نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برانكو ايوانكوويچ سرمربي سرخپوشان طي يك ماه گذشته چه در مصاحبه‌هايش و چه در گفت‌وگوهاي دوستانه تأكيد كرده كه در مورد تمديد قرارداد بازيكناني كه قراردادشان در اين فصل به پايان مي‌رسد، با كادر مديريتي صحبت كرده و ليست نهايي كه حاوي همه بازيكنان حاضر در ليست فعلي است را براي تمديد قراردادها در اختيار باشگاه قرار داده است.

گرشاسبی: همه در پرسپوليس می‌مانند/بازيكنان: برای ماندن شرط داريم

به گزارش خبرورزشی، با اين حال، حميدرضا گرشاسبي سرپرست باشگاه پرسپوليس ميگويد هيچ ليستي به دستش نرسيده و هنوز برانكو بازيكناني كه براي فصل آينده ميخواهد را اعلام نكرده است. البته فراموش نكنيد كه برانكو نيز بارها گفته با توجه به محروميت پرسپوليس در نقل و انتقالات تابستاني، نبايد اجازه بدهيم حتي يك نفر از اين تيم جدا شود و  اين يعني همه بازيكنان ماندني هستند.
نگاه فرگوسن و اتفاقات پرسپوليس
سرالكس فرگوسن سرمربي جاودانه و تاريخساز باشگاه منچستريونايتد در يكي از مصاحبههايش گفته بود: «فوتبال شباهتهاي زيادي به سينما دارد. براي آنكه يك بازيكن براي هميشه در ذهنها بماند، حتماً بايد عضو يك گروه بزرگ و سرشناس باشد و براي سالها در آن گروه بماند. فوتبال رازهاي سادهاي دارد كه اين هم يكي از همان رازهاست.» درست در روزهايي كه پرسپوليس نتايج جذابي ميگيرد، موضوع تمديد قرارداد يا عدم تمديد قرارداد بازيكنان پرسپوليس حالا به يك ماجراي پيچيده بدل شده است. ما در اين ماجرا با سه ضلع يك مثلث طرف هستيم؛ برانكو ايوانكوويچ كه ميگويد همه بازيكنان را براي فصل آينده ميخواهد، باشگاه كه هنوز مذاكرات را آغاز نكرده و بالاخره بازيكنان كه اعتقاد دارند بايد شرايط تغيير كند تا آنها راضي به تمديد قرارداد شوند.
بيم و اميدها براي ماندن و رفتن
برانكو اصرار دارد همه بازيكنانش را در تيم حفظ كند اما در مورد ۳، ۴ نفر گفته ميشود پيشنهادات خوبي دارند و از پرسپوليس ميروند كه در صورت رقم خوردن اين اتفاق، برانكو با مشكل بزرگي مواجه خواهد شد چون از يك سو، ستارههايش را از دست ميدهد و از طرف ديگر، به خاطر محروميت از طرف فيفا، نميتواند بازيكن جديدي را جذب كند. حميدرضا گرشاسبي سرپرست باشگاه پرسپوليس در مورد بيتفاوتي بازيكنان نسبت به پيشنهاد تمديد قرارداد گفت: «بازيكنان بايد از خدايشان باشد در پرسپوليس بمانند و به فوتبالشان ادامه بدهند. كجا بروند بهتر از پرسپوليس؟ اميدواريم آنها زودتر تصميم بگيرند و پيشنهادات ما را بپذيرند.» در ادامه اين بحث، حسين ماهيني يكي از كاپيتانهاي پرسپوليس اما گفت: «همه دوست دارند در تيم بمانند چون تيممان بسيار خوب است و بايد حداقل تا ۳، ۴ سال آينده در كنار هم بازي كنيم. البته بچهها هم يكسري شرايط دارند كه آنها هم به حق است.»
ابهامات، معماها و اشكالات
چند معماي بزرگ در اين ميان وجود دارد؛ بازيكناني مثل محسن مسلمان، احسان علوانزاده و... كه يا از تركيب دور افتادهاند و يا نتوانستند انتظارات برانكو را برآورده كنند، باز هم در ليست ميمانند؟ بازيكناني مثل سيامك نعمتي و شايان مصلح كه هم با باشگاه قرارداد دارند و هم با پيشنهادات خوب از باشگاههاي ديگر مواجه شدهاند، ميمانند؟ آيا باشگاه به دنبال تمديد قرارداد با بوژيدار رادوشوويچ است؟ وحيد اميري، گادوين منشا، علي عليپور، صادق محرمي، محمد انصاري و...  كه پيشنهادات خارجي دارند و ميتوانند لژيونر شوند، چه شرايطي خواهند داشت؟ اشكال كار كجاست كه برانكو ميگويد ليست را دادهام اما گرشاسبي جواب ميدهد ليستي به دستش نرسيده است؟ آيا اينها، نشانهاي بر شروع يك دعوا يا يك جنجال دوباره است؟
بحث با بازيكنان
چرا نبايد بازيكني در پرسپوليس بماند؟ شما به عنوان يك هوادار فوتبال، يك طرفدار پرسپوليس، يك تماشاگر عادي به اين سؤال پاسخ بدهيد؛ يك بازيكن ديگر چه چيزي ميخواهد؟ قرارداد يك ميليارد توماني به علاوه آپشنهاي متعدد، بازي در يك تيم فوقالعاده، همكاري با مربي آرام و مطمئني مثل برانكو كه هميشه براي موفقيت ميجنگد و به بالا رفتن كيفيت بازيكنان كمك ميكند، هميشه ماندن در رسانهها، توجه بيش از اندازه مردم به تيم و... واقعاً چه فاكتوري ميتواند باعث جدايي بازيكنان از پرسپوليس شود؟ به قول گرشاسبي، بازيكنان بايد از خدايشان باشد در اين تيم بمانند و به كارشان ادامه دهند. پرسپوليس در طول ۱۵ سال تنها ۲ قهرماني به دست آورد اما در طول ۱۱ ماه ميتواند صاحب دو قهرماني (در ليگ شانزدهم و به احتمال قوي ليگ هفدهم) شود. بحث تمديد قراردادها در ماههايي كه پرسپوليس چپ و راست برنده بازيهايش ميشود و امتيازات طلايي ميگيرد، ميتواند به يك بحران واقعي براي تيم بدل شود مگر اينكه گرشاسبي آستينها را بالا زده و براي حل مشكل از حالا وارد عمل شود.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی