نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی‌های مطرح لیگ برتر انگلیس برخی در دوران بازی هم بسیار مشهور بودند، اما برخی به زحمت تعداد بازی‌های‌شان سه رقمی شده است.

دوران بازی مربی‌های لیگ برتری چگونه گذشت؟

به گزارش خبرورزشی، مربيان مطرح و پرافتخار ليگ برتر انگليس هركدام دوران بازي خاصي داشتهاند. برخي از آنها مثل پپ گوارديولا و آنتونيو كونته سابقه قهرماني در لاليگا، سري A و ليگ قهرمانان را به عنوان بازيكن دارند و برخي مثل ژوزه مورينيو تعداد بازيهاي باشگاهيشان به عنوان بازيكن حرفهاي حتي 3 رقمي هم نشده است. نشريه «ديليميل» دوران بازي 20 مربي ليگ برتري را بررسي كرده است.

 آرسنال آرسن ونگر

21 سال پيش وقتي ونگرِ فرانسوي به ليگ برتر انگليس آمد كسي او را نميشناخت، چراكه نه دوران بازي برجستهاي داشت و نه تيم بزرگي را هدايت كرده بود. ونگر فوتبالش را سال 1969 با تيم موتسيگ آغاز كرد و تنها تيم مطرحي كه پيراهن آن را در سطح اول فوتبال فرانسه چند مرتبه پوشيد استراسبورگ بود.

 بورنموث ادي هاو

مربي جوان بورنموث در اين باشگاه بازيكن مطرحي به حساب ميآمد. البته در زماني كه بازي ميكرد گيلاسها در دستههاي پايينتر حضور داشتند و با هدايت او ليگ برتري شدند. هاو خيلي زود سال 2007 در 30 سالگي از فوتبال كنارهگيري كرد و يك سال بعد به عنوان يكي از مربيان جوان انگليسي روي نيمكت بورنموث نشست.

 برايتون كريس هيوتن

سرمربي تيمي كه اين فصل ليگ برتري شده دوران طولاني در خط دفاعي تاتنهام داشت. كريس هيوتن در طول حضور در اسپرز در 297 ديدار در ليگ بازي كرد و كاپيتان اين تيم هم شد. اين مربي اهل جمهوريايرلند كه 53 بازي ملي در كارنامهاش داشته پيراهن وستهميونايتد و برنتفورد را هم پوشيد.

 برنلي - شان دايش

مربي موفق تيم برنلي محصول آكادمي ناتينگامفارست بود اما برجستهترين روزهاي دوران بازي او در تيم چسترفيلد در دستههاي پايينتر سپري شد. شان دايش در خط دفاعي تيمهاي بريستول، ميلوال، نورتهمپتون و واتفورد هم بازي كرده كه البته هيچكدام در ليگ برتر انگليس نبوده است.

 چلسي آنتونيو كونته

دُنآنتونيو يكي از بهترين هافبكهاي فوتبال ايتاليا در دوران بازي بود و 13 سال پيراهن يوونتوس را پوشيد. كاپيتان سابق بيانكونري كه سال 1991 از لچه به اين تيم پيوسته بود در سري A، كوپا ايتاليا، سوپركاپ ايتاليا، ليگ قهرمانان اروپا و جام يوفا به عنوان بازيكن سابقه قهرماني داشت.

 كريستالپالاس روي هاجسون

دوران بازي سرمربي سابق تيم ملي انگليس و ليورپول چندان برجسته نبوده و تنها در شروع آن در سال 1965 عضو كريستالپالاس بوده است، باشگاهي كه حالا در 70 سالگي سرمربي آن شده. هاجسون علاوه بر پالاس در تيمهايي بازي كرده كه برخي از آنها در هيچ ليگي حضور نداشتند و حتي براي يك تيم گمنام در آفريقايجنوبي هم توپ زده.

 اورتون ديويد اونسورت

پس از اخراج رونالد كومان باشگاه اورتون فعلاً با ديويد اونسورت كار ميكند. مربي موقتي كه فوتبالش را در همين باشگاه اورتون آغاز كرد و در سمت چپ خط دفاعي به ميدان ميرفت. او علاوه بر 11 سال بازي در اورتون در تيمهاي وستهم، استونويلا، پورتسموث، ويگان، شفيلديونايتد، ايپسويچ و هادرسفيلد هم بازي كرده. يك بازي ملي براي انگليس هم در كارنامهاش دارد.

 هادرسفيلد ديويد واگنر

ديويد واگنر كه براي اولين مرتبه در تاريخ هادرسفيلدتاون را به ليگ برتر انگليس آورد و نتايج خوبي هم گرفته در تيمهاي آلماني فرانكفورت، ماينتس، شالكه و دارمشتات بازي كرده. او كه متولد آلمان است به واسطه اصليت آمريكايياش براي تيم ملي آمريكا 8 مرتبه به ميدان رفت.

 لسترسيتي كلود پوئل

مربي فرانسوي لسترسيتي از معروفترين بازيكنهاي تاريخ باشگاه موناكو به حساب ميآيد. كلود پوئل يكي از بازيكنان تكباشگاهي فوتبال فرانسه بوده و در طول 17 سال 601 مرتبه پيراهن موناكو را پوشيد اما به تيم ملي فرانسه هيچگاه دعوت نشد. او با موناكو 2 مرتبه در ليگ فرانسه قهرمان شد.

 ليورپول يورگن كلوپ

يورگن كلوپ 11 سال در دسته پايينتر در خط حمله و سپس خط دفاعي ماينتس به ميدان رفت و 52 گل هم به ثمر رسانده. او زماني كه 34 ساله بود با پيراهن ماينتس از فوتبال خداحافظي كرد تا سرمربيگري را با همين تيم آغاز كند، سپس هدايت دورتموند و ليورپول را برعهده گرفت.

 منچسترسيتي پپ گوارديولا

گوارديولا هم يكي از مربياني است كه دوران بازي پرافتخاري داشته و يكي از بازيكنان مطرح فوتبال اروپا به شمار ميرفت. هافبك سابق بارسلونا كه با اين تيم 6 مرتبه قهرمان لاليگا شد و در تيمهاي برشا، رم، الاهلي قطر و دورادوس مكزيك هم بازي كرد. او 47 مرتبه پيراهن تيم ملي اسپانيا را پوشيد.

 منچستريونايتد ژوزه مورينيو

يكي از مربيان مطرحي كه سابقه خوبي در دوران بازي نداشته ژوزه مورينيو است. آقايخاص دوران بازي خاصي نداشت و در ريوآوه، بلننسس و سسيمبرا تعداد بازيهايش در مجموع در 5 سال به عدد 100 نرسيد. او در 31 سالگي وارد دنياي مربيگري شد و به عنوان كمكمربي پورتو كارش را آغاز كرد.

 نيوكاسليونايتد رافائل بنيتس

رافائل بنيتس كه محصول آكادمي رئالمادريد بود نتوانست هيچگاه به تيم اول باشگاه برسد و در تيمهاي كم نام و نشان پارلا و لينارس هم بازي كرد. رافا در 26 سالگي به دليل مصدوميت فوتبال را كنار گذاشت و سمت مربيگري رفت. مربيگري را هم با تيم دوم رئالمادريد آغاز كرد.

 ساوتهمپتون مائوريسيو پيگرينو

مربي آرژانتيني ساوتهمپتون هم به عنوان بازيكن دوران حرفهاي برجستهاي داشته. او در ولز سارسفيلد كارش را آغاز كرد و حتي در مقطعي به صورت قرضي به بارسلونا پيوست و با اين تيم قهرمان لاليگا شد. اوج كار او 6 سال بازي در والنسيا بود كه با اين تيم هم 2 مرتبه قهرمان لاليگا شد. در ليورپول و آلاوس هم سابقه بازي كردن داشته و 3 بازي ملي در كارنامه دارد.

 استوكسيتي مارك هيوز

مارك هيوز هم از مربياني است كه در چند تيم مطرح بازي كرده. او با منچستريونايتد كارش را آغاز كرد، سپس به بارسلونا پيوست، مقطعي در بايرنمونيخ بازي كرد و به منچستريونايتد برگشت. در چلسي، ساوتهمپتون، اورتون و بلكبرن هم بازي كرده. هيوز كه از بازيكنهاي برجسته فوتبال ولز بود با وجود بازي كردن در تيمهاي بزرگ فقط در انگليس جام گرفته است.

 سوآنزيسيتي پل كلمنت

سرمربي قوهاي ولزي هم در 2 تيم گمنام به نامهاي بانستيد و كورينتيان در انگليس بازي كرده و پس از فقط 6 سال فوتبال را در 22 سالگي كنار گذاشت. او كه در دبيرستان معلم بود، 15 سال بعد و در سال 2009 كمكمربي چلسي شد و به فوتبال برگشت.

 تاتنهام - مائوريسيو پوچتينو

مربياي كه تاتنهام را متحول كرده 3 سال پيراهن آلبيسلسته را پوشيد و در جام جهاني 2002 هم به ميدان رفت. پوچتينو در خط دفاعي تيمهاي نيوولز اولدبويز، اسپانيول، پاريسنژرمن و بوردو توپ زد و در 34 سالگي با فوتبال وداع كرد تا با اسپانيول مربيگري را شروع كند.

 واتفورد ماركو سيلوا

ماركو سيلوا پرتغالي 15 سال در تيمهاي پرتغالي بازي كرد و بيش از همه هم پيراهن استوريل را پوشيد. او كه هيچ سابقهاي در تيم ملي پرتغال نداشته مربيگري را از 34 سالگي در همين تيم استوريل آغاز كرد، سپس هدايت اسپورتينگليسبون و المپياكوس را برعهده گرفت و حالا مربي تيم ليگ برتري واتفورد است.

 وستبرومويچ گري مگسون

مربي موقت تيم وستبرومويچ كه اخيراً جانشين توني پوليس شده در دوران بازي در تيمهاي پليموث، اورتون، شفيلدونزدي، نيوكاسل، منچسترسيتي و نوريچ بازي كرده است. مگسون بين سالهاي 1989 تا 1992 در خط مياني سيتي توپ ميزد.

 وستهميونايتد ديويد مويس

مربي سابق اورتون و منچستريونايتد فوتبالش را سال 1980 با سلتيك آغاز كرد. ديويد مويس اسكاتلندي پس از 3 سال به انگليس كوچ كرد و براي تيم مطرحي در سطح اول فوتبال انگليس هم به ميدان نرفت. بريستول و پرستون معروفترين تيمهايي بودند كه او پيراهنشان را پوشيد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی