نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سانداکاران ملی پوش ایران با هفت مدال طلا و یک نقره وقهرمانی به حکومت چینی ها درجهان پایان دادند . دراین مسابقات به میزبانی شهر کازان روسیه ،الهه منصوریان٬ شهربانو منصوریان٬ مریم هاشمی٬ محسن محمدسیفی٬ یوسف صبری٬ معین تقوی و میلاد عارفی مقام طلا یی های ایران شدند. حمیدرضا قلی پورکاپیتان تیم ملی نقره گرفت. چین با هفت طلا به نایب قهرمانی رسید و روسیه با 2 طلا٬ یک نقره و 2 برنز سوم شد.

منصوریان : راحت طلا گرفتم

به گزارش خبرورزشی، ووشوی ایران در مجموع دو بخش تالو و ساندا با هشت نشان طلا٬ یک نقره و دو برنز و یک پله صعود نسبت به دوره قبل نائب قهرمانی را گرفت . چین با 15طلا قهرمان شد و هنگ کنگ با 5 طلا٬ 3 نقره و 3 برنز بر سکوی سومی ایستاد.
الهه منصوریان دختر پرافتخار ساندای ایران با شکست حریف ویتنامی به دومین مدال طلای جهانی رسید و اسمش  را به عنوان بهترین ووشوکار وزن ۵۲ - کیلوگرم دنیا بر سر زبانها انداخت . الهه منصوریان که همراه شهربانو خواهرش و مریم هاشمی سه ضلع قهرمانی جهان را در کازان روسیه تشکیل دادند با سه طلا  خودشان را در تاریخ ووشو ماندگار کردند . منصوریان  پس از این موفقیت می گوید : « چهارمین حضورم در مسابقات جهانی بود . برای این مدال طلا خیلی تلاش کردم و جنگیدم . با پیشرفت خوبی که  بقیه  کشورها کرده  اند دیگر مدال آوری مثل قبل راحت نیست . همه کشورها با آمادگی   می آیند و همین کار را دشوار می کند به خصوص دراوزان پائین . اما خوشحالم که قهرمان وزن 52 - کیلوگرم شدم.»
او درباره رقیب کره ای می گوید : « مبارزه با حریف کره جنوبی در  نیمه نهایی فینال زودرس و انتقامی بود . درچند سالی که با او مبارزه می کنم ، اولین بار او را این قدرآماده دیدم . او سرعت زیادی دارد و خیلی خوب شگردهایم را آنالیز کرده بود ، به همین دلیل انرژی زیادی از من گرفت ، اما خوشحالم که درنهایت شکستش دادم.»
سانداکار ملی پوش به مصدومیتش اشاره می کند: « درمبارزه با حریف کره ای مچ پایم آسیب دید ، اما ادامه دادم چون نمی خواستم فرصت را از دست بدهم ، باید   بعد از جهانی عمل   کنم ، اما به خاطر فرصت کم  تا بازیهای آسیایی ،به  برگشت از جاکارتا موکول کردم .حالا با جراحی  از کورس قهرمانی عقب می مانم . به همین دلیل درد را تحمل می کنم تا بعد از بازیهای آسیایی.» 
به نظراو بازی فینال با حریف ویتنامی آسان بوده : « در بازی فینال به مصاف سانداکار ویتنامی  رفتم که  خیلی سخت نبود . او در جدول خودش خیلی راحت بالا آمد . به همین خاطر خیلی سر و حال بود . در بازی فینال خیلی راحت مبارزه کردم و بهترین نمایش را به نمایش گذاشتم.»  
طلایی رقابتهای جهانی از دو باشگاه چینی پیشنهاد دارد : « از دو باشگاه چینی چانگ چون همان باشگاه قبلی ام و باشگاه شی ین ، مهد ووشوی جهان که اردوهای تیم ملی چین دراین باشگاه برگزار می شود پیشنهاد دارم . همزمان با مسابقات جهانی سرمربی این باشگاه چینی مبارزات ما را دید و پیشنهاد داد تا برای آنها در لیگ چین بازی کنم . جوابی ندادم و عنوان کردم که از طریق فدراسیون ایران پیشنهاد خود را پیگیری کنند و نظر نهایی را از فدراسیون ووشوی ایران بگیرند.»
منصوریان با اشاره به برنامه های آینده اش ادامه می دهد : « ابتدا می خواهیم به اتفاق شهربانو ، سهیلا را برای جام قهرمانی آسیا آماده کنیم و بعد از آن هر سه برای بازیهای آسیایی اندونزی آماده شویم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی