نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نایب‌قهرمان دو دوره لیگ قهرمانان اروپا حالا باید به کارش در لیگ اروپا ادامه دهد.

آنچه اتلتیکویی با خداحافظی از چمپیونزلیگ از دست می‌دهند

به گزارش خبرورزشی، کسب نتایج نامطلوب در بازیهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا اتلتیکومادرید دیگو سیمئونه حذف زودهنگامی از گردونه این رقابتها داشته باشد و حالا آنها خودشان را برای حضور درلیگ اروپا از ماه فوریه به بعد آماده می کنند. این ناکامی و حضور در تورنمنتی با اعتبار کمتر، قطعا از نظر ورزشی واقتصادی تاثیرزیادی روی این باشگاه مادریدی خواهد گذاشت.

 ازنظر ورزشی، اتلتیکوقادر نخواهد بود تا به رقابت در معتبرترین وارزشمندترین تورنمنت قاره اروپا ادامه دهد و با یک پله سقوط در دومین تورنمنت معتبر قاره سبز رقابت خواهد کرد. این درحالی است که شاگردان سیمئونه در سالهای اخیر عملکرد خیره کننده ای در لیگ قهرمانان اروپا داشته اند و به دو فینال، یک نیمه نهایی و چندین بار به مرحله یک چهارم پایانی رسیدند. از همین رو لیگ اروپا، برای شاگردان سیمئونه، لیگ کوچکی به نظر می رسد. اتلتیکویی که با دراختیار داشتن سرمربی بزرگی مثل سیمئونه و بازیکنان ارزشمندی مثل گریزمن، کوکه، سائول و کاراسکو درسالهای اخیر یکی ازبزرگان فوتبال اروپا بوده؛ البته آنها در یک دهه اخیر درلیگ اروپا هم موفقیتهای زیادی را به دست آوردند و  درفصول 10-2009 و 12-2011 دراین تورنمنت به قهرمانی رسیدند. حالا سیمئونه وشاگردانش به دنبال بازیابی شادی های از دست رفته شان درطول این فصل،درلیگ اروپا خواهند بود.

اما غصه اتلتیکویی ها این است که چرا اینقدرزود تیمشان از گردونه لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. بازی درلیگ قهرمانان اروپا به منزله حضور درجمع بهترینهای اروپاست؛ حریفان دراین تورنمنت قوی تر از لیگ اروپا هستند و بازیهای لیگ قهرمانان، بازتاب گسترده تری دارد. البته درلیگ اروپا هم ممکن است آنها به سد حریفان قدرتمندی مثل میلان یا آرسنال بخورند ولی سایر تیمهای حاضردراین تورنمنت، رقبایی جدی نخواهند بود. درنهایت همه چیز به قرعه مراحل بعدی این رقابتها درمسیر رسیدن به فینال لیون بستگی خواهد داشت.

بعد از ناکامی اتلتیکو درراهیابی به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا، این پیغام درتوئیتر رسمی اتلتیکو منتشر شد:« ما از هوادارانمان متشکریم وبه آنها افتخار می کنیم. همیشه حمایت بی دریغتان را به ما نشان داده اید. هدف فعلی ما این است تا با جدیت به تلاش ادامه دهیم تا بتوانیم برای شما همه کار کنیم.»

از نظر ورزشی باید این نکته را هم درنظر داشت که اتلتیکویی درلیگ قهرمانان اروپا، دیگو کاستا و ویتولو را دراختیار نخواهند داشت ولی در لیگ اروپا می توانند ازاین بازیکنان استفاده کنند.

ناکامی درلیگ قهرمانان اروپا، از نظر اقتصادی هم ضربه سختی به اتلتیکو زد. پاداش موفقیت در لیگ اروپا، به مراتب کمتر از پاداشها درلیگ قهرمانان اروپاست. اگر اتلتیکوبه مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا صعود می کرد، پاداشی 6میلیون یورویی دریافت می کرد. اما این رقم در لیگ اروپا که یک فاز بیشتر از لیگ قهرمانان دارد، 750 هزار یورو است وتیمها با رسیدن به مرحله یک شانزدهم نهایی پاداشی 500هزار یورویی می گیرند.  

هرتیم با راهیابی به مرحله یک چهارم پایانی لیگ اروپا پاداشی یک میلیون یورویی می گیرد ولی رسیدن به مرحله مشابه درلیگ قهرمانان اروپا پاداشی 6.5 میلیون یورویی را برای هرباشگاه به همراه دارد. رسیدن به بازی نیمه نهایی لیگ اروپا پاداشی 1.6میلیون یورویی را به خزانه تیم تزریق می کند و این پاداش در لیگ قهرمانان اروپا،7.5 میلیون یورو خواهد بود. پاداش حضور در فینال لیگ اروپا، برای تیم نایب قهرمان 3.5 میلیون یورو و برای قهرمان، 6.5میلیون یورو است و این رقم در لیگ قهرمانان اروپا، 11 میلیون یورو برای نایب قهرمان و 15.5 میلیون یورو برای قهرمان است که مجموع پاداشهای تیمهای قهرمان ونایب قهرمان در دوتورنمنت 20 میلیون یورو باهم تفاوت دارد. دراین میان نباید درآمدزایی ها از فروش بلیطها و حق پخش تلویزیونی بازیها و ارزش وقیمت بازیها درهریک از دولیگ را فراموش کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی