نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرور جپاروف چند هفته از همراهی تیم استقلال بازماند و مشتری کلینیک دکتر نوروزی معاونت پزشکی باشگاه استقلال شد.

جپاروف:ایران ناامن بود خانواده‌ام را به تهران نمی‌بردم

به گزارش خبر ورزشی، هفتههایی که ترکیب اصلی استقلال این ستاره 34 ساله ازبکستانیاش را فریاد میکرد ولی او آمادگی شرکت در مسابقات (حتی گاهی به اندازه یک نیمه) را نداشت. البته نزدیکان به کادر فنی تیم استقلال معتقدند شاید هر مربی غیر از وینفرد شفر در رأس کادر فنی تیم استقلال بود (مربیان پیشین) این احتیاط را نمیکرد و با بازی دادن به جپاروف در شرایط ریسکی از او استفاده میکرد. با این همه این بازیکن در دیدار با الریان 90 دقیقه در ترکیب استقلال حضور داشت و حالا هم در آمادگی کامل خود را برای رویارویی با الهلال آماده میکند. تیمی که جپاروف آمار خوبی در تقابلهای رودررو با آن دارد. جپاروف با خبرورزشی حرف زد.

* دیدار با الریان سخت بود یا نه؟

هر مسابقهای در لیگ قهرمانان دشوار است حتی تیمهایی که به نظر آسان میآیند هم در این دور از مسابقات با روحیه و انرژی بالاتری به میدان میآیند. الریان که تیمی خوب و پرمهره بود و در خانهاش بازی میکرد.

* فکر میکردی تاباتا پاس در عرضت را به گل تبدیل کند؟

(خنده) تجربه به من میگوید توپهای اینچنینی در محوطه جریمه میتواند به گل به خودی تبدیل شود. در بنیادکار و لیگ کرهجنوبی که بودم گلهای این سبکی به حریف زده بودیم. یعنی من که نه! (خنده) اما در آن لحظه هم میخواستم توپ را با ارتفاع از سطح زمین بزنم ولی توپ بلند نشد و چه خوب هم که این اتفاق نیفتاد چون تاباتا کار نیمه تمام مرا تمام کرد.

* برای همین پشتک نزدی؟

البته! من گل نزده بودم. گفتم هر زمان گل بزنم پشتک خواهم زد. فقط خوشحال شدم.

*مصدومیتت را کامل پشتسر گذاشتهای؟

کامل. هیچ مشکلی برای بازی با الهلال ندارم.

* شنیدیم میتوانستی در دیدارهایی که بازی نکردی هم به میدان بروی. ظاهراً شفر نمیخواسته؟

بله! شفر با من و دکتر نوروزی جلسه گذاشت و میزان ریسک کار را در نظر گرفت و وقتی متوجه شد اگر بازی کنم احتمال آسیبدیدگی دوبارهام زیاد میشود به من گفت بازی نکنم.

* ناراحت نشدی؟ اصرار نکردی که دوست داری برای استقلال به میدان بروی؟

نه! البته بازی نکردن همیشه باعث ناراحتی من است ولی هرگز در تصمیمات کادر فنی دخالت نمیکنم. اگر مصدوم باشم صبر میکنم و اگر هم به دلیل فنی نیمکتنشین باشم تلاش میکنم تا دوباره جایگاهم را پس بگیرم.

* با مامه تیام رفیق شدهای؟

او بازیکن باتجربهای است. در لیگهای بلژیک، یونان و ایتالیا بازی کرده و در سطح خودش بازیکن کمی نیست. او از من درباره تیم سؤال میکند و همین باعث شد تا ارتباط دوستانهای با هم پیدا کنیم.

* حضورت در ترکیب ثابت با یک گل نصفه و نیمه و یک امتیاز در خانه الریان همراه شد. استقلالیها خیلی دوست دارند جپاروف از ترکیب تیمشان بیرون نرود.

من کار خاصی نمیکنم. این اتحاد و هماهنگی تیمی است که جواب میدهد. البته با توجه به پستی که من در آن به میدان میروم شاید اینطور به نظر میآید که من نقش بیشتری در نتایج دارم وگرنه من فقط کار خودم را میکنم.

* چقدر به جوانترهای استقلال کمک میکنی؟

هر زمان از من سؤال شود توضیح میدهم. دوست ندارم در کار دیگران دخالت کنم. این خوب است که بزرگترها به کوچکترها چیز یاد بدهند ولی دوست دارم خودشان از من بخواهند. بدم میآید نصیحت کنم. خودم هم در سنین جوانی چنین حسی داشتم. ضمن اینکه استقلال بازیکنان باتجربه کم ندارد و آنها با جوانترهای تیم صحبت میکنند و از این رابطه خوب خیلی خوشحال میشوم.

* دوری از تهران و تمرین در دوحه دشوار نیست؟

دنیای حرفهای همین مسائل را هم دارد. همه ما میدانیم با کسب نتایج خوب در این دور میتوانیم به مراحل بالاتر برویم و به این دلیل کسی از این مسائل خسته یا دلزده نمیشود.

* الهلال را تا چه حد میشناسی؟

تقریباً با همه نقاط ضعف و قوت این تیم آشنا شدهایم. شفر در این چند روز در بخشهای مختلف تمرین و یا در حین جلسات تئوری در ارتباط با تیم الهلال با بچهها حرف زده است. من هم که قبلاً با سه تیم رودرروی الهلال بازی کردهام. فکر کنم 5 بار تاکنون روبهروی الهلال به میدان رفتهام که فقط یک بازی را باختیم.

* استقلالیها نگران شکست تیم محبوبشان در این بازی هستند.

اصلاً نگران نباشند. همه اعضای تیم با انگیزه بالایی در حال تمرین هستند و میخواهند الهلال را شکست بدهند. من هم شخصاً خیلی عادت به باخت مقابل این تیم ندارم و دو بار روبهروی این تیم برد آوردهام.

* اما بازی در زمین بیطرف به ضرر شما نمیشود؟

هر شرایطی هست برای دو تیم یکسان است.

* فکر نمیکنی ورزش و سیاست ربطی به هم ندارند؟

دقیقاً! اما این مسائل ارتباطی به من پیدا نمیکند.

* تو در تهران امنیت نمیبینی؟

اگر ایران ناامن بود هرگز زن و بچهام را به تهران و کیش نمیبردم.

* عربستانیها در یک کشور عربی به زمین میروند!

مهم نیست. هر دو تیم مهمان هستند و تفاوتی برای ما نمیکند. میزبانی با ماست و فقط باید بدانیم که با الهلال بازی داریم نه یک تیم آنچنانی. البته شفر به خوبی به لحاظ روانشناسی با تیم کار کرده و همه میدانند که شکست دادن این تیم یک اتفاق عادی است. ما در دیدار با الریان هم باید برنده میشدیم. اگر بازی 4، 5 دقیقه دیگر ادامه داشت ما یک گل دیگر هم میزدیم. فکر کنم سوت آخر بازی به داد الریان رسید.

* از نظر بدنی خسته نیستید؟

نه! ساناک و کولی به خوبی با تیم بدنسازی میکنند و همه در بهترین فرم هستند. اتفاقاً اصلاً از نظر بدنی مشکلی نداریم. در 15 دقیقه آخر بازی با الریان دیدید که ما چطور میزبان را در 18 قدم خودش حبس کرده بودیم. کار مهم این بود گل بزنیم که زدیم.

* الهلال بازی را به جنجال نکشد؟

باید مراقب این روشهای تیمهای اینچنینی باشیم. ما روبهروی الریان هم با تجربه کار کردیم و اسیر رفتار غیرعادیشان نشدیم. ما باید فوتبال بازی کنیم. چیزی که شفر از ما میخواهد همین است.

* گفتی خسته نیستید! این بازیها برای شهرآورد فشار را روی تیمتان زیاد نکند؟

در اینجا همه چیز برای ما و پرسپولیس یکسان است. آنها هم مثل ما در لیگ قهرمانان بازی دارند.

* درباره لیگ برتر و بازی بعد...؟

الان وقت این مسائل نیست. ما همه تمرکزمان را روی لیگ قهرمانان و بازی با الهلال گذاشتهایم.

* شهرآورد هم در راه است! برنامهای برای آن دیدار نداری؟

شهرآورد بماند برای بعد از الهلال اما انگیزههای زیادی برای آن دیدار دارم چون در دیدار رفت فقط 4، 5 دقیقه فرصت حضور در بازی را داشتم و میخواهم در بازی برگشت بیشتر در این بازی بزرگ به میدان بروم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی