نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چه می‌گوید شاعر؟ آن هم بعد از سخنان بیدارکننده خداداد عزیزی، درباره پیش‌شرط‌های لازم برای مربیگری در ایران! مرو به هند و با خدای خود بساز! به هر کجا که روی آسمان همین رنگ است!

۱- چه ربطی دارد بین فوتبال و هشداری که آقای شاعر داده است؟ کجای این حرف، عین حرفی است که «لوئیس فانخال» مربی مشهور هلندی درباره خودش به زبان میآورد و میپرسد:

...آدمی مثل من صادق، چطور در فوتبال، این همه سال دوام آورده است؟

...به نظر فانخال هم راز و علت ماندگاری در عرصه فوتبال، نه کارنامه موفق و نه عملکرد خوب نیست! جامهای متعدد گرفتن و همواره پیروزمند بودن هم نیست! برای دوام آوردن، در هلند و اسپانیا و آلمان و در همه جای جهان، شرط، صادق نبودن است! صمیمی نبودن و هرهری مذهب بودن است!

باید زیر و رو بکشی! باید دودوزه و بلکه ۷، ۸ دوزه بازی کنی و باید چهارخانه بازی و تملقگویی و تملقپروری را خوب و به تمام معنا یاد گرفته باشی!

یاد نگیری، یادت میدهند! یاد نگیری، اول غرورت را و بعد گردنت را میشکنند!

صداقت داشتن و موفق شدن دو خط متنافرند!

صمیمیت ورزیدن و مقبول بودن را اصلاً طرفش نرو!

خداداد عزیزی در همین باره، چهها گفته است و چهها را نگفته است!

لیگ یک و

بیداری نساجی

۲- لیگ برتر را دیدهایم که بازیهایش روز به روز داغتر میشود!

لیگ یک را دیدهایم که کورهای شده است، داغتر از داغ! آتشی پر از لهیبهای سرکش! تنوری سوزان که لیگ میپزد بلکه میسوزاند و باز هم میسوزاند!

اتفاقات در لیگ یک پرشمارند و حوادث یکی از پس دیگری، غافلگیری بهبار میآورد!

در پایان هفته ۲۲، هنوز هیچ چیز معلوم نیست! اینکه کدام تیم اول است که اصلاً معلوم نیست! ولی البته اینکه تیم آخر، تیم راهآهن است، هفتههای متمادی است که بر همه آشکار شده و معلوم!

صبای قم نیز تیم آخر است ولی ممکن است که آخر نماند! هم صبا جربزه و عرضه فرار از ته جدول را دارد! و هم هنوز ۱۲ بازی و ۳۶ امتیاز برای هر تیم باقی مانده است!

در بازیهای هفته بیست و دوم، کار بزرگ از ناحیه نساجی قائمشهر سر زد که در هفته تساویهای همگانی، برنده شد و هر ۳ امتیاز بازی را مال خود کرد!

نساجی در قائمشهر، ورزشگاه شهید وطنی را تقریباً پر کرد- بیش از ۱۵ هزار نفر- تا یک گل به شهرداری ماهشهر بزند و سپس فرمان «بازی بس» بدهد! داود مهابادی، انگار بازی با تماشاگر زیاد و ورزشگاه پر را بلد نیست! چه بود آن همه احتیاط؟ چرا آن همه محافظهکاری غلیظ؟

نساجی با همین برد، تنها برنده بالای جدول شد! بقیه همه، به تساوی قناعت کردند! بقیه همه امتیاز از دست دادند!

همه یک طرف، ملوان یک طرف دیگر

۳- مربیان اسمی، مربیان خارجی، از نوع ویچها و از قماش ایچها، در لیگ یک و جام آزادگان هستند!

بگوویچ که احساس تنهایی و یکهسواری میکرد، حالا اسکوچیچ را در خونهبهخونه بابل میبیند! علیرضا مرزبان، در طرف خود، سیروس دینمحمدی و اصغر کلانتری و محمود فکری و داود مهابادی و علی سامره را دارد! در صف برندگان! در صف شماره یکها!

مربی بادران، موفق است اما اسمی نیست و نام ندارد. محمد ربیعی از جمله کاربلدان کمنام به شمار میآید! بادران، این هفته به زور و با خوشاقبالی، یک امتیاز از شهرداری تبریز آن هم در تهران گرفت و کلاهش را بالا انداخت! سیروس دینمحمدی و شهرداری تبریز، بدجور یقه بادران را گرفته بودند!

نفت مسجدسلیمان هم با آژانکشی یک امتیاز از ۳ امتیاز مسابقه را مال خود کرد! محمود فکری شروع کرده است به ترسیدن!

در تساوی فجرسپاسی و خونهبهخونه، تیم شیرازی مغبون شد و تیم بابلی، حالت روحی برندهها را داشت! جناب اسکوچیچ یک بار دیگر در فوتبال ایران، شانس حضور دارد! باید خاک ریخت روی شصت دلالها و یارآورانی که مربی هم خوب قالب میکنند!

نپرسیدید چرا از ملوان، چیزی نگفتید؟ نپرسیدید، حال و روز ملوان چگونه است؟

ملالی ندارد جز دوری از شما! مسئلهای ندارد جز گل خوردههای نابجا و پیروزیها را از دست دادن! 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی