نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح به مطرح شدن بحث پیشنهاد میلیاردی باشگاه تراکتورسازی به بازیکنان سرباز واکنش نشان داد.

باران‌چشمه: دادن پول میلیاردی به بازیکن سرباز تخلف است

به گزارش خبر ورزشی، سردار مهرعلی بارانچشمه درباره ابهامات مطرح شده در رابطه عضویت او در هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی و انتقال بازیکنان سرباز به این تیم، اظهار داشت: ما از اول هم عضو هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی نبودیم. ما مسئول تربیت بدنی کل نیروهای مسلح هستیم؛ باشگاه تراکتورسازی، ملوان و فجرسپاسی و باشگاههای دیگر باشگاههای تحت پوشش نیروهای مسلح هستند. اینها برای رسیدگی به مشکلات باشگاه ما را به جلسات هیئت مدیره دعوت میکنند و ما هم برای رفع مشکلات آنها در جلسه هیئت مدیره شرکت میکنیم. در چند روز گذشته هم به این مسئله دامن زده شده که باران چشمه عضو هیئت مدیره تراکتورسازی است و بازیکنان را به این تیم میدهد. من اینها را به شدت تکذیب میکنم.

وی افزود: دیشب من شنیدم که برنامه 90 به این موضوع اشاره کرد. امروز هم آقای فردوسیپور بابت این مسئله به من زنگ زد و عذرخواهی از بابت اینکه آقای آذری (مدیرعامل باشگاه ذوبآهن) چنین مسائلی را مطرح کرده است. این قضیه اصلاً صحت ندارد. ما مسئول تقسیمبندی کُل سربازهایی هستیم که در تیمهای ملی و در باشگاههای نیروهای مسلح بازی میکنند. قانون هم این مسئله را باصراحت تایید میکند که هر فردی که سرباز میشود، باید در باشگاههای تحت پوشش نیروهای مسلح بازی کند.

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح که با رادیو ورزش گفتوگو میکرد، در مورد روند انتقال بازیکنان سرباز به تیمهای مختلف نظامی گفت: امسال باشگاه تراکتورسازی، ملوان، فجر، تیم دسته دومی نیروی زمینی ارتش و هر کس که بازیکنانی را شناسایی کرد و آن را برابر هماهنگی خواست، این بازیکن را به آنها دادیم. اینطور نیست که باشگاه خودش بیاید، صحبت کند، بازیکن را جذب کند، بردارد و ببرد، این که امکان ندارد. این را بر حسب سوابق خودم میگویم که بازیکنی که لیگ برتر است، نمیآید که لیگ یک بازی کند. آیا درست است که بازیکن لیگ برتری را بفرستیم لیگ دسته یک یا دو بازی کند؟

بارانچشمه ادامه داد: در تمام رشتههای ورزشی از جمله والیبال تیمهای نظامی حضور دارند. مثلاً الان رعد پدافند ارتش به نمایندگی از نیروهای مسلح در لیگ برتر والیبال بازی میکند. الان من بیایم بازیکنی که در لیگ برتر والیبال بازی میکند را تیم دسته اولی والیبال ملوان بفرستم که آنجا بازی کند؟ بقیه رشتهها هم همین است. در کمیسیون و شورایی که هست، جمعبندی میشود که لیگ برتریها در لیگ برتر و لیگ یکیها در لیگ یک بازی کنند. امسال شرایط طوری شده که از بین تیمهای نظامی فقط تراکتورسازی در لیگ برتر باشند. سالهای قبل که تیمهایی مثل فجر بودند، سربازها تقسیم میشدند. اینطور نبود که همه بازیکنان سرباز را به تراکتورسازی بفرستیم. الان از باشگاه ملوان و فجر بپرسید که چند بازیکن سرباز دارند.

وی در واکنش به موضوع پرداخت مبالغ سنگین به بازیکنان سرباز از سوی باشگاه تراکتورسازی، عنوان کرد: قبلاً هم این موضوع از ستاد کل ابلاغ شده است. هیچ باشگاه نظامی خارج از حقوق سربازی نمیتواند و حق ندارد که با بازیکن قرارداد ببندد. من این را تایید نمیکنم و بعید میدانم که بازیکنی چنین کاری کرده باشد. اگر باشد، تخلف صد درصد است.  گزارشی تا این لحظه در این مورد نرسیده، اما اگر برسد طبق مقررات نیروی مسلح با باشگاه و مسئولانش طبق قوانین نیروهای مسلح برخورد میشود. این قبلاً هم به باشگاهها ابلاغ شده است که حق ندارند خارج از حقوق سرباز، به بازیکن پول بدهند. اینکه تیم میبرد، یک پاداشی به بازیکن سرباز هم میدهند، داستانش جداست، اما قرارداد میلیاردی با بازیکن سرباز بسته شود، تخلف است و بازرسی نیروهای مسلح با آن برخورد میکند، هر باشگاهی که باشد. اگر گزارش بدهند، مطئمن باشید که رسیدگی و برخورد میشود. در این موضوع تردید نکنید.

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح راجع به آخرین وضعیت احمد نوراللهی، گفت: بحث آقای نوراللهی این است که او سرباز سپاه است و آنها باید در این مورد پاسخگو باشند. خدمت او تمام شده و در شُرف جمعبندی در ماجرای نوراللهی هستیم.

بارانچشمه در مورد اتفاقات رخ داده در سال 94 بهخاطر انتقال مهدی شریفی به ملوان و بازگشت او به تراکتورسازی، یادآور شد: ما همان موقع برخود و نسبت به باشگاه تراکتورسازی اعتراض کردیم. آن موقع آقای آجورلو نبود و اگر اشتباه نکنم، آقای جعفری مدیرعامل تراکتورسازی بود. گفتند خودمان صحبت کردیم و با هماهنگی این کار را انجام میدهیم. آن موقع ما شریفی را به ملوان واگذار کردیم، اما بین باشگاههای نیروی مسلح داد و ستد برقرار است. ما وارد جزئیات اینها نمیشویم. در رشتهای مثل جودو و وزنه برداری، باشگاهها بین خودشان در حال تعامل هستند.

وی در پاسخ به این سوال که «معیار تقسیمبندی بازیکنان سرباز چیست؟»، تصریح کرد: کمیتهای که تشکیل میشود، تصمیم میگیرد. معمولاً بنا بر این است بازیکنان لیگ برتری در لیگ برتر، بازیکنان لیگ یکی در لیگ یک و بازیکنان لیگ دومی در لیگ دسته دوم بازی کنند.

رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح بار دیگر در پایان حضورش در هیئتمدیره باشگاه تراکتورسازی را به شدت تکذیب کرد و گفت: ما نه حکمی داریم، نه تا حالا در جلساتشان بودیم. فقط یک جلسه برای فروش باشگاه تراکتورسازی تشکیل شد که بهعنوان نماینده سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح در آن جلسه شرکت کردیم. این داستان در ملوان هم پیش آمد که ما جلسه گذاشتیم و شرکت کردیم. حضور من در هیئت مدیره تراکتورسازی صحبت ندارد، از لحاظ سازمانی هم درست نیست. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی