۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کمیته اخلاق به خوبی تابوی جادوگری در فوتبال ایران را شکست و با رایی که در مورد تیم گل گهر صادر کرد ثابت کرد که جادوگری در فوتبال ایران وجود دارد.

جادوگری در فوتبال ایران وجود دارد

به گزارش خبر ورزشی، این فصل در بازی گل کهر با تیم خونه به خونه بود یکی از عکاسان بومی بطری که محتویاتش زرد رنگ بود را در درون دروازه تیم خونه به خونه ریخت. بابلی ها که این صحنه را دیدند آن را ضبط کردند و بعد از بازی در فضای مجازی پخش کردند تا نشان دهند چه اتفاقاتی در سیرجان رخ می دهد. 
 
 
نمونه این اتفاق را فصل پیش در بازی گل گهر با تیم پارس جنوبی جم شاهد بودیم. آن موقع مربی بدنساز تیم پارس جنوبی جم که در حال گرم کردن بازیکنان بود متوجه می شود فردی با بطری که در دست دارد زمین را خیس می کند و حرکات و رفتار او خاص است. پارسی ها به این مسئله معترض می شوند و ناظر بازی بلافاصله آن فرد را به بیرون از زمین هدایت می کند و بعد از بازی هم مهدی تارتار در این باره صحبت می کند. 
در آموزه های دینی و در کتاب گناهان کبیره شهید آیت الله دستغیب به این موضوع اشاره شده و گفته شده سحر و جادو از گناهان کبیره است. 
دلیل آنکه کسانی که سراغ این مسئله می روند موفق نمی شوند به خاطر این است که عمل گناه است و عقوبت به دنبال دارد و هیچ گناهکاری نیست که عاقبت بخیر شود. 
این موضوع در فوتبال ایران مدت هاست رخنه کرده. حتی در برهه ای دکتر مجبتی شریفی- رئیس کمیته انضباطی بندی را به آئین نامه جدید انضباطی اضافه کرده بود که در آن برای افراد و تیم هایی که به سراغ سحر و جادو می روند جرایمی در نظر گرفته شد اما این بند از آئین نامه را حذف کردند. اشاره به این موضوع مدت ها بود که در فوتبال ایران تابو بود اما اکنون خوشحالیم که به صراحت به آن رسیدگی می شود و رای هم صادر می گردد. به واقع موضوع سحر و جادو در فوتبال ایران مثل تبانی تابو بود ...
البته که در مبارزه باید حق و حقوق و آبروی افراد را رعایت کرد اما کسی که بطری ادرار در دست می گیرد و در درون دروازه می ریزد آبروی خویش را دوست ندارد و باید با او برخورد کرد و از همه مهمتر اینکه او حق و حقانیت و انسانیت را زیر سوال می برد. خداوند متعال به انسان ها عقل و نیرو و توان داده و خطاب به همه بنده ها گفته باید در سایه تدبیر که همان تلاش است به تقدیر راضی باشید. 
اما وجود سحر و جادو بهانه ای شده تا برخی دست از تلاش بردارند و از راه های ناثواب به دنبال پیروزی باشند که البته هیچ گاه موفق نخواهند شد چون سحر و جادو در زمره گناهان کبیره است و کسی که گناه می کند روزی عقوبت می شود و عقوبت عقب گناهکار است و بالاخره به فرد گناهکار خواهد رسید. 
 
 
در هند و خیلی از کشورهای آفریقایی تا دلتان بخواهد جادوگر وجود دارند. آیا فوتبال آنها پیشرفت کرده؟ در فوتبال ما خیلی از مربیان متهم به جادوگری هستند آیا موفقیت های چشمگیری داشته اند؟ باشگاهی که خداداد می گفت مدیر عاملش دست به ترفندهای جادوگری می زد الان کجای این فوتبال است؟ 
پس به جادوگری نه بگویید و بکوشید با دسترنج خود به روی سکو بروید که هیچ چیز با ارزش تر از این نیست. کسی که به دنبال سحر و جادو می رود به واقع به خود توهین می کند و استعداد و توانی که خداوند در اختیار او قرار داده. و چه ذلتی بالاتر از این که انسانی به انسان دیگر بگویم من هیچم و تو باید من را به نتیجه برسانی.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی