۰
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال در یک بازی سخت و نفس گیر صنعت نفت آبادان را شکست داد تا به دیدار پایانی جام حذفی صعود کند. استقلالی ها پیش از بازی گفته بودند این بازی را می برند و فینال را تقدیم به باشو یعنی مهدی قائدی می کنند که این کار را کردند! استقلالی ها هستند و قولشان...

صنعت نفت یک – استقلال تهران 2 / فینال تقدیم به باشو

گزارش زنده این بازی از قرار زیر بود:
گل:لوسیانو پریرا (61) برای صنعت نفت -  پژمان منتظری (9)، داریوش شجاعیان (44) برای استقلال 
داور: علیرضا فغانی
کمک ها: رضا سخندان و رحیم شاهی
اخطار:آگوستو سزار، لویسانو پریرا، مرتضی اسدی (صنعت نفت) -  امید ابراهیمی، مجید حسینی، داریوش شجاعیان 90 - خسرو حیدری، بهنام برزای، میلاد زکی پور (استقلال)
بهترین بازیکن میدان: پژمان منتظری (استقلال)
تماشاگر: نزدیک به 15 هزار نفر 
استادیوم تختی آبادان 
بازیکنان صنعت نفت: سوشا مکانی، مرتضی اسدی، علی عبدالهزاده، سعید لطفی، مسعود ابراهیمزاده، آگوستو سزار، مگنو باتیستا، کرار جاسم، محمد شادکام 83 - میلاد جهانی، حسین ساکی 62- زبیر نیک نفس و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند 
بازیکنان استقلال: سید مهدی رحمتی، مجید حسینی، پژمان منتظری، وریا غفوری، میلاد زکیپور،روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سرور جپارف 62 - فرشید باقری، داریوش شجاعیان، بهنام برزای 82 - امید نورافکن، علی قربانی
سرمربی: وینفرد شفر 
شرح بازی 
علیرضا فغانی سوت آغاز این بازی را به صدا در آورده است. دقایق ابتدایی شاهد بازی احساسی از سوی دو تیم هستیم و بیشتر توپ با پاس های بلند به دروازه دو تیم نزدیک می شود. استقلالی در حال آرام کردن این بازی هستند. صنعت نفت خیلی زود صاحب کرنر شد و این نشان می دهد به دنبال پیروزی و صعود به دیدار پایانی جام حذفی است. 
استقلالی ها هم قسم شده اند این بازی را ببرند و آن را به مهدی قائدی تقدیم کنند. یک شوت از راه دور توسط چپاروف یخ بازی را آب کرد که سوشا روی این توپ واکنش خوبی داشت و آن را به کرنر فرستاد. اما روی ضربه کرنر خروج بدی داشت و همین توپ توسط پژمان منتظری مدافع پیش تاخته استقلال تبدیل به گل شد. این گل شیرازه تیمی صنعت نفت را از هم نپاشید. آبادانی ها در تلاش برای جبران گل خورده هستند اما با دفاع پرتعداد تیم استقلال و هم چنین آمادگی مهدی رحمتی روبرو هستند و باید منتظر ماند و دید که آیا می توانند این سد دفاعی را بکشنند یا نه. 
15 دقیقه از زمان بازی سپری شده است و دو تیم کار را به همان نتیجه قبلی پیش می برند. صنعت نفت صفر - استقلال یک. 
استقلال به خوبی می داند یک گل اندوخته مطمئنی برای پیروزی در این بازی نیست از اینرو تلاش می کند به بازی تهاجمی خود ادامه دهد. انصافا در گردش توپ به مراتب بهتر از زمان علیرضا منصوریان بازی می کند. استقلال بعد از گل اول فعلا موفق به خلق موقعیت تازه ای نشده است و تنها یک بار دیگر توسط شجاعیان شوت از راه دور زد. بازی در دقیقه با همان نتیجه قبلی پیش می رود. صنعت نفت صاحب ضربه ایستگاهی شده است که توپ کرار برگشت داده شد. در همین لحظه صنعت نفت گل می زند اما کمک داور می گوید گل آفساید است. 
بازی با جنب و جوش از سوی هر دو تیم دنبال می شود. شاید خقل موقعیت را روی دروازه ها شاهد نبودیم اما سرعت بازی بالاست و به نوعی دفاع پرتعداد دو تیم کمی کار را برای گل زنی سخت کرده است. حضور روزبه چشمی در جلوی خط دفاعی استقلال استحکام خط دفاعی این تیم را بیشتر کرده است و این طور می شود گفت بیشتر حملات حریف در این منطقه خلاصه می شود در غیر اینصورت توپ ها به صورت بلند به روی دروازه استقلال فرستاده می شود که این توپ ها توسط حسینی و منتظری بلند قامت بازگردانده می شود. بازی در دقیقه 35 با همان نتیجه دنبال می شود.
ضربه ایستگاهی کرار از موقعیت خوب هم تبدیل به گل نشد. به ثانیه های پایانی بازی نزدیک می شویم. استقلال یک بار دیگر به گل رسید. باز هم روی یک سانتر و باز هم روی اشتباه سوشا مکانی. 
داور در سوت خود به علامت پایان بازی در نیمه اول دمید. 
نیمه دوم بازی آغاز شده است. طبیعی است تیم صنعت نفت آبادان تهاجمی از استقلال بازی  کند به این خاطر که نتیجه را دو بر صفر عقب است. خطای مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه استقلال رخ داده است اما علیرضا فغانی چنین نظری ندارد. صنعت نفت یک فرصت خوب را توسط سعید لطفی از دست داد. مهدی رحمتی هم چنان دروازه اش را بسته نگه داشته است و اگر همین روند را ادامه دهد هیچ بعید نیست رکورد حسین حسینی را بشکند. اما نه ضربه سر شیمبا مهدی رحمتی را مغلوب کرد و فاصله را به حداقل رساند. حال صنعت نفت به جبران گل خورده بعدی هم امیدوار شده است.  هر دو تیم تعویض هایی داشتند. تعویض فراز تهاجمی و تعویض شفر تدافعی بوده است. اتخاذ این تصمیم از سوی شفر شاید در پایان بازی مشخص کند که درست بوده یا نه. 
بازی در این دقایق به خصوص برای استقلال سخت شده است. صنعت نفت می خواهد گل خورده را جبران کند و بازی را به تساوی بکشاند. استقلال هم به این نتیجه رسیده نمی تواند در کل 20 دقیقه مانده به پایان بازی فقط دفاع کند و دوباره روی به حمله آورده و در دقیقه 73 صاحبه ضربه کرنر شده است. استقلال می رفت که گل دوم را بخورد که پژمان منتظری در آستانه ورود توپ به دروازه آن را برگشت داد. استقلال با چنگ و دندان در دقایق پایانی از نتیجه محافظت کرد تا فینالیست شود. ضربات ایستگاهی کرار و شیمبا در دقایق پایانی تاثیر گذار نبود و استقلالی ها هم به خوبی بازی را اداره کردند. 
شرح گل
دقیقه 9: روی ضربه کرنر سوشا خروج اشتباهی داشت و توپ به طور اتفاقی جلوی پای پژمان افتاد و منتظری به هر زحمتی که شد توپ را تبدیل به گل کرد. 
دقیقه 44: روی سانتر باز هم سوشا خروج اشتباهی داشت و داریوش شجاعیان این بار در نقش گل زن ظاهر شد. 
دقیقه 61: ضربه سر پریرا روی ارسالی که از جناح چپ صنعت نفت انجام شد توپ را به قعر دروازه استقلال برد و فاصله را به حداقل رساند. 
در حاشیه
مهدی رحمتی در این بازی عملکرد خوبی داشت اما گل خورد. این شاید بهانه ای شود که دوباره شفر به حسین حسینی بازی دهد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی