نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آرژانتین بامداد فردا می‌تواند از فاجعه نرسیدن به جام‌جهانی جلوگیری کند.

آرژانتينی‌ها در فكر جلوگيری از یک فاجعه

به گزارش خبرورزشی، سرنوشتسازترين روزهاي انتخابي جام جهاني 2018 فرارسيد و تيمهاي اين منطقه تنها 2 بازي براي تعيين جايگاه خودشان و صعود به بزرگترين تورنمنت ملي فرصت خواهند داشت. به ياد نداريم رقابتهاي انتخابي در آمريكايجنوبي تا اين حد حساس شده باشد، به طوري كه تيمهاي دوم تا هشتم كه از 20 تا 27 امتياز كسب كردهاند همگي شانس صعود دارند. بيشترين نگاهها هم به آرژانتين است كه روزهاي خوبي را تجربه نميكند و بايد هرطور شده در ديدارهاي آتي پيروز شود.

آرژانتين پرو؛ آخرين تيرهاي سمپائولي

ورزشگاه آلبرتو آرماندو بامداد جمعه به وقت ايران به نقطه جوش خواهد رسيد. آرژانتينيها هيچگاه به اندازه حالا براي رسيدن به جام جهاني استرس نداشتند و حالا بايد اميدوار باشند تا در جدال با پرو 3 امتياز، آنها را از مخمصه نجات دهد. روي كاغذ پرو معمولاً تيمي سطح پايين در آمريكايجنوبي به حساب ميآيد و آرژانتين يكي از قدرتهاي قاره و حتي فوتبال دنياست اما شرايط به شكلي رقم خورده كه در انتخابي جام جهاني تا پايان ديدار شانزدهم هر 2 تيم 24 امتيازي هستند. آلبيسلسته حتي به دليل گل زده كمتر و با وجود تفاضل گل مساوي با پرو يك رده پايينتر از حريف در رده پنجم قرار گرفته. در ديدار رفت تساوي 2-2 در حالي رقم خورد كه پيروزي تا دقايق پاياني در مشت آرژانتينيها بود. نكته مثبت براي آرژانتين پيش از اين بازي سرنوشتساز اين است كه در 6 جدال اخير آنها هرگز برابر پرو بازنده نبودهاند. در 3 بازي خانگي پيروز شدهاند و 3 تساوي هم در خانه حريف داشتهاند. خورخه سمپائولي براي نجات تيم ملي كشورش سويا را ترك كرد اما او هم در 2 ديدار گذشته برابر اروگوئه و ونزوئلا 2 تساوي با تيمش كسب كرد. رسيدن آرژانتين به پليآف هم دستاورد ضعيفي محسوب ميشود و اگر اين تيم به جام جهاني نرسد ميتوان گفت براي قهرمان 3 دوره جام جهاني فاجعه خواهد بود. آخرين مرتبهاي كه آرژانتين به جام جهاني نرسيد سال 1970 بود و پرو از جام جهاني 1982 به بعد در هيچ دورهاي حاضر نبوده.

بوليوي برزيل؛ يك تمرين رسمي در لاپاز

تيته اميد را به فوتبال برزيل بازگرداند. در روزهايي كه برزيل هم شرايط مشابه آرژانتين را سپري ميكرد انتخاب يك مربي شايسته براي هدايت سلسائو باعث شد تا شرايط اين تيم به طور كل تغيير كند و اولين تيم راهيافته به جام جهاني 2018 باشد. برزيل يكي پس از ديگري ديدارهاي خودش در انتخابي جام جهاني را برد و سرانجام در بازي قبلي كه تشريفاتي بود برابر كلمبيا متوقف شد. ديدار هفدهم برزيل براي رقيب هم تشريفاتي است چراكه بوليوي با 13 امتياز شانسي براي رسيدن به جام جهاني ندارد. در 6 جدال آخر اين 2 تيم برزيل 3 بازي را برده و يك مرتبه شكست خورده كه در انتخابي جام جهاني 2010 در زمين حريف بود. تيته با وجود تشريفاتي بودن اين بازي قطعاً دوست ندارد روند شكستناپذيري تيمش در خانه تيم نهم جدول متوقف شود.

قهرمان كوپا آمهريكا برميگردد؟

3 جدال حساس ديگر هم در منطقه آمريكايجنوبي برگزار خواهد شد كه در مهمترين آنها شيلي ميزبان اكوادور است. به نظر ميرسيد پس از 2 قهرماني متوالي در كوپا آمهريكا شيلي يكي از قدرتهاي فوتبال منطقه شده باشد اما به يكباره لاروخا افت كرد و در انتخابي جام جهاني هم به مشكل برخورده است. 2 شكست متوالي برابر پاراگوئه و بوليوي كه تيمهاي پايينتر از شيلي بودند اوضاع را وخيم كرده و آنها چارهاي جز شكست دادن اكوادور نخواهند داشت. شيلي 23 امتيازي تيم ششم جدول است و فشردگي امتيازها آنها را اميدوار نگه داشته. البته شرايط اكوادور هم تعريفي ندارد و اين تيم پس از شروع خوبي كه داشت در 4 هفته اخير حتي يك امتياز هم نگرفته تا به رده هشتم سقوط كند. در 6 جدال آخر اين 2 تيم هركدام 3 برد داشته و بازي رفت انتخابي جام جهاني را هم اكوادور با 3 گل برد. اروگوئه 27 امتيازي كه در رده دوم قرار گرفته برابر ونزوئلا تهجدولي بازي خواهد كرد. پيروزي در اين ديدار صعود لاسلسته به جام جهاني را تضمين ميكند. در ديدار رفت شاگردان تابارس با 3 گل پيروز شدند. كلمبيا 26 امتيازي ميزبان پاراگوئه خواهد بود. پاراگوئه با 21 امتياز شانس اندكي براي صعود دارد و همين مسئله ميتواند كلمبيا را به دردسر بيندازد. البته نبايد فراموش كرد تمامي 5 بازي آخر اين 2 تيم را كلمبيا برده.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی