۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اين روزها براي ژوزه مورينيو هم خوب سپري مي‌شود و هم نگران‌كننده. خوب از اين جهت كه قراردادش را تا سال ۲۰۲۰ تمديد كرده و برنامه‌هاي بلندمدتش را مي‌تواند در منچستريونايتد پياده كند و نگران‌كننده از اين خاطر كه با عقب ماندن از كورس قهرماني ليگ برتر، اكنون براي راضي نگه داشتن طرفداران ليگ قهرمانان اروپا كار سختي را در پيش دارد. جامي كه كم مدعي ندارد و قهرماني در آن كاري بسيار دشوار است.

مورينيو:  ۵۵ سال دارم ولی هنوز خيلی جوانم!

به گزارش خبرورزشی، مورينيو كه همچنان ساكن هتل لووري است در گفتوگو با شبكه تلويزيوني باشگاه درباره آينده تيمش حرف زد.

* اول از همه بابت تمديد قراردادتان به شما تبريك ميگوييم. چه احساسي داريد؟

خوشحال هستم. اگر خوشحال نباشم قراردادي امضا نميكنم. من از اطمينان باشگاه خوشحال هستم و اين يك قرارداد ويژه برايم است چراكه هميشه قراردادهاي جديدم را وقتي امضا ميكنم كه موفقيتي بزرگ براي آن تيم رقم زدم. احساس ميشود اعتماد و باوري كه در كارم وجود دارد نتيجه اين موفقيتهاي بزرگ است. من وقتي با چلسي قرارداد جديد امضا كردم كه قهرمان شديم، با اينتر بعد از فتح اسكودتو بود و در رئالمادريد پس از قهرماني لاليگا. اينجا اما قرارداد جديد نتيجه كارم بود. ما به همديگر ايمان داريم و كنار هم خوشحال هستيم. فكر ميكنم كاري را انجام ميدهم كه مالكان باشگاه احساس ميكنند براي آينده تيم خوب است. بالاتر از آن، رابطهام با بازيكنان واقعاً خوب است.

* ثبات تيمي و برنامه بلندمدت چه دستاوردي براي شما و بازيكنان به همراه خواهد داشت؟

صادقانه بگويم، فكر ميكنم اين تمديد قرارداد براي بازيكنان خوب است! (لبخند ميزند) حتي اگر يكي، دو بازيكن و يا بيشتر از تمديد قراردادم خوشحال نباشند! (ميخندد) اين سنت باشگاه منچستريونايتد است. آنها به مربي اعتماد به نفس ميدهند كه باور دارند ميتواند تيم را به جايگاهي كه شايسته تاريخ باشگاه است برساند اما راستش همه باشگاهها اين روزها مربيان زيادي را جابهجا ميكنند و اين براي تكامل بازيكنان از نظر فردي خوب نيست. بنابراين من احساس ميكنم اكثر بازيكنان با تمديد قراردادم خوشحال هستند و يكي از دلايل آن خودشان هستند. من هميشه اين را گفتم، حتي در شرايطي كه نتايجم بهترين نبوده و شكست خورديم. من رابطهام با بازيكنان خوب است و از كار كردن با آنها لذت ميبرم.

* آيا تلاش ميكنيد با ساختن تيمي موفق مهر خودتان را در تاريخ باشگاه منچستر به جا بگذاريد؟

بله، همه ميدانند من به اهداف بلندمدت، تاريخ و سنت باشگاه فكر ميكنم. يك چيز ديگر اين است زماني كه من به باشگاه آمدم فاصله بزرگي بين تيم و تاريخ منچستريونايتد ايجاد شده بود. رؤياي همه هواداران در آن زمان بازگشت به اين سطح بود. من احساس ميكنم باشگاه تا وقتي كه به آنچه ميخواهد نرسد، دست از تلاش برنخواهد داشت. من ميدانم فصل قبل ما عناوين كمي به دست آورديم كه مهمترين آن ليگ اروپا بود اما اين چيزي نبود كه ما ميخواستيم. خواسته ما بيشتر است و راه زيادي برايش در پيش داريم.

* آيا نيمكت منچستريونايتد همان چيزي بود كه انتظارش را داشتيد؟ و اينكه چيز جديدي براي ارائه به اين تيم داريد؟

من بارها مقابل منچستريونايتد در اولدترافورد بازي داشتم. با پورتو، چلسي، اينتر و رئالمادريد، هر زمان كه تيم جديدي داشتم ميدانستم يونايتد در مسير من قرار خواهد گرفت. بنابراين ياد گرفتم منچستريونايتد چه باشگاهي است و اكنون افتخار ميكنم اينجا حضور دارم. من حتي ميدانم رسانهها به طور ويژه ما را نگاه ميكنند. من اما عاشق كار كردن براي منچستر هستم و احساس ناراحتي ندارم. آمادهام، به خوبي مقابله ميكنم و لذت ميبرم.

* درباره فشارها صحبت كردي. شما در باشگاههاي بزرگي بوديد. آيا از فشارها لذت ميبريد يا اينكه به خانه ميرويد و به آن بيتوجهي ميكنيد؟

من در ابتداي راهم در بنفيكا و پورتو ياد گرفتم آنها تو را براي قدم بعدي آماده ميكنند. حتي در چلسي رومن آبراموويچ انتظارات بالايي اطراف تيم وجود داشت. اين فشارها بخشي از زندگي من هستند و فكر ميكنم اگر روزي در يك سطح ديگري كار كنم دلم برايش تنگ خواهد شد. بنابراين سعي ميكنم اين فشارها را به بخشي از زندگي تبديل كنم و حقيقتاً از آن لذت ميبرم و مشكلي نيست. بعضي اوقات حس ميكنم اين فشارها كمي ناعادلانه است. فكر ميكنم سرمربي، بازيكن و مالك منچستريونايتد بودن دشوار است. ميخواهم به طور شفاف بگويم اينجا فقط من نيستم. مديريت باشگاه با خريد بازيكناني نظير الكسيس سانچس به منچستريونايتد اعتبار داده است.

* تا اين لحظه چه چيزي برايتان بيش از همه جذاب بوده است؟

چالشي كه اينجا دارم برايم شبيه «دژاوو» است. وقتي من سال 2010 به رئالمادريد رفتم، باشگاه شرايط دشواري داشت. آنها چندين سال در لاليگا قهرمان نشده بودند و نميتوانستند به مرحله يكچهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا راه پيدا كنند. بنابراين من حس كردم شبيه دژاوو است، سخت ولي لذتبخش. باشگاه بزرگ و انتظارات بزرگ اما فكر ميكنم وقتي تو از پسش بربيايي احساس ميكني اين كار را براي ميليونها نفر انجام دادي.

* از بين گلهايي كه منچستريونايتد در زمان شما به ثمر رسانده، كدام يك برايتان لذتبخشتر بوده است؟

فكر ميكنم بايد به گل دقايق پاياني زلاتان در فينال جام اتحاديه در ورزشگاه ومبلي اشاره كنم. ميدانم جام اتحاديه بود اما بالاخره فينال بود. گلي كه اولين جام من براي يونايتد را به ارمغان آورد.

* با نگاهي به رزومه شما، 25 جام به دست آوردهايد كه شامل 2 ليگ قهرمانان و 2 ليگ اروپا در 4 ليگ مختلف است. مشخص است شما هنوز براي فتح جام اشتياق داريد. اين ميل به برنده شدن را چطور ارزيابي ميكنيد؟

اين من هستم و مسيري است كه در آن حركت ميكنم. من به همه نسلهايي كه با آنها كار كردم نگاه ميكنم و ميفهمم بعضي از آنها مثل من هستند. من بازيكناني در انتهاي دهه چهارم زندگيشان داشتم كه اشتياق، انگيزه و حرفهايگريشان شگفتانگيز بود. من مدت زيادي است مربيگري ميكنم اما از جواني وارد اين كار شدم. بنابراين آنطور كه مردم فكر ميكنند پير نيستم! (ميخندد) من 55 ساله هستم و احساس جواني دارم، به خصوص در زمينه مربيگري. پس وقتي كه گفتم منچستريونايتد آخرين تيم دوران مربيگريام نخواهد بود يعني قصد داشتم اين منظور را برسانم كه در فوتبال مدرن 10 تا 15 سال مربيگري در يك تيم غيرممكن است. من نگفتم ميخواهم باشگاه را ترك كنم. ميخواهم 10 يا 15 سال بيشتر مربيگري كنم چون اين كار را دوست دارم و در خودم نميبينم به جز كاري كه دوست دارم، كار ديگري انجام دهم.

باكس اول

پس از تمديد مورينيو

پروژه كريس- منچستر در بنبست

مدتهاست در رسانههاي انگليس و اسپانيا از بازگشت كريس يونايتد به منچستريونايتد صحبت ميشود. بالا رفتن سن كريس و عدم كارايياش مثل قديم باعث شده رئاليها رفتهرفته به فكر جايگزين براي او بيفتند و در حالي كه از خريد نيمار گفته ميشود، شايعه فروش كريس به يونايتد هم مطرح است. اكنون وبسايت فرانسوي «10 اسپورت» مدعي شده بعد از تمديد قرارداد مورينيو با منچستر، پروژه بازگشت كريس به تيم سابقش هم كنسل شده است. اختلاف مورينيو و كريس در رئالمادريد باعث شده رونالدو ديگر به منچستريونايتد فكر نكند. از طرفي شرط نيمار براي بازي در رئالمادريد، فروش كريس رونالدو است. اگر چنين شرايطي به وجود بيايد، آن وقت مسئولان رئال و پاريسنژرمن بايد يا مشتري جديدي براي كريس پيدا كنند و يا اينكه پيشنهاد معاوضه شماره هفت را با نيمار بدهند. پيشنهادي كه بايد با ارائه پول هم همراه باشد.

راز تمديد مورينيو با يونايتد

قول 4 خريد تابستاني

پس از اينكه ژوزه مورينيو قرارداد خود را تا سال 2020 با منچستريونايتد تمديد كرد، وبسايت مترو در گزارشي به افشاگري درباره اين اتفاق پرداخت. مترو مدعي شد مورينيو به اين دليل حاضر به تمديد شده كه از اد وودوارد مدير باشگاه قول گرفته تا بودجه خريد 4 بازيكن بزرگ در تابستان را برايش فراهم كند. طبق ادعاي مترو، مورينيو تقاضاي خريد 3 مدافع و يك هافبك را از حالا به باشگاه منتقل كرده و با جذب الكسيس سانچس ديگر تمايلي به جذب مهاجم ندارد. گفته ميشود اين درخواست مورينيو براي جايگزين كردن بازيكنان جديد به جاي مايكل كريك، كريس اسمالينگ و فيل جونز است.

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی