۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئيس فدراسيون شطرنج می‌گويد همچنان با قاطعيت از خادم‌الشريعه حمايت می‌كند و معتقد است در آينده دوباره شاهد افتخارآفرينی‌های وی خواهيم بود.

اینکه همسر خادم‌الشریعه همراهش بود، به ضررش شد؟

به گزارش خبرورزشی، مهرداد پهلوانزاده در خصوص نتایج سارا خادمالشریعه در مسابقات قهرمانی جوانان جهان اظهار داشت: به هرحال در زندگی یک قهرمان حرفهای روزهایی هم وجود دارد که نتیجه مورد دلخواه کسب نمیشود. در شطرنج این موضوع طبیعیتر است. به عنوان مثال نفر سوم جدول اولیه همین رقابتهای جهانی ۲۴ شد یا در اتفاقی عجیبتر نفر چهارم لیست اولیه در جایگاه ۴۲ قرار گرفت.

وی افزود: در شطرنج دنیا مرسوم است که شطرنجبازان حرفهای اصولاً با افرادی که به آنها آرامش میدهند از قبیل اعضای خانواده ، همسر و یا دوستان خود به مسابقات میروند به عنوان مثال هاریکا، شطرنجباز هندی عادت دارد با مادربزرگش در مسابقات حضور پیدا کند. در مورد سارا هم وی تا پیش از این به همراه پدرش به مسابقات میرفت و حالا همسرش در کنار او است. سارا ورزشکار حرفهای است و به خوبی بهتر از هرکسی میداند چه اقداماتی به نتیجه و عملکرد بهترش ختم میشود. من هرگز در خصوص اثر مثبت یا منفی حضور همسر وی صحبت نکردهام. شاید اگر سارا نتیجه مورد انتظارش را میگرفت همه عنوان میکردند حضور همسرش مثبت بوده است در حالی که به هرحال ممکن است نتیجه مثبت یا منفی در هر مسابقهای کسب شود.

رئیس فدراسیون شطرنج در خصوص برخی شایعهها مبنی بر عدم اعزام تیم کامل به مسابقات عنوان کرد: تمام تلاشمان را برای اعزام ۶ نماینده از کشورمان به ایتالیا انجام دادیم، اما تنها ویزای سه نفر صادر شد. در همه فدراسیونهای ورزشی این مسئله تجربه شده که گاها تمام اقدامات از سوی فدراسیون انجام میشود، اما به دلیل عدم صدور ویزا که اقدامی خارج از دست فدراسیون است اعزامی صورت نگیرد.

وی در پایان با بیان اینکه فدراسیون شطرنج در طی دو سال اخیر حداکثر حمایت را از شطرنجبازان داشته است، گفت: همه میدانند که در طی این مدت چه اقداماتی در شطرنج انجام شده و نتایج شطرنج ایران و پیشرفت چشمگیر در سطح آسیایی و جهانی این موضوع را تایید میکند. به هرحال طبیعی است که نتوانیم برنامههای ۱۰۰درصدی مورد نظر خود را عملی کنیم، اما از هیچ تلاشی برای شطرنجبازان دریغ نمیکنیم. سارا خادمالشریعه هم یکی از مورد حمایتترین ورزشکاران رشته شطرنج است. همچنان با قاطعیت از خادمالشریعه حمایت میکنم و معتقدم در آینده دوباره شاهد مدالآوری و افتخارآفرینی وی خواهیم بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی