نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ستاره‌های یک دهه گذشته فوتبال انگلیس اکثراً به شغل کارشناسی فوتبال روی آورده‌اند.

نسلی که در انگلیس فقط کارشناسی می‌کند

به گزارش خبرورزشی، تيم ملي انگليس حد فاصل جام جهاني 2002 تا 2010 يكي از پرمهرهترين تيمها بود. اگرچه اين تيم هرگز در اين 3 جام جهاني به توفيق آنچناني دست پيدا نكرد (كه دلايل خودش را دارد) اما بازيكناني كه در آن دوران لباس تيم ملي را به تن داشتند هركدام در باشگاههاي خود به افتخارات متعددي رسيدند. انتظار ميرفت از دل آن نسل چندين مربي خوب رشد كند و فوتبال جزيره را تحت تأثير قرار دهد اما ظاهراً چنين توقعي از اساس بيجا بوده است. ستارههاي سابق تيم ملي انگليس بيش از آنكه بخواهند به طور جدي به دنياي مربيگري ورود كنند، كار كارشناسي را به نشستن روي نيمكت ترجيح دادند و وقت خود را آخر هفتهها در استوديو ميگذرانند. فعاليت در رسانههاي تصويري و نوشتاري اگرچه باعث پرمخاطبتر شدن آنها شده اما نسل طلايي فوتبال انگليس را از حضور در عرصه تيمداري محروم كرده است. اين يعني يك زندگي راحت، بدون دغدغه و شيك مقابل دوربينهاي تلويزيوني و دريافت كردن پول خوب از شبكه مورد نظر.

جيمي كراگر

حد فاصل سالهاي 1999 تا 2010 عضو تيم ملي انگليس بود و 508 بازي براي ليورپول انجام داد. همين رزومه كافي است تا كرگر با 39 سال سن بخواهد حداقل نيمكت يكي از تيمهاي دسته پايين انگليس يا حتي دستياري يورگن كلوپ در آنفيلد را تجربه كند. كرگر اما بيخيال مربيگري شده و كار رسانهاي را ترجيح ميدهد. او در حال حاضر با شبكه تلويزيوني اسكاي اسپورت قرارداد دارد، براي روزنامه ديلي ميل يادداشت مينويسد و برنامه دوشنبه شبهاي فوتبالي را هم روي آنتن دارد. پولي كه هشتمين بازيكن باسابقه جزيره از اين 3 رسانه دريافت ميكند آنقدر هست كه ديگر به چالش مربيگري فكر نكند.

ريو فرديناند

پس از اينكه همسرش را به دليل عارضه سرطان از دست داد دچار يك شوك بزرگ شد. شوكي كه به او اجازه ورود به عرصه مربيگري را نداد. فرديناند بلندقامت هم ترجيح داد كت و شلوار به تن كند و به عنوان كارشناس شبكه تلويزيوني اسكاي اسپورت آخر هفتههايش را بگذراند. البته ريو مدتي است به ورزش بوكس علاقهمند شده و به طور جدي تمريناتش را پيگيري ميكند. فرديناند به گفته خودش ميخواهد به يك بوكسور حرفهاي تبديل شود اما اينكه چقدر در رسيدن به هدفش موفق خواهد بود معلوم نيست. هرچه كه هست او هم مربيگري را انتخاب نكرد.

گري نويل

تنها بازيكن آن نسل كه به طور جدي وارد حرفه مربيگري شده همين گري نويل است. مدافع راست سالهاي نه چندان دور تيم ملي و باشگاه منچستريونايتد بعد از اينكه كفشهايش را آويخت خيلي زود كار مربيگري را با دستياري در تيم ملي انگليس در سال 2012 استارت زد و 4 سال كنار دست روي هاجسون نشست. گري در فصل 2016-2015 هدايت والنسيا را به عهده گرفت كه اولين تجربهاش به عنوان نفر اول با ناكامي همراه بود. شماره 2 مورد علاقه سر الكس فرگوسن بعد از آن راه كارشناسي را در پيش گرفت و هماكنون در شبكه تلويزيوني اسكاي اسپورت و برنامه دوشنبه شبهاي فوتبالي حضور دارد. سرنوشت پنجمين بازيكن باسابقه منچستريونايتد با 602 بازي اينطور رقم خورد.

فيليپ نويل

بعد از اينكه فوتبالش تمام شد براي مربيگري خيز برداشت اما در ناكامي منچستريونايتد ديويد مويس غرق شد تا از دستياري تجربه خوبي نداشته باشد. او بعداً با برادرش گري به اسپانيا رفت و نقش كمك را در والنسيا ايفا كرد. جايي كه هر دو به دليل كسب نتايج غيرقابل انتظار، خيلي زود مجبور به ترك لاليگا شدند. نويل به طور نمادين روي تيم سالفورد سيتي كه توسط اعضاي كلاس 92 منچستريونايتد تأسيس شده نظارت دارد و به جز كارشناسي براي شبكه اسكاي اسپورت و گرفتن مصاحبه از بازيكنان بزرگ كار ديگري انجام نميدهد.

استيون جرارد

بعد از اينكه فصل گذشته فوتبالش را با پيراهن لسآنجلس گلكسي به پايان برد، از سوي يورگن كلوپ فراخوانده شد تا كنار مرد آلماني بنشيند و دستياري را تجربه كند. جرارد اما به پيشنهاد سرمربي ليورپول دست رد زد تا كمي از فضاي فوتبال دور باشد. استيون پس از چند ماه استراحت به استخدام باشگاه درآمد تا سرمربي تيمهاي پايه ليورپول شود. شبكه بيتي اسپورت هم پول خوبي براي استيوي پرداخت ميكند تا هر هفته براي اين شبكه گزارش تهيه كند و به كارشناسي بپردازد.

فرانك لمپارد

به گفته كارشناسان فوتبال يكي از بهترين هافبكهاي تاريخ فوتبال بود. فرانك لمپارد وقتي در فصل 2016-2015 با پيراهن نيويورك سيتي براي هميشه از دنياي فوتبال خداحافظي كرد تصميم گرفت دور از استرس فوتبال باشد و براي مدتي زندگي آرامي را تجربه كند. اوج ارتباط او با فوتبال در اين مدت، گرفتن ميكروفون شبكه بيتي اسپورت و ايستادن جلوي دوربين بوده است. لمپارد تا همين لحظه هيچ علاقهاي از ورود به دنياي مربيگري از خود نشان نداده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی