۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مخارجی که ژوزه مورینیو روی دست باشگاه‌هایش گذاشته هم کمی از پپ گواردیولا ندارد.

هزینه‌های مورینیو نزدیک به گواردیولا

به گزارش خبرورزشی، ژوزه مورينيو در دو دهه اخير يكي از بهترين مربيان تاريخ فوتبال بوده كه عناوين متعددي را در تيمهايش به دستآورده است. پورتو، چلسي، اينترميلان، رئالمادريد و اخيراً منچستريونايتد تيمهايي بودند كه آقاي خاص موفقيت با آنها را تجربه كرد. موفقيتي كه مثل ساير مربيان ديگر صرفاً به دانشش بستگي نداشته و پولي كه باشگاه براي قدرتمند شدن تيمش هزينه ميكرده در آن نقش بسزايي داشته است.

استارت با پورتو

استارت كار حرفهاي مورينيو به عنوان سرمربي در پورتو زده شد. جايي كه با معرفي چهرههاي جوان فوتبال پرتغال توانست به افتخار بزرگي يعني قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا دست پيدا كند. پورتو اگرچه سكوي پرتاب آقاي خاص به سطح اول فوتبال اروپا بود اما هزينهاي كه باشگاه براي تيمش انجام داد درحدي نبود كه بشود با آن چنين كار بزرگي كرد.

از چلسي تا منچستر

رومن آبراموويچ مالك متمول چلسي با ديدن موفقيت مورينيو، بلافاصله پس از قهرماني پورتو در ليگ قهرمانان برگه قرارداد را روبهروي آقاي خاص گذاشت و اين مربي را به لندن آورد. آبراموويچ در هر دو دورهاي كه مورينيو سرمربي تيمش بود تمام خواستههايش را از نظر مالي برآورده كرد و پاي بازيكنان بزرگي همچون بالاك، شوچنكو، اشلي كول، روبن، تورس و خيليهاي ديگر را به لندن گشود. سياستي كه با حضور مورينيو در اينتر ادامه يافت و ماسيمو موراتي رئيس وقت باشگاه در آخرين دوران موفقيتآميز نراتزوري براي مورينيو سنگتمام گذاشت. در رئالمادريد هم فرقي نميكرد كه مورينيو سرمربي باشد يا لوپس كارو. فلورنتينو پرس براي جذب بازيكن هزينه ميكرد و با آمدن مورينيو اين هزينهها بيشتر هم شد. ورود آقاي خاص به منچستريونايتد باعث شد ركورد هزينهها شكسته شود و مالكان آمريكايي باشگاه براي راضي نگه داشتن آقاي خاص بيش از 200 ميليون پوند هزينه كنند.

17 سال يك ميليارد پوند

از اولين باري كه مورينيو در سطح اول فوتبال اروپا مربيگري را آغاز كرد تا الان 17 سال ميگذرد. 17 سالي كه ويترين افتخارات مورينيو را با عناوين مختلف پر كرده است اما براي اين عناوين بيش از يك ميليارد پوند هزينه شده است. رقمي كه در مقايسه با فعاليت 9 ساله پپ گوارديولا نشان ميدهد سرمربي اسپانيايي منچسترسيتي پول بيشتري نسبت به همتايش در اختيار داشته است.

گرانترين خريدهاي مورينيو

قيمت

بازيكن

89 ميليون پوند

پل پوگبا

75 ميليون پوند

روملو لوكاكو

40 ميليون پوند

نمانيا ماتيچ

35 ميليون پوند

ديگو كاستا

33 ميليون پوند

لوكا مودريچ

31 ميليون پوند

ويكتور ليندلف

30 ميليون پوند

ويليان

30 ميليون پوند

سسك فابرگاس

30 ميليون پوند

اريك بيلي

30 ميليون پوند

آندره شوچنكو

 

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی