا پيوست. 

ويكتور والدس (منچستريونايتد)

بله و بازيكن ديگري از منچستريونايتد! البته اين مرتبه مسئوليت سكونشيني بازيكن با مورينيو نبود. لوئي فانخال تصميم گرفت ويكتور والدس را براي چالش با داويد دخئا به اولدترافورد بياورد اما اصلاً از او استفاده نميكرد. والدس كه از بازي كردن در يونايتد نااميد شده بود راهي استانداردليژ بلژيك شد و پس از آن در بازگشت به انگليس هم قيد ادامه حضور در اولدترافورد را زد تا به ميدلزبورو برود. در پايان قرارداد با ميدلزبورو هم از فوتبال خداحافظي كرد. 

ماريو بالوتلي (ليورپول)

زندگي ورزشي ماريو بالوتلي پر از حاشيه و داستان است. سوپر ماريو دائم در حال كشمكش با مربيان خودش بوده، از ژوزه مورينيو تا لوسين فاوره. با اين حال مهمترين زماني كه بالوتلي اعتمادش را نزد مربيان خودش از دست داد در ليورپول بود. برندان راجرز او را به خدمت گرفت اما انتظارات را برآورده نكرد و نيمكتنشين شد. پس از آن كلوپ هم كه در ابتدا تصميم داشت بالوتلي را حفظ كند قيد اين بازيكن و حاشيههايش را زد تا بالوتلي به فرانسه برود و پيراهن نيس را بپوشد. 

فلورن مالودا (چلسي)

مالودای فرانسوي بازيكن منحصربهفرد و خوبي براي چلسي بود. او حتي با سابقه زياد در فينال ليگ قهرمانان هم بازي كرد و يكي از بازيكنان تيمي بود كه آن برد تاريخي مقابل بايرنمونيخ را كسب كردند اما پس از آن قهرماني روبرتو ديمتئو و پس از آن رافائل بنيتس به راحتي هافبك باتجربه تيم را كنار گذاشتند تا او قراردادش را تمديد نكند و راهي ترابوزاناسپور تركيه شود.

كارلوس توس (منچسترسيتي)

فصل 2012-2011 كارلوس توس جايگاه خودش در تركيب منچسترسيتي را از دست داد. او تلاش زيادي كرد تا روي نيمكت برگردد و از بازي با بايرنمونيخ موفق شد دوباره به ليست سيتي برگردد اما سرپيچي از دستور روبرتو مانچيني براي گرم كردن باعث شد تا دوباره وضعيت خراب شود و درگيري بين بازيكن و مربي پيش آيد. مانچيني گفته بود هرگز تا وقتي او هست توس بازي نخواهد كرد اما قيد اين حرف را زد و در نهايت دوباره توس با بازگشت به تركيب در قهرماني آن فصل تيم در ليگ برتر نقش كليدي داشت.

خوناس گوتيرس (نيوكاسل)

شرايط خوناس در نيوكاسل واقعاً ناراحتكننده بود. او دچار سرطان شد و مشخص نبود اصلاً به زندگي برگردد اما سرطان را شكست داد و دوباره به تمرين تيم برگشت. باشگاه هم تصميم گرفت يك سال قرارداد او را تمديد كند. باورنكردني بود زماني كه جان كاروِر به طور موقت مربي كلاغها بود در يك بازي به ميدان رفت و دقيقه آخر براي تيمش گل زد. 

ديويد بكام (رئالمادريد)

ستاره فوتبال انگليس هم طعم نيمكتنشيني را چشيده. او كه زماني با سرالكس فرگوسن مشكل پيدا كرده بود در رئالمادريد هم با واكنش منفي فابيو كاپلو مواجه شد. ديويد بكام سال 2007 پيشقرارداد خودش را با لسآنجلس گلكسي امضا كرده بود و همين امر باعث شد تا از برنامههاي فابيو كاپلو به طور كلي حذف شود. بكام در نهايت پس از تمرينات سخت كاپلو را مجاب كرد تا از او دوباره استفاده كند و با رئالمادريد هم قهرمان لاليگا شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی