۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اعتراض‌ها به جرارد پیکه هم باعث جدایی او از تیم ملی اسپانیا نخواهد شد.

پیکه از تیم ملی کنار نمی‌کشد

به گزارش خبرورزشی، با جنجالهاي به پا شده در منطقه خودمختار كاتالونيا و حمايت واضح و روشن پيكه از اين جريانها، حالا اين مدافع باتجربه در شرايط سختي قرار گرفته است. اين در حالي است كه در ماهها و سالهاي اخير پيكه، بارها و بارها در بازيهاي ملي اسپانيا از سوي هواداران هو شده بود و كار به جايي كشيد كه در پايان بازي بارسلونا مقابل لاسپالماس او در صحبتهايي گفت كه اگر در اردوي اسپانيا مزاحم است، برايش مسئلهاي نيست كه ديگر پيراهن ماتادورها را به تن نكند و يادآوري كرد كه اگر مقامات فدراسيون يا سرمربي بر اين باورند كه او مشكلي براي تيم است، حاضر است كنار بكشد.

اما حالا و با آغاز اردوي تيم ملي اسپانيا براي برگزاري دو بازي مقابل آلباني و رژيم صهيونيستي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2018، پيكه به اردوي لاروخا ملحق شده ولي كنارهگيري از اردوي اسپانيا، دستكم تا قبل از جام جهاني در ذهنش نيست.

در جلسه تمريني روز دوشنبه اسپانيا برخي هواداران با پلاكاردهايي خواهان كنار رفتن پيكه از تيم ملي اسپانيا بودند و همين باعث شده تا جو حاكم بر رختكن ماتادورها چندان دلنشين نباشد.

حالا لوپتگي اعلام كرده كه روي پيكه حساب باز ميكند و دليلي نميبيند كه او را به تيم ملي دعوت نكند؛ چراكه تنها به مسائل ورزشي مينگرد. لوپتگي ترديدي ندارد كه پيكه يكي از مهرههاي ارزشمند تيمش است و با اين جنجالهاي به پا شده، در تصميمش تجديد نظر نكرده است. در فدراسيون فوتبال اسپانيا هم كسي نظري برخلاف نظر سرمربي ندارد يا دستكم كسي علناً به مخالفت با پيكه برنخاسته. هرچند كه نحوه پيشروي شرايط در منطقه كاتالونيا ميتواند روي اين ماجرا تأثيرگذار باشد.

اينيگو مندس دويگو، سخنگوي دولت اسپانيا در گفتوگوي اخيرش با شبكه «تله5»، خواهان پايان سوت زدنها براي پيكه شده: «پيكه ميتواند نظرش را در مورد هرچه ميخواهد بگويد. او وقتي براي اسپانيا بازي ميكند، جانش را براي تيم ميدهد.»

حمايت بازيكنان از پيكه

تياگو آلكانتارا بازيكن اسپانيايي بايرن در كنفرانس خبري اخيرش در مورد اين مدافع كاتالان گفته: «جرارد مثل هميشه است. همان تعهد هميشگي را دارد و در داخل رختكن مثل هميشه شاد است. متأسفم، چون ما به اينجا آمدهايم تا فوتبال بازي كنيم و نيامدهايم تا در مورد زندگي كسي صحبت كنيم.»

كوكه ديگر مليپوش اسپانيا هم در مورد جو حاكم بر اردوي ماتادورها گفت: «صحبت تكراري در مورد اين مسائل خستهكننده است. ما حرفهاي هستيم. جو حاكم بر رختكن تيم مثل هميشه است. تمركز همه ما روي بازي مهمي است كه مقابل آلباني داريم. ميخواهيم ببريم و صعودمان به جام جهاني را تقريباً قطعي كنيم.»

دل بوسكه: لوپتگي بهترين تصميم را در مورد پيكه گرفت

ويسنته دلبوسكه سرمربي اسبق تيم ملي اسپانيا در صحبتهايي حمايتش را از جولين لوپتگي سرمربي فعلي لاروخا ابراز كرد و گفت كه تصميم او در مورد پيكه، بهترين تصميم ممكن بود. دلبوسكه با اشاره به نقش مؤثر پيكه براي تيم ملي گفت: «او يك بازيكن عالي و كاملاً حرفهاي است و لوپتگي بهترين تصميم را در مورد او گرفت.»

نادال: سوت زدن براي پيكه، رفتاري افراطي است

رافا نادال تنيسور سرشناس اسپانيايي هم در كنفرانس خبري اخيرش در مورد سوتهاي انتقادي و توهينها به جرارد پيكه در جلسه تمريني تيم ملي اسپانيا اشاره كرد و گفت: «اصلاً خوشم نميآيد كه براي هيچكس سوت بزنند. اصلاً درك نميكنم كه مردم براي كسي سوت ميزنند. به نظرم همه اينگونه رفتارهاي افراطي و راديكال، رفتارهاي بدهي هستند. افراطيگرايي، چه در فوتبال، تنيس و در هر ورزش ديگر و هر موقعيت ديگري، بد است. كار به جاهاي باريكي ميرسد كه هيچ چيز مثبتي ندارد. سوتها براي پيكه هم واكنش افراد راديكال است.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی