۰
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

متأسفانه در فضای رسانه‌ای کشور، به غلط و شاید هم ناخواسته سوءتفاهمی ایجاد شده که تا چند سطر از قدیم‌ها و قدیمی‌ها می‌نویسی و به اصطلاح نوستالژی‌بازی می‌کنی، سریع متهم می‌شوی به این که در گذشته مانده‌ای و نمی‌توانی با مدرنیته و تغییرات روز و روزگار نوین کنار بیایی اما باور کنید علاقه ما به قدیم‌ها و قدیمی‌ها هیچ ربطی به واپس‌گرایی‌مان و غرق شدن در گذشته ندارد. اگر هنوز ستاره مورد علاقه‌مان علی کریمی است، اگر هنوز هم فرهاد مجیدی را گیشه‌ای می‌دانیم، اگر هنوز کسی را بالاتر از علی دایی به رسمیت نمی‌شناسیم و اگر هنوز یاغی‌های دوست‌داشتنی‌مان عابدزاده، هاشمی‌نسب و نیکبخت هستند و معیارمان برای محبوبیت خداداد عزیزی است، ایراد از ما نیست که در گذشته مانده‌ایم، ایراد از نسل‌های بعد از این ستاره‌هاست که هرگز نتوانسته‌اند حتی انگشت کوچک این بزرگان باشند. حالا شما حق دارید فکر کنید خودمان هم قدیمی شده‌ایم و بوی «نا» گرفته‌ایم ولی اتفاقاً برعکس، قدیمی‌ها را دوست داریم چون بوی «نا» نگرفته‌اند و هنوز هم متفاوت و خاص هستند.

در این فوتبال همه آماده انفجارند

به گزارش خبرورزشی،نمونهاش سعید راد... لطفاً نگویید سعید راد چه ربطی به فوتبال و دایی و خداداد و اسطورههای توپ داشت؟ با این نوشته، خط به خط همراهی کنید تا متوجه ارتباطش شوید...

سعید راد ستاره دهه 50 این سینما بود، ستارهای که رابطه صمیمانهای با اهالی فوتبال داشت و هنوز هم این ارتباط و البته علاقهاش به فوتبال را حفظ کرده است. سعید راد همیشه برای ما دوستداشتنی بود، چه با فیلمهایش و آن شمایل علی خوشدست و چه با حرفهای شفافی که درباره فوتبال میزد. بعد از سعید راد خیلیها به این سینما آمدند و به فوتبال هم سرک کشیدند اما هیچیک از جوانان خوش بر و روی سینما برای ما سعید راد نشدند. دیروز به بهانه شب یلدا با سعید راد تماس گرفتیم تا اگر در تهران است و سر فیلمبرداری نیست، به خبرورزشی بیاید و کنار سفره شب یلدا حرف فوتبالی بزنیم اما سعید راد گفت: «الان که تهران نیستم و شمال کشور سر فیلمبرداریام اما اگر بودم هم با تمام علاقهای که به خبرورزشی و شما دارم، برای شبنشینی یلدا نمیآمدم. روزی به خبرورزشی میآیم که بنشینیم حرف جدی بزنیم. درباره فوتبال، درباره سقوط فرهنگ فوتبال، درباره این عصبیت وحشتناکی که در فوتبال ماست، این که مردم حاضرند تا صبح بیدار بمانند و دعوای اهالی فوتبال را در تلویزیون ببینند اما مثلاً اگر عادل یک شب بگوید امشب گزارشی داریم از مراسم عروسی یک فوتبالیست یا خبر خوشی داریم از آشتی دو بازیکن که با هم قهر بودند، تلویزیون را خاموش میکنند و میخوابند!» سعید راد تأکید کرد: «پانزده سال پیش به شما گفتم حرص میخورم از این که پربینندهترین برنامه تلویزیونی ما دلیل جذب مخاطبش این است که آدمها را روبهروی هم قرار میدهد و هر هفته دعوا و جنجال دارد و این دعواها هیچ کمکی به فوتبال ما نمیکند. الان هم میگویم این دعواها فوتبال ما را از مرز عصبانیت هم گذرانده است و الان همه آماده انفجارند. من آدم نشستن پای سفره یلدا نیستم ولی از شمال که برگردم به خبرورزشی میآیم تا درباره معضلات فوتبال حرف بزنیم. خیلی حرفها برای گفتن هست، مثلاً چرا باید جوانان شهر باران، زمین چمن برای بازی نداشته باشند و روی موکت (چمن مصنوعی) بازی کنند؟» جالب اینجا بود که وقتی قرار هفته بعد را گذاشتیم و خداحافظی کردیم، سعید راد از یک شماره تلفن ثابت شهرهای شمالی تماس گرفت. فکر کردیم چیزی را فراموش کرده اما گفت: « فقط خواستم مطمئن شوید که واقعاً تهران نیستم و شمالم.» حالا شما جای ما... این قدیمیها دوستداشتنی نیستند؟ این مرام و معرفت و شخصیت را نباید دوست داشت و تحسین کرد؟ کاش از این مرام و معرفتها، همه داشته باشند، آنوقت حتماً میزان خاطرهبازی ما و به قول برخی دوستان، نوستالژیبازیمان کم میشود.

تأکید سعید راد روی شخصیت مستقل آدام همتی

دوست داریم سعید راد با نوهاش آدام همتی که بازیکن پرسپولیس است به خبرورزشی بیاید اما راد میگوید: «به نفع نوهام نیست. دوست دارم شخصیت مستقل خودش را پیدا کند و نمیخواهم زیر سایه اسم من باشد. آدام با فضای فوتبال ایران بیگانه است و طول میکشد با این محیط سازگار شود. دوست دارم این سازگاری را خودش ایجاد کند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی