نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کاپیتان سابق آبی پوشان گفت: من به شخصه انگیزه‌های لازم را برای به اوج رساندن استقلال در شفر نمی بینم و از نظر من او نمی تواند گزینه مناسبی برای فصل بعد باشد.

بیانی: مدیران استقلال با افکار عمومی بازی کردند

به گزارش خبر ورزشی، شاهین بیانی  اظهار داشت: الهلال از تیم های قدیمی و پر افتخار قاره کهن است و همواره تقابل دو تیم استقلال و الهلال از جذابیت های ویژه ای برخوردار بوده است. خودم در سال ۹۱ و در فینال آسیا مقابل این تیم بازی کردم و در نهایت آن بازی را الهلال در ضربات پنالتی پیروز شد. خاطراتی از آن بازی دارم و یادآوری نام الهلال همیشه برای من زننده کننده آن خاطرات است.
کاپیتان سابق آبی پوشان با ذکر این نکته که هر دو تیم استقلال و الهلال غول های فوتبال آسیا هستند بیان داشت: در شرق و غرب آسیا همه بازی ها تحت الشعاع این دیدار است و قطعا رسانه ها هم از این بازی بعنوان مهم ترین بازی روز دوم لیگ قهرمانان یاد می کنند.
پیشکسوت آبی پوشان اظهار داشت: البته شانس استقلال و یا هر تیم ایرانی دیگر در میزبانی از تیم های عربستانی از بین رفته است. بدیهی است که بازی کردن در عمان بیشتر به سود الهلال است و این درست مثل این است که هر دو بازی در خانه الهلال انجام شود. متاسفانه ما کلا شرایط میزبانی و استفاده هوادار در ورزشگاه آزادی را از دست می دهیم که این نمی تواند برای تیمی مثل استقلال خوشایند باشد.
وی در خصوص شانس استقلال برای صعود از این گروه و رسیدن به مراحل بالاتر اظهار داشت: شاید ما ابزار صعود از این گروه و حتی یک مرحله صعود دیگر را داشته باشیم، اما واقعیت این است که استقلال ساز و کار مناسب برای قهرمانی آسیا را ندارد. قهرمان شدن در آسیا خیلی سخت است و زیرساخت های زیادی را می طلبد. برای قهرمانی در آسیا باید همه ارکان یک باشگاه از مدیریت تا تدارکات در حد قهرمانی آسیا حرفه ای باشند. اتفاقی که در سال ها ۹۰ و ۹۱ افتاد و ما دوبار پی در پی به فینال آسیا رسیدیم. در فینال ۹۱ هم در حالی مقابل الهلال با ضربات پنالتی بازنده شدیم که حق مان پیروزی در نود دقیقه بازی بود. در آن مقطع استقلال در هر جامی در هر کجای آسیا شرکت می کرد به راحتی قهرمان می شد. سطح کیفی تیم ما در آن مقطع با اختلاف از همه تیم های آسیایی بالاتر بود و هیچ تیمی در شرق و غرب آسیا حریف تیم ما نبود.
بیانی در خصوص خریدهای جدید استقلال تصریح کرد: در وهله اول باید بگویم تیم در این مقطع دیگر به بازیکن خارجی نیاز نداشت. چون قهرمانی لیگ از دست ما در رفته و با همین بازیکنان می توانستیم لیگ را ادامه دهیم. همین موجودی و بضاعت هم برای حضور در مرحله گروهی آسیا کفایت می کرد. اگر قرار باشد از گروه مان در آسیا صعود کنیم حتما این کار را همان بازیکنان قدیمی  انجام می دهند. به نظر من اصلا خرید بازیکن خارجی در این مقطع ضرورت نداشت. اما اگر هم قرار به خرید بازیکن خارجی بود با جرات می گویم این دو بازیکن جدید نمی توانند چیزی اضافه بر بازیکنان فعلی ما داشته باشند.
مدافع سابق استقلال در ادامه بیان داشت: بازیکن خارجی باید لااقل یکی دو سطح از رقبای ایرانی اش بالاتر باشد. من در تیام این قابلیت را نمی بینم. آمار مربوط به بویان هم نشان می دهد او قطعا نمی تواند از بازیکنی مثل جباروف بهتر باشد. یا حتی اسماعیلی و دیگرانی که در این پست بازی می کنند. تایید نظر من باشد بعد از بازی های در پیش روی استقلال در لیگ برتر و آسیا و رویت عملکرد این بازیکنان. این نوع بازیکن خریدن را من بازی با افکار عمومی می دانم. یعنی مدیریت باشگاه برای فرار از فشار افکار عمومی که می گفتند چرا بازیکن خارجی نمی خرید صرفا این خرید را انجام داد که بگوید ما هم بازیکن خارجی خریدیم.
کاپیتان سابق تیم استقلال اضافه کرد: به نظرم باشگاه استقلال باید از الان به فکر بستن یک تیم خوب برای فصل بعد باشد و لازمه این کار این است که قبل از هر چیز مربی فصل بعد مشخص شود. بعد از آن هم به فکر تمدید قرارداد بازیکنان خوب و مورد نظر و ترمیم نقاط ضعف و قوت بود.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا شفر را گزینه مناسبی برای فصل آینده استقلال می داند یا خیر اظهار داشت: نظر شخصی من این است که شفر نمی تواند گزینه مناسبی برای فصل بعد باشد. او در ابتدای حضورش در استقلال انضباط تیمی و نظم تاکتیکی را آورد  قدری روی کار تیم تاثیر گذار بود. اما آن انتظاری که از یک مربی تاثیرگذار خارجی می رفت را برآورده نکرد. انتظار ما از شفر خیلی بالاتر از این بود. او انگیزه های لازم را برای حضور در تیم بزرگی مثل استقلال که به دنبال ایده آل ها است را ندارد. شفر حرص قهرمانی را ندارد و این برای استقلال مناسب نیست.
بیانی در ادامه تصریح کرد: البته برای قضاوت درست تر باید حداقل مرحله رفت بازی های گروهی لیگ قهرمانان را پشت سر بگذاریم. اما با این وجود آنچه که ما تا به اینجای کار دیده ایم این است که شفر به دلیل کمی انگیزه نمی تواند گزینه مناسبی برای فصل آینده باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی