نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
۰
سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سال 2001- هتل استقلال؛ با دو تن از روزنامه نگاران جوان آن سال ها که خودمان هم جزو نیروهای جوان بودیم رفتیم هتل محل اقامت تیم ملی. سرمربی تیم میروسلاو بلاژویچ بود. نشستیم به صرف یک قهوه تلخ عصرانه و باب سخن را در باره تیم و شرایط بحرانی آن روزها که صعود به جام جهانی 2002 به مخاطره افتاده بود باز کردیم.

آب پرتقال برانکو در هتل استقلال تمام نشد؟

منهای داستان سر و صدایی که بیرون از هتل شنیده شد و گویا کاپیتان وقت تیم ملی با یک عکاس کارش به جاهای باریک کشیده شد،بلاژویچ در گوشه ای از هتل برانکو ایوانکوویچ را نشانمان داد.
حرف های بلاژ را رضا چلنگر برایمان به فارسی ترجمه می کرد؛ «این لعنتی را می بینید آن گوشه نشسته؟ نبینید که حرف نمی زند. این مغز متفکر تیم من است. همه کاره است. خیلی می فهمه از فوتبال!»
از بلاژویچ حدود یک ساعت بعد جدا شدیم. باز برانکو همان گوشه نشسته بود و آب پرتقالی که از یک ساعت پیش سفارش داده بودهنوز تمام نشده بود. 
با کسی دم نمی گرفت. دیر جوش و گوشت تلخ بود. صدایی از او بلند نمی شد. به مصاحبه هم علاقه نداشت. او آن روزها با بودن بلاژویچ اصلا قابلیت تیتر یک نداشت. کما این که هرگز هم در آن یکی،دو سال تیتر یک نشد.
***
امروز وقتی دیدیم به برانکو توصیه کرده اند درباره استقلال حرف نزند یا کمتر مصاحبه کند یاد آن روزها افتادیم. روزهایی که بلاژویچ وقتی حرف می زد همه پشت سر او قایم می شدند؛ یکی همین آقای برانکو بود که صدا از او بلند نمی شد. مصاحبه که سهل است،جرات نمی کرد یک کلام درباره تیم ملی حرف بزند. 
البته قرار نیست انسان ها همیشه در یک حالت باقی بمانند. بشر قابل پیشرفت است و بلاژویچ کجاست که ببینید آن مرد نشسته در کنج لابی هتل استقلال،امروز برای خودش در فوتبال ایران چه برو بیایی دارد...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی