۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ایران در اولین دیدار دوستانه خودبرای آمادگی در راه جام جهانی 2018 به مصاف توگو رفت و این تیم را در استادیوم آزادی با دو گل کریم انصاری فرد شکست داد.

ایران دو  - توگو صفر / تیم تازه کی روش هم پیروزی طلب است

گل ها: کریم انصاری فرد دقیقه 50 و 59

داور: یعقوب عبداله باقی

کمک ها: راشد الحکمانی  و رشید الغیطی  

اخطار: لالاوله آتاکورا (توگو)

بهترین بازیکن میدان: روزبه چشمی (ایران)

تماشاگر: نزدیک به 5000 نفر 

ایران

حامد لک، روزبه چشمی، محمدحسین کنعانی زادگان(73 سیدجلال حسینی)، وریا غفوری، احسان حاج صفی(46 سعید آقایی)، سعید عزت اللهی(46 امید ابراهیمی)، احمد عبدالله زاده(73 وحید امیری)، مهدی ترابی(77 اکبر ایمانی)، سامان قدوس(63 رضا قوچان نژاد)، کاوه رضایی و کریم انصاریفرد

سرمربی: کارلوس کیروش

توگو

سابیرو واسا، فرانکو آتچو(84 آتسو سکو)، حکیم اوروساما، ماتیو دوساوی (75 سنام وومه)، اورو اوکوریکو(65 ماکیلبه کولون)، استیو لاوسن، کوکو (75 گیلائوم ینوسی)، لالاوله آتاکورا، فودولابا، اورتگا دینه و ایلهاس ببو(65 کوملان آبگنیادان)

سرمربی: کلود لروی

نگاه فنی 

بازی با برتری ایرانی ها آغاز شده است. تیم ملی توگو در همین دقایق ابتدایی نشان داده است نمی تواند تیم ملی را به چالش بکشد. شاید بیشترین حسن این دیدار برای ایران حضور بازیکنان تازه وارد در  ترکیب تیم ملی است که موجب می شود با خیالی آسوده بازی کنند و واقعیت های فنی خود را به کی روش نشان دهند. بازیکنانی مثل سامان قدوس، حامد لک، احمد عبدالله زاده، کاوه رضایی و...

تماشاگر زیادی به استادیوم نیامده است و این قابل پیش بینی بود. فدراسیون فوتبال باید برنامه ریزی کند این بازی ها را در شهرستان ها برگزار کند. اگر این بازی در یکی از شهرها برگزار می شد دست کم 20 - 30 هزار نفر به استادیوم می آمدند. 
سعید عزت الهی با وجود محرومیت در ترکیب تیم ملی به میدان آمده است. 

بازی با وجود حملات ایران با نتیجه مساوی بدون گل پیش می رود. البته توگویی ها هم برای این بازی خیلی انگیزه ندارند و شاید انگیزه های مالی آنها را به تهران کشانده است چرا که شانس صعود به جام جهانی را از دست داده اند و مربی فرانسوی هم در جهت تغییر تیم حرکت می کند تا برای آینده برنامه ریزی داشته باشد. 

حملات ایران باز هم بدون نتیجه باقی مانده است. گزارشگر به درستی گفت که ایران تا پشت محوطه جریمه خوب است اما وقتی به محوطه جریمه می رسد پاس های هدفمندی نمی دهد و راه را گم می کند. توگو بعد از تحمل فشار اولیه به خود آمده است و کمی جلو کشیده و حتی به دروازه ایران نزدیک شده. 

نکته جالب اینکه تیم ملی در این بازی با دو مهاجم ثابت بازی می کند. کاوه رضایی و کریم انصاری فر. این در حالی بود که تیم ملی پیش تر با یک مهاجم بازی می کرد. 

به نظر می رسد تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم از 5 هزار نفر هم کمتر است. 

توگویی ها پرتعداد دفاع می کنند. در یک صحنه کاوه رضایی در محوطه جریمه نقش بر زمین شد اما داور عمانی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. در فاصله 5 دقیقه مانده به پایان بازی نتیجه صفر - صفر  است. 

به نظر می رسد در نیمه دوم شاهد تعویض هایی از سوی کی روش خواهیم بود چرا که سرمربی تیم ملی از این نتیجه راضی نیست. مهدی طارمی و رامین رضاییان در حال گرم کردن خود برای ورود به زمین هستند. داور یک دقیقه وقت اضافه اعلام کرده است. در نهایت داور عمانی در سوت خود به علامت پایات بازی دمید. 

در نیمه دوم با توجه به تعویض هایی که کی روش انجام داد روند حرکتی تیم ملی خیلی بهتر شد و طولی نکشید که به گل نخست دست یافت. فرصت طلبی کریم انصاری فرد به روی ضربه ریباند شادی را به اردوی تیم ملی به ارمغان آورد. این گل قفل دروازه تیم توگو را باز کرد و در ادامه بازهم کریم انصاری فرد روی یک حرکت ترکیبی از جناح راست گل دوم خود و تیم ملی را به ثمر رساند.

بعد ازاین گل توگویی ها برای جبران گل خورده پرتلاش تر از دقایق قبل بازی کردند. کی روش هم سعی کرد تعویض های خود را انجام دهد تا ارزیابی های بهتری از این بازی داشته باشد.

در نهایت این بازی با حساب دو بر صفر به سود ایران خاتمه یافت تا تیم ملی بازی های دوستانه در مسیر حضور در جام جهانی را با پیروزی آغاز کرده باشد. 

شرح گل ها

دقیقه 50: شوت محکم سامان قدوس از پشت محوطه جریمه با واکنش دروازه بان توگو دفع شد اما کریم انصاری فرد با فرصت طلبی از توپ برگشتی نهایت استفاده را برد و توانست دروازه حریف را باز کند.

 

دقیقه 59: یک حمله سریع از سوی ملی پوشان ایران که از روی یک ضربه ایستگاهی آغاز شد باعث شد تا امید ابراهیمی تازه به میدان آمده از کناره راست با یک پاس کات بک توپ را به درون محوطه شش قدم فرستاد و بازهم انصاری فرد با جاگیری خوب خود توانست خیلی زود به توپ برسد و آن را وارد دروازه توگو کند.

در حاشیه 

تیم ملی در این بازی با ترکیب جدید به میدان آمد . یکی دو لژیونر تازه و چند بازیکن داخلی جدید. البته که تیم جدید کی روش هم پیروزی طلب بود. 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی