۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

كریم انصاری‌فرد مهاجم تیم ملی، به قولی كه داده بود وفا كرد. در روزهای اولی كه او به لیگ یونان رفت، مدام یك جمله را تكرار می‌كرد: «به اینجا آمده‌ام تا طوری بازی كنم كه بعد از من راه باز شود و ایرانی‌های دیگری هم بتوانند بیایند.»

كریم: به یونان آمدم تا راه را برای ایرانی‌ها باز كنم

به گزارش خبر ورزشی، حالا كارلوس كیروش باید قدردان كریم باشد چون به بینالمللی شدن تیم او كمك زیادی كرد. انصاریفرد در سال 2015 در حالی اوساسونا را ترك كرد كه همه میگفتند یك بازنده كامل بوده و منتظر بودند تا به یك تیم ایرانی ملحق شود و چند سالی بازی كند و مثل یك فوتبالیست معمولی برای همیشه خداحافظی كند. انصاریفرد ولی بیتوجه به همه این حرفها، تصمیمی گرفت كه خودش دوست داشت. او تنها یك حرف داشت: «میگویند من در اوساسونا خوب نبودم. ببخشید مگر فرصت بازی داشتم كه خودم را نشان دهم؟ همان اول گفتند آماده نیستم و باید چند هفته بدنسازی كنم. اصلاً به من فرصت ندادند كه بدرخشم...»
تغییر در زندگی كریم
كریم به یونان مثل یك شانس جدید نگاه میكرد و روی هوا این شانس را زد. او به باشگاهی رفت كه همه رفیق بودند تا همبازی: «جو پانیانیوس فوقالعاده بود و همان روزهای اول مدیر باشگاه به من گفت ما اینجا ستاره میسازیم و به تیمهای بزرگ میفرستیم. هدفمان این است كه تو را به یك باشگاه بزرگ ترانسفر كنیم.» كریم تصمیم گرفت زندگی خود را تغییر دهد. او تك و تنها در یونان بود اما همین كه میتوانست به انگلیسی صحبت كند، خیلی از مشكلات رفته رفته حل شد. گرفتن رابطه نزدیك با بعضی بازیكنان تیم و همینطور تغییر در رژیم غذایی و برنامه تمرینی، ناگهان بدن انصاریفرد را تراش داد. چند ماه بعد وقتی در اردوی تیم ملی آفتابی شد، دوستان نزدیكش میگفتند چه اتفاقی برای او افتاد كه چنین عضلاتی برای خود درست كرده است؟ انصاریفرد برنج را به طور كامل حذف كرد. غذاهای چرب هم مثل گذشته در برنامه غذایی او جا نداشتند. شكر برای همیشه از زندگیاش حذف شد و در مدت زمان كوتاهی توانست بدنی آماده داشته باشد و در زمین 90 دقیقه بجنگد.
بهترین تصمیم انصاریفرد
بیشك بهترین تصمیمی كه انصاریفرد در یونان گرفت، كار با مربی بدنساز تیم ملی یونان بود. او به واسطه یكی از بازیكنان مطرح پانیونیوس با مربی بدنساز تیم ملی این كشور آشنا شد و در واقع او بود که برنامههای تمرینی كریم را تاحدود زیادی تغییر داد و به صورت تلفنی مدام با این بازیكن در ارتباط بود كه درباره رژیم غذایی هم نكات لازم را به او بگوید. تغییر اساسی در وضعیت بدنی انصاریفرد رفته رفته مشخص شد. او در همان نیمفصل اول با حمایت سرمربی و همینطور همبازیانش توانست در زمین بازی هم خوشبدرخشد و از همان نیمفصل اول المپیاكوس را مشتری خود كند.
مهره فیكس كیروش
انصاریفرد آرزوهای بزرگی هم در تیم ملی داشت. او در دوران حضور در اوساسونا، روزهای تلخی را در تیم ملی سپری میكرد و حتی انتقادهای زیادی از عملكردش شد. مثلاً وقتی در بازی دوستانه با شیلی به میدان رفت، پر اشتباه بود. كمكم درخشش در یونان، وضعیت او در تیم ملی را هم سر و سامان داد. انصاریفرد هر چند نیمكتنشین سردار بود ولی امید داشت بتواند به تركیب برسد و در بازیهای اخیر ایران، تبدیل به مهرهای ثابت برای كارلوس كیروش شده است. او دوست دارد شانس بازی در جام جهانی را برای دومین بار به دست بیاورد و با گلزنی در این جام، به افتخار بزرگی در زندگیاش برسد. او انگیزه زیادی برای رقم زدن این اتفاق دارد و این روزها هم مثل دو سال گذشته، تنها و تنها تمركزش را روی فوتبال گذاشته و از همه حواشی به دور است.
كیروش ممنوندار كریم
كریم به آرزوهایی كه در روزهای اول حضور در یونان داشت رسید: «آرزو دارم بازیكنان ایرانی دیگری هم به یونان بیایند.» او خطشكن شد. در همان سال اول اینقدر خوش درخشید كه توانست زمینهساز حضور مسعود شجاعی در پانیونیوس باشد. كریم امسال هم نقش مهمی در حضور احسان حاجصفی در المپیاكوس داشت. البته نباید از رابطه نزدیك محمودرضا فاضلی مدیر برنامههای این بازیكن هم گذشت. كارلوس كیروش هم به شدت از انصاریفرد راضی است و هیچگاه نقش او در بینالمللی شدن تیمش را كتمان نمیكند. كارلوس همواره اصرار دارد بازیكنان به اروپا بروند و كریم كمك كرد دو بازیكن تیم ملی راهی یونان شوند. چندی قبل بازیكنان تیم ملی با كریم شوخی میكردند و آن جمله معروف در فضای مجازی را میگفتند ولی حالا میتوان با قدرت گفت به خدا كریم مسلمان است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی