نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال همچنان در خط دفاعي، چغر است‌؛ چيزي كه البته درباره‌‌اش حرف‌هاي متناقض هست. بعضي‌ها مي‌گويند خط دفاع استقلال مستحكم است و بعضي‌ها مي‌گويند خوش‌شانس.

ركورد ‌آبی‌ها‌؛ 517 دقيقه گل نخورده

به گزارش خبرورزشی، تيم شفر 5 هفته است گل نخورده. آخرين بار علي عليپور به استقلال گل زد و بعد از آن، مهاجمها در حسرت باز كردن دروازه استقلال ماندهاند. به نظر ميآيد مجموعهای از اتفاقات دست به دست هم داده تا استقلال همچنان گل نخورد و دفاعش را مستحكمتر كند. استقلاليها 517 دقيقه (5 بازي به اضافه دقيقه 23 تا دقيقه 90 بازي با پرسپوليس) است که گل نخوردهاند و اين طلسم گل نخوردن كه از بازي با نفت تهران شروع شد، در بازي با سياهجامگان ادامه پيدا كرد و به بازي با گسترش رسيد، در بازي بعدي مقابل پيكان هم حفظ شد و در نهايت به بازي با سپاهان رسيد. با اين وضعيت استقلاليها توقع دارند در نيمفصل دوم هم تيم، استحكام دفاعياش را حفظ كند.

رضا حسنزاده مدافع اسبق استقلال دلايلي را در اين گل نخوردن سهيم ميداند. او در اين باره ميگويد: «خط دفاعي استقلال خوب است ولي بايد قبول كرد در 5 هفته گذشته مهاجمان حريف هم موقعيتهايي داشتند كه استفاده نكردند. شايد اگر آنها دقت ميكردند الان استقلال ركورد 5 بازي گل نخورده را نداشت. در همان بازي با نفت يا سياهجامگان شاهد از دست رفتن موقعيتهاي خطرناكي بوديم.»

 استقلال آيا ضعفي در خط دفاع دارد؟ حسنزاده در اين باره پاسخ ميدهد: «ما عمق را عالي بستهايم ولي استقلال قبل از اين در كنارهها مشكل داشت. خسرو حيدري بازيكني است كه زياد نفوذ ميكند و طبيعي بود گاهي پشتش خالي باشد، يعني چپ حريفان خيلي از سمت راست استقلال نفوذ ميكردند. در همين بازي با سپاهان و در نيمه دوم ديديم كه چقدر راحت از كنارهها حمله ميكردند. البته اين شرايط نسبت به قبل بهتر شده و حالا استقلال در كنارهها ضعف كمتري دارد.» حسنزاده يك توصيه هم به مدافعان مياني دارد: «وقتي فورواردها توپ را در پشت قوس 18 قدم ميگيرند، راحت برميگردند و شوت ميزنند. مدافعان مياني استقلال بايد مهاجمان حريف را در اين شرايط بيشتر تحت فشار قرار دهند.»

استقلال در حال حاضر تا حدودي به تركيب ايدهآل خود در خط دفاعي رسيده است. البته منتظري هم به زودي شرايط بازي را به دست ميآورد ولي بعيد به نظر ميرسد شفر بخواهد ريسك كند و او را جانشين حسيني يا چشمي در تركيب كند. پژمان در هفتههاي ابتدايي ليگ برتر فيكس بود و البته اشتباهاتي داشت. درباره چشمي هم اين انتقاد بود كه او به درد خط دفاعي نميخورد و بايد جلوتر برود ولي شفر همچنان به روزبه در قلب خط دفاعي ايمان دارد. حسيني هم امسال يكي از بهترينهاي استقلال بوده و در مجموع خط دفاعي- بخوانيد ساختار دفاعي- استقلال با وينفرد شفر صاحب شخصيت شده است. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی