۰
سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازی‌های لیگ یک هم جوری برگزار می‌شود که هیچ به بازی شباهت ندارد! کاملاً جدی! کاملاً محکم! یک مقداری خشن و یک مقداری هم با «دوز» بالای درگیری! داورها همه خوبند، اما داوری‌ها، جای تعریف ندارند!

1-فولهای الکی، زیاد گرفته میشوند! خطاهایی هم هستند که فولند و خطایند اما نه از نظر داوران مهربان و رئوف و پر از عطوفت!

سوتهای دل بخواهی زده میشوند! قوانین، سلیقهای به اجرا درمیآیند! در قسمت شمالی زمین، یک حرکت حتی اخطار هم دارد! در قسمت جنوبی همان زمین، همان حرکت، تشویقی هم میگیرد و اجازه تکرار (بارها و بارها تکرار) هم به دست میآورد؟

زبان داوری یگانه نیست و یک گونه و همگون نیست! هر کس جوری! هر فرد طوری! هیچ صدایی هم از کمیته داوری به گوش نمیخورد! دپارتمان داوری هم برای همین روزها، تعطیل و منحل شده است!

آقای اصفهانیان یک تنه و با طعنه به همه میتازد! چه تاخت و تازی هم! شهر بیکلانتر.

***

کار نساجی سخت است! کار مسجد سلیمان و خونهبهخونه، سختتر هم هست! هم از جانب حریفان و هم از سوی داوریهای جورواجور و رنگارنگ! ملوان را باید به حال خودش رها کرد!

بیداری در لیگ یک

2- در لیگ یک اتفاقی در حال شکل گرفتن است! اتفاقی که خود، مادر اتفاقهای بسیار بعدی است! اتفاقی که از بیداری عمومی تیمها میگوید و حکایت دارد از این واقعیت خوب که دم را غنیمت شمردهاند و از فرصتهای زمانی استفاده بردهاند و خود را ساختهاند!

تساوی ماشینسازی با نفت مسجد سلیمان، خبر از به خود آمدگی ماشینسازان دارد! پیروزی ۲ بر صفر شهرداری تبریز  مقابل مس کرمان هم از سختی و صعبات کار در نیمفصل دوم حکایت دارد! چنین است معنا و مفهوم اولیه تساویهای تیمهای بالای جدولی!

به قول مهدی تارتار، دروازهها کوچک و گل زدن دشوار شده است! بنابراین پیروزی نساجی قائمشهر  که زیر «شُرشُر» باران، یک بر صفر، ایرانجوان بوشهر را برده اهمیت بیشتری پیدا میکند، اهمیتی در راستای صعود! اهمیتی در راستای حضور! حضور 5 هزار نفره تماشاگران در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر! سرمایهای که تیم نساجی دارد و دو، سوم بلکه سه، چهارم تیمهای لیگ برتر ندارند: ... مردم را، هواداران را، تماشاگران را!

***

نساجی باید خشت اول را درست و صحیح بگذارد! نساجی باید بازیهای داخل خانه را، یکی پس از دیگری ببرد! نساجی باید از نساجی بیاموزد و از ملوان عبرت بیاموزد! نساجی تنها تیم ثروتمند لیگ یک است که اصل کار را دارد!

وزیر فولاد در فوتبال

3- حالا که آبها از آسیاب افتاده، حالا که رگهای گردنها، متورم نیست! حالا که حرف حساب، حتی اگر دو کلمه هم باشد، خریدار دارد! و حالا که از پل یقه بگیری و یقهدرانی به سلامت عبور کردیم، یک پرسش را مطرح کنیم و پاسخ مربوطه را بشنویم! پرسش این است:

... برای استفاده حداکثری از وجود اسلامیان- محمود اسلامیان – بهترین راه این بود؟ انتخاب او، به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه فوتبال در مجمعی که وزیر ورزش هم در آن حضور داشت! جلسهای که صدای حاضران در آن، به آسمان هم رسید! فریادی به اعتراض که چرا؟

اسلامیان را میشناسیم! نقش او را در تشکیل مس کرمان و سایر مسهای استان معدنخیز کرمان بجای میآوریم! قبول داریم که در استان اصفهان کارهای عمدهای انجام داد! نمیتوان فراموش کرد که در بازسازی سپاهان و بهسازی ذوبآهن، محمود اسلامیان، کارهای نشدنی را شدنی کرد ولی او در صنعت فولاد هم مرد اول شد و هنوز هم کسی مثل او برای «امور» مربوط به فولاد نیامده است! مردی در قواره وزیر فولاد! هم متخصص، هم متعهد!

***

اسلامیان، به درد فوتبال هم میخورد اما بیشتر او را برای مدیریت کلان رشتههای صنعتی و صنایع فلزی ساختهاند! با استفاده از اسلامیان در فوتبال، لطفی در حق وی نکردهایم!

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی