نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
۰
سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اولين رقيب ايران در جام جهاني‌ ۲۰۱۸ روسيه حريفي از شمال آفريقا با فوتبالي متكي بر بازيكنان تكنيكي و فانتزي خواهد بود. مراكش بعد از غيبت طولاني و ۲۰ ساله در جام‌هاي جهاني اين بار با از پيش‌رو برداشتن تيم‌هاي قدرتمندي همچون ساحل عاج موفق شد يكي از ۵ سهميه قاره سياه در روسيه لقب بگيرد تا با اتكا به بازيكناني كه هر يك توانايي‌هاي فوق‌‌‌العاده‌اي دارند در انديشه تجربه تورنمنتي رؤيايي در سرزمين‌هاي شمالي در تابستان سال جديد ميلادي باشد.

آسمان رقيب ايران پرستاره‌تر از هميشه

به گزارش خبرورزشی، هروه رنارد سرمربي فرانسوي و مشهور مراكش در روزهايي كه تحليلهاي زيادي از گروهبنديهاي جام جهاني صورت ميگيرد بدون اينكه بخواهد هيجاني شود در واكنش به قرار گرفتن در گروه B و رويارويي با تيمهاي ترسناك از اروپا و آسيا (ايران) تنها به تواناييهاي شاگردانش اشاره كرد و مدعي شد هيچكس نبايد از كنار نام مراكش به راحتي بگذرد. 
 
صحبتهاي سرمربي فرانسوي زياد هم بيجهت نبود چون در يکي، دو ماه گذشته بعد از قرعهكشي جام جهاني با بيشتر شدن توجهات به بازيكنان مراكش هر روز بيشتر از روز قبل بر تعداد ستارههاي اين تيم افزوده شد و ديگر كسي چندان روي حضور بازيكناني سرشناس همچون محمدبنعطيه مدافع يوونتوس و كاپيتان اين تيم زوم نكرد چون هر روز خبرهايي پيرامون درخشش ساير بازيكنان اين كشور نقل محافل خبري شد كه آخرين مورد هم به انتخاب برترين بازيكنان دنياي عرب در سال ۲۰۱۷ برميگشت كه زمينه حضور دو ستاره مراكش در بين ۱۰ بازيكن برتر از ديد روزنامهنگاران كشورهاي عربي را فراهم كرد. كريم الاحمدي از فاينورد هلند با ۵۶ امتياز در جايگاه پنجم اين فهرست قرار گرفت ضمن اينكه اشرف افراقي از باشگاه الوداد كازابلانكا نيز با ۵۰ امتياز در جايگاه ششم برترين بازيكنان دنياي عرب ايستاد، دو بازيكني كه پيشبيني ميشود جزو پديدههاي مراكش در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه باشند. 
 
اما انتخاب اين دو بازيكن در بين ۱۰ بازيكن برتر دنياي عرب در سال گذشته ميلادي تنها موفقيت ستارههاي مراكش در عرصه بينالمللي نبود چون حكيم زيك در باشگاه آژاكس از ديد رسانههاي هلندي به عنوان پديده جديد فوتبال اين كشور و آكادمي اين باشگاه مطرح انتخاب شد، بازيكني كه در نيمفصل نخست آرديويسه رقابت نفگسيري با عليرضا جهانبخش در راه كسب عنوان برترين پاسور داشت. همچنين در ليگ برتر جزيره سوفيان بوفال بازيكن تكنيكي باشگاه ساوتهمپتون نيز از بعد از بازيهاي تأثيرگذار در تركيب اين تيم از سوي هواداران باشگاه به عنوان برترين بازيكن يك ماه گذشته انتخاب شد كه عنواني ارزشمند بود تا درخشش ستارههاي مراكش بيشتر از هميشه به چشم بيايد. اشرف حكيمي مدافع راست ۱۹ ساله عضو باشگاه رئالمادريد هم توانست نظر زينالدين زيدان را به خود جلب كند و براي چند هفتهاي در تركيب اصلي كهكشانيها به ميدان برود و بدرخشد. 
 
با درخشش ستارههاي آسمان فوتبال مراكش كار براي كارلوس كيروش و شاگردانش در اولين روز جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه سختتر از قبل خواهد شد به خصوص كه مربي پرتغالي هم بارها هشدار داد كه نبايد تمام توجهات به بازي با پرتغال و اسپانيا متمركز شود چون رويارويي با اين حريف آفريقاي – عربي سختتر و در عين حال تعيين كنندهتر خواهد بود. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی