نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حرف روز و حرف اول این روزها یک حرف است... تیم ملی و جام جهانی!

 1-همه برای سخن گفتن شایقند و سوژه همگانی یک نکته است: ...قرعهکشی در مسکو! گویی که ایران را با اسپانیا و پرتغال و نیز با مراکش همگروه کرد!

حرفهای خداداد عزیزی، دلی است و واقعگویانه!

سخنان سهراب بختیاریزاده هم از دایره واقعیت بیرون نیست ولی مایههای بیشتری از خوشبینی در عین واقعبینی دارد! «سهراب» تحلیلگرانهتر سخن میگوید!

نوبت به پروین که میرسد حواسمان به خودیِ خود جمعتر میشود! دل میسپاریم به گوش خود و به زبان او!

چیز تازهای نمیگوید! ولی جور دیگری بیان میکند! حرفهایش شیله پیله ندارد!

حرفهایش سوادآموزانه نیست! بیانی از بیم و امید! بیانی از ترس و آرزو! اشاره به ویژگیهای تیم ملی و برشمردن امتیازات ملیپوشان! قبول تمام و کمال «آقاکیروش» و نه آقای کیروش که به عقیده علی پروین کارش را بلد است!

همه حرفهای علی پروین همین چند حرف بود ولی سخت به دل نشست! ساده گفت و بیریا! فرصت را برای تسویهحساب مساعد نشمرد که پروین، حسابش با همه اهالی فوتبال صاف است و پاک است! او به یک نکته دیگر هم اشاره داشت: ...برگزاری 10، 12 بازی گردنکلفت با تیمهای درجه اول دنیا، عقیدهاش و باورش در همه این ۵۰ و چند سال!

پروین فرقی  نکرده! علی پروین همانی است که همیشه بود!

قیاس نه برای مقایسه

2- لیگ برتر ما معلوم است که چه دارد و چه ندارد! لالیگای اسپانیا هم نیازی به تعریف و توصیف ندارد!

ما پرسپولیس داریم، آنها رئالمادرید! ما استقلال داریم آنها بارسلونا! ما پارس جنوبی آنها اتلتیکومادرید!

تفاوتها بارزند! نیازی به قیاس و مقایسه نیست! نیازی اگر باشد- که هست- به سختکوشی ما، به ریاضتکشی ما، به تمرینات حسابشده ما، به تمرینات بیشتر و باز هم بیشتر ما برمیگردد! به تمریناتی که برنامهریزیاش از عهده مردی چون کیروش برمیآید!

کیروش که برای همه این روزها- چه روزهای تمرین و چه روزهای مسابقه- نقشه دارد طرح قابل اجرا و ایده بهکاربستنی دارد!

برای کیروش نسخه نپیچیم! برای کیروش «اوستاگری» نکنیم! حواس تیم ملی را پرت نکنیم! تخم تردید و بذر شک نپراکنیم! بهانههای بنیاسرائیلی نگیریم! دعوای زیور و کشور به راه نیندازیم!

ما رئال نداریم! ما بارسا نداریم! ما والنسیا، سویا و بیلبائو نداریم! ما ذوبآهن داریم و سپاهان و نفت تهران و آبادان و استقلال خوزستان و... ما باید جور دیگری باشیم! ما باید جور متفاوتی تمرین کنیم! ما باید به ترتیب دیگری- که کیروش میداند و دانشش را دارد- آماده شویم! پروژه آمادهسازی ما، با پروسه آماده شدن آنها فرقها دارد! تفاوتی که باید رعایت شود! تفاوتی که باید کم و کمتر شود! ما باید خیلی بازی کنیم! ما باید خیلی یاد بگیریم. خیلی!

بزرگی و بزرگواری

3- میگویند حرف مرد یکی است! در جای دیگر و به مناسبت دیگر میگویند «حرف مرد دوتا است»! کیروش خیلی زود «پلان دومش» را رو کرد! کیروش که میخواست تیم ایران در گروه روسیه قرار بگیرد حالا با واقعیت جور دیگری کنار میآید!

کیروش حالا از خواهندگی مردانش، از قابلیتهای فنی یارانش و از قدرت روح و جنگندگی تیم ملی که برابر دو تیم از یک مکتب (لاتینهای اروپایی) به میدان میرود حرف میزند!

کیروش به واقعیت تغییر یابنده توجه دارد و با حرفهایش تیم ملی را برای ۲۵ خرداد و ۳۰ خرداد و ۴ تیر ۹۷ میسازد! کیروش تسلیم وضعیت موجود نمیشود، مردانش هم! مرد پرتغالی در اندیشه تغییر وضعیت است! با سه پیکار و با سه نبرد جانانه که هماکنون نیز در جریان است!

با خط و نشان کشیدن برای حریفان! با خود را کوچک ندانستن!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی