نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدي طارمي از پرسپوليس به الغرافه قطر رفت و در اين پروسه، سودي حدود ۲ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان به حساب باشگاه پرسپوليس مي‌رسد. طارمي ۸ بازي تا پايان اسفندماه در ليگ قطر براي الغرافه انجام مي‌دهد و بابت آن ۴۰۰ هزار دلار (تقريباً حدود يك ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان) پول مي‌گيرد كه البته اگر الغرافه با كسب برد مقابل پاختاكور وارد مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا شود، ۶ بازي در مرحله گروهي در صورت صعود از اين گروه، تعداد بازي‌هاي بيشتري براي اين تيم رقم مي‌خورد.

از تجربه كوتينيو تا موضوع طارمی/بلد نيستيم درآمدزايی كنيم!

به گزارش خبرورزشی، در اين مقطع، هم پرسپوليس سود ميكند هم طارمي لژيونر شد تا در فضاي باشگاههاي غيرايراني قبل از جام جهاني قرار بگيرد و هم يك اتفاق كاملاً حرفهاي براي فوتبال ايران در امر كشاندن دلار به مملكت رخ ميدهد. البته نبايد فراموش كرد پرسپوليس بالاخره از ستاره خود كه دو فصل آقاي گل ليگ بوده و در ليگ قهرمانان تا آقاي گلي آسيا پيش رفت و همچنين در تيم ملي به يك ستون تبديل شده، گذشت. 
اين روزها، فوتبال جهان تحت تأثير حضور فيليپ كوتينيو در باشگاه بارسلوناي اسپانياست؛ بازيكني كه بابت انتقالش از ليورپول به بارسا، رقم سرسامآور ۱۶۰ ميليون يورو (حدود ۸۵۶ ميليارد تومان) را بين دو باشگاه جابهجا كرد. ليورپوليها شايد يكي از بهترين بازيكنان دهه اخير خود را از دست داده باشند اما با سود حاصل از فروش اين بازيكن به پول بسيار خوبي دست يافتند كه ميتوانند با آن، دوجين بازيكن مستعد از كشورهاي ديگر جذب كرده و به ستارههاي جديد فوتبال جهان تبديل كنند. كوتينیو كه فوتبالش را در واسكودوگاما آغاز كرده بود، در سال ۲۰۰۸ به اينترميلان تنها با ۳ و نيم ميليون دلار فروخته شد اما آنقدر در اينتر ضعيف بود كه اين باشگاه، كوتينيو را براي دو فصل به واسكودوگاما و براي يك فصل به اسپانيول قرض داد. در سال ۲۰۱۳ ليورپول در اقدامي عجيب، به اينتر براي جذب اين بازيكن پيشنهاد ۱۳ ميليون دلاري داد و حالا در سال ۲۰۱۸ اين بازيكن را با رقم ۸۵۶ ميليارد تومان (۱۶۰ ميليون يورو) به بارسلونا واگذار كرد. يعني در اين قرارداد حدود ۷۸۵ ميليارد تومان (۱۴۷ ميليون يورو) سود كرد. 
كشف استعداد، پرورش استعداد، آموزش بيوقفه و كامل، رشد منطقي بازيكنان در باشگاهها، ايجاد فضاي ترقي و توسعه فرهنگي و فوتبالي و سپس ساختن كانالهايي براي انتقال بازيكنان مؤثر به كشورهاي ديگر به منظور درآمدزايي، يك سيكل مهم و مؤثر براي درآمدزايي در باشگاههاي دنياست كه هرگز در ايران به آن اهميت داده نميشود. باشگاه پرسپوليس از بهترين بازيكن دو فصل اخير خود تنها ۲ ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان درآمدزايي كرد در حالي كه اگر روند منطقي داشت، بيش از اينها به باشگاه سود ميرسيد. باشگاههاي ديگرمان نيز، بازيكنان خود را مفت و مجاني و بدون ايجاد فضاي حرفهاي، وقتي بازيكن آزاد شدند از دست ميدهند تا اين بازيكنان لژيونر شده و در كشورهاي ديگر بازي كنند بدون اينكه سودي براي باشگاههاي ايراني به دنبال داشته باشند. 
كاش فرآيند كشف، پرورش، ساختن و لژيونر كردن يك بازيكن در فوتبال ايران براي باشگاههاي كشورمان منجر به درآمدزايي ميشد تا چرخ اقتصاد فوتبال ايران نيز به حركت درآيد. اين موضوع ميتواند در سال منتهي به جام جهاني مؤثر باشد زيرا به احتمال بسيار زياد، ما بعد از جام جهاني ۲۰۱۸ بازيكنان زيادي را كانديداي لژيونر شدن ميبينيم و چه بهتر كه باشگاههاي ايران از تجربه موفق ليورپول در ماجراي كوتينيو يا تجربه نسبتاً خوب پرسپوليس در ماجراي طارمي استفاده كنند. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی