۰
جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هولیگان‌های روس تنها چهار ماه مانده به جام جهانی ۲۰۱۸ با اغتشاش در اسپانیا پیش از دیدار اسپارتاک برابر اتلتیک بیلبائو دوباره وحشت را در جهان فوتبال به وجود آوردند.

ترس جهان فوتبال از هولیگان‌های روس

به گزارش خبر ورزشی و به نقل از آس، کشته شدن مامور پلیس در درگیری هواداران روسی و اسپانیایی تیمهای اسپارتاک مسکو و اتلتیک بیلبائو پیش از دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا باعث شد پرونده دیگری در رابطه با خشونت هواداران میزبان جام جهانی آینده باز شود. رفتار هواداران روس در یورو ۲۰۱۶ هشدار بزرگی برای جهان فوتبال بود. هولیگانهای این کشور دو سال پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ خشونت خود را نشان داند و اکنون تنها چهار ماه پیش از شروع فستیوال بزرگ جهان فوتبال دوباره آشوب به پا کردند.
با این شرایط آیا جام جهانی امنی در انتظار دوستداران فوتبال خواهد بود؟
مارسی در ژوئن ۲۰۱۶ با رفتار خشونتآمیز هولیگانها رو به رو شد. دیدار انگلیس و روسیه در یورو باعث شد پلیس ۲ هزار تماشاگر را از حضور در فرانسه منع کند اما شرایط تغییری نکرد. درگیری هولیگانها سه روز در خیابانها ادامه داشت و دهها نفر دستگیر و ۳۵ نفر مجروح شدند. حتی توپ نتوانست این خشم را فروکش کند و در حالی که بازی یک بر یک در جریان بود پلیس مجبور شد خود را وارد درگیری هواداران دو تیم کند.
پلیس فرانسه قادر به کنترل هولیگانهای خشن نبود. این هواداران گاهی اوقات با پیراهن تیم اف سی اوریول ظاهر میشوند و گاهی با پیراهن گلادیاتور فیرم ۹۶ اسپارتاک مسکو خشونتشان را به معرض نمایش میگذارند.
روزنامه سان فاش کرد که اعضای این دستهها، هولیگانها را به جنگل میبردند تا با هم درگیر شوند و هر کدام که خشنتر بود بلیت حضور در یورو را به دست میآورد. آنها با افتخار در توییتر از  رفتارهایشان در لیل، مارسی و تولوز صحبت میکردند و معتقد بودند با هولیگانهای انگلیسی تفاوت دارند.
با این حال هوادارانی که تنها به دنبال خشونت هستند فقط به این دو کشور تعلق ندارند و "باراس براواس" هولیگانهای مشهور آرژانتینی را نیز نباید فراموش کرد. از طرفی یک ویدئو در این رابطه منتشر شد که قابل تامل است. هولیگانهای تیم استراسبورگ و نانسی با هم متحد شدند تا با هواداران خشن فاینورد درگیر شوند.
در این شرایط روسیه کار آسانی برای مقابله با هواداران خشن کشورش و دیگر مناطق ندارد و باید دید فیفا چه برنامه برای کنترل هولیگانها خواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی