نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی کریمی چند ماه یا سالی است که با فدراسیون فوتبال در تقابل قرار گرفته است.

 اعتراضها و خواستههای خود را به شکل علنی در رسانهها یا سایت شخصی خود نشان میدهد. اعتراضهای او ناشی از نوعی واکنش به برنامههای فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج است. علی کریمی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعتراض و پرخاش خود به برنامه ۹۰ را نیز نشان داد و تهاجمی نیز به مجری برنامه، عادل فردوسیپور داشت. در مقابل این اعتراض و یا هجمه از طرف علی کریمی، فدراسیون و برنامه ۹۰ باید عکسالعملی از خود نشان میدادند. بدیهی است برنامه ۹۰ برای گریز از این تهاجم و خنثی کردن حملات کریمی و ادامه آن چارهای میاندیشید که بهترین آن پیدا کردن یک دشمن مرئی و حاضر به نام فدراسیون فوتبال بود و دعوت کریمی به برنامه ۹۰ و توپ را به زمین فدراسیون انداختن و خود را از تیررس کریمی دور کردن.

برنامه ۹۰ این سناریو را به خوبی نوشت و طی ۳ ساعت برنامه آن را اجرا کرد. حقیقتاً هم ارزش این خنثیسازی را داشت تا کریمی عصیانزده و بازیکن محبوب سابق تیم ملی و پرسپولیس را آرام کند و یا طرف مقابل را به کریمی به وضوح نشان دهد. دوشنبه شب برنامه ۹۰ به طور کامل به علی کریمی و نماینده فدراسیون یعنی آقای ساکت اختصاص پیدا کرد. فدراسیون با روی باز از این دعوت استقبال کرد و علی کریمی نیز قصد داشت از این تریبون بهترین بهره را ببرد. فدراسیون فوتبال یک اصفهانی باهوش و متمرکز روی مسائل فدراسیون و فوتبال را به برنامه فرستاد. مردی با تجربه زیاد، مسلط به امور فدراسیون، خوشزبان و زیرک و باهوش و علی کریمی با خواستهها یا انتقادات و مدارکی چند که برای خودش هم پخته نشده بود. علی کریمی ابتدا در دام سناریو و برنامه عادل افتاد و هدف و سیبل او فدراسیون فوتبال شد. برنامه ۹۰ رینگ جداگانهای ساخت و آن دو را درون آن به جان هم انداخت و گهگاهی حرفی که مسیر صحبتها و جدل کلامی آنها از راه اصلی تعیین شده خارج نشود. عادل فردوسیپور برنامه را به دلخواه به سمتی که تدارک دیده بود پیش برد و اصلاً برایش مهم نبود ساکت برنده باشد یا علی کریمی. او بنگاه تئاترال خود را راه انداخته بود و شاهد این جدال بود. علی کریمی ساده و صادق حرفهای خود را از ته دل زد اما موضوعات و مسائلی را مطرح کرد که اثبات آن کمی سخت به نظر میرسید. در مورد مقابله با کیروش هم علی کریمی به اشتباه رفت. کیروش در حال حاضر از محبوبیت و مقبولیت عامه فراوانی برخوردار است و زدن! او به راحتی اتفاق نمیافتد. او بدون شکست تیم ملی فوتبال ایران را به جام جهانی برده است و مردم از حضور او رضایت کامل دارند. محبوبیت او به مرزی رسیده است که تصویرش در تمام شهر در بیلبوردهای تبلیغاتی به چشم میخورد و عامل و معرفیکننده یک کالا، برند و بانک شده است.

علی کریمی در این قصه و این بخش ماجرا برنده نمیشد و نشد! اما یک اصفهانی مؤدب و خوشگفتار با آگاهی و تسلط بر تمام امور (حتی در موضوعاتی که چندان اطلاع نداشت با کلمات و ایجاد حس ملی و... مسئله را خوب به پایان میرساند) جواب سؤالات کریمی را داد. علی کریمی اتفاقاً انتقادات بهجایی داشت که اثبات آنها نیاز به استدلال قانونی داشت و باید مدارک دیده میشد و یا شواهد حضور پیدا میکردند. علی کریمی صادقانه آمد و اسیر ترفند برنامه ۹۰ شد و سپس در رینگ فدراسیون و ساکت افتاد و به نتیجهای که دوست داشت، نرسید و در پایان از حرکتی که با میکروفون ۹۰ انجام داده بود، عذرخواهی کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی