نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

می‌دانیم که بازی بزرگ، مهمانان عالی‌مقامی هم دارد! رئیس فدراسیون جهانی فوتبال که به اتفاق مارکو فان‌باستن، گلزن افسانه‌ای هلند به تهران خواهند آمد تا هم شهرآورد تهران را از نزدیک ببینند و هم به سایر برنامه‌های مهم خویش بپردازند!

۱- مثلاً به اجحافی که توسط AFC درباره تیمهای ایرانی، در لیگ آسیا روا داشته میشود! وظیفه مدیران فوتبال ماست که رفع شائبه کرده، حق خویش را و حق ما را، با استدلالهای فیفاپسند، بگیرند! محکم و صریح! صریح و صحیح! بیتعارف و البته که با زبان خوش و دلایل محکمهپسند!

میدانیم که رسم است در مواردی اینچنینی، برای مهمانان خود، هدایایی و تحفههایی از باب تشکر، باب رنج سفر، تقدیم میشود! ما هم باید این مراسم را بهتر از هر جای دنیا بهجا آوریم، چرا که هم به مهماننوازی شهرهایم و هم دستمان پر است از انواع هنرها و صنایع دستی! صنایع ظریفهای که ویژه ایرانیان است و ابهت خاصی دارد! صنایع ظریفهای که باعث شعف و خوشحالی مهمانان میشود! چون خود را در کانون توجه عاطفی احساس میکنند!

۲- اما فردا و به مناسبت برگزاری هشتاد و ششمین بازی بزرگ و شهرآورد تهران، گذشته از تابلوفرشهای نفیس و فرشهای ابریشمی بافت ایران و سایر هنرهای دستی اصفهانی و غیراصفهانی، باید یک رهآورد دیگر هم برای رئیس FIFA کنار گذارد و تقدیمش نمود! باید مهمانان درجه اول فوتبال ایران را با ارائه فوتبالی هنرمندانه و نمایشی درجه اول، که زمینهاش نیز فراهم است، غافلگیر کرد! باید از پرسپولیس خواست بهترین بازی خود را پیاده کند و باید از استقلال خواست در به نمایش گذاردن عالیترین گوشههای فوتبال امروز خود، هیچ امساک نکند و هیچ خسیس نباشد! دست و دلباز، در بازی دلپذیر و چشمنواز!

از برانکو باید خواست با قویترین تیم و ترکیب تیمی، ظریفترین نمایش ممکنش را پیاده کند! و نیز از وینفرد شفر هم توقع باید داشت فوتبال مردمپسندش، برابر فولاد، الهلال، الریان و نفت آبادان را تکرار نماید! فوتبالی که هم استقلالیها را به وجد میآورد و هم بقیه را.

۳- باید کاری کرد که رئیس فیفا و مشاور ارشدش- مارکو فانباستن- از فردا هوادار و مبلغ فوتبال ایرانی باشند! باید با تکرار بازیهای خوب، جایگاه فوتبال ایرانی را بالا و باز هم بالاتر برد! باید به مدیران فوتبال جهان، نشان داد که چرا فوتبال ایرانی متفاوت است!

از برانکو توقع امر محال نداریم! و نیز از شفر هم انتظار کاری غیرممکن! پرسپولیس بارها و بارها، بازی درجه اولی را به نمایش گذارده است! شفر هم در همین مدت کم و فرصت اندک، حدود ۱۰ مرتبه، فوتبالی همهجا مقبول و فوتبالی دلپذیر و دلپسند بازی کرده است! یک بار دیگر و اینبار، دو بزرگ فوتبال ایران، به کمک هم و روی در روی هم و دست به دست یکدیگر، باید که خودشان باشند! پرسپولیس مثل بازی با السد بازی نکند و استقلال بازیاش مقابل سپاهان یا الریان را تکرار کند!

از پرسپولیس میخواهیم همانطور بازی کند که به بازی پرسپولیسی، موسوم شده است، فکورانه و با دانستگی! استقلال نیز ویژگیهای استقلالیاش را باید بروز دهد! در این صورت، آقای اینفانتینو همه جا از ارزشهای حرکتی و مهارتهای تکنیکی فوتبال ایران، خوب خواهد گفت و خود در قالب یک سمپات و یک دوستدار فوتبال ایرانی- از نوع ممتازش و از نوع بال و پر گشودهاش- به میدان خواهد آمد! مشروط به این شرط که استقلال و پرسپولیس، شفر و برانکو، ما و شما و همه فوتبال ایران، فرصت همدل کردن فیفا با فوتبال ایران را از دست ندهیم! ما باید خوب بازی کنیم! ما...

استقلال و پرسپولیس وظیفهای تاریخساز و مأموریتی حساس برعهده دارند! برانکو و شفر به نقطه عطف رسیدهاند! شما و ما هم در همین مسیر حرکت میکنیم! تاریخسازی!

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی