نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روز بيست‌ و پنجم ليگ هفدهم، پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۹۶، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه آزادي تهران داور: عليرضا فغاني، كمك‌ها: رضا سخندان و محمدرضا منصوري

نترسيد و ببريد

به گزارش خبرورزشی، مصاف دو تيم حساس بود، اين بار حساستر هم شد چون شرايط به نحوي رقم خورده كه برد پرسپوليس در بازي امروز ميتواند جشن قهرماني سرخهاي پايتخت در تقابل با رقيب ديرينه را برپا کند و ركوردي جديد در قهرمانيهاي زودهنگام تاريخ ليگ برتر به ثبت برسد؛ درست برعكس استقلال كه با اين هدف به ميدان ميرود تا مانع اين جشن شده و انتقام شكست دور رفت را بگيرد. هم استقلال و هم پرسپوليس در بهترين فرم خود قرار دارند. وينفرد شفر كه استارت خود در نيمفصل را با بازي رفت دو تيم زده بود، اين بار در شرايط كاملاً متفاوت از آن روزها با تيمي گام به حساسترين شهرآورد آسيا ميگذارد که بسياري اعتقاد دارند شاگردان اين مربي با ارائه نمايشي متفاوت توان رقابت با بهترين تيم اين فصل ليگ و صدرنشين مطلق رقابتها را دارد. پيرمرد آلماني با اشراف كامل بر استقلال و حاكم كردن نظم و انضباط و ديسيپلين معروف فوتبال آلمان به خوبي توانست در كمتر از نيمفصل تحولي شگرف در اردوي آبيها رقم بزند، تحولي كه بيشتر از همه اميدها براي رسيدن به نايبقهرماني و كسب سهميه آسيا از ليگ برتر را زنده كرد و از آن مهمتر اينكه باعث شد استقلال با پوشش ضعفهاي ممكن كنار نتيجه گرفتن، فوتبال زيبا و تماشاگرپسندي نيز ارائه بدهد. صدرنشيني در آسيا و برد برابر فولاد اعتماد به نفس در اردوي پسران آبي را به بالاترين حد ممكن رساند تا آنها امروز براي گرفتن انتقام شكست قبلي مقابل رقيب سنتي آماده باشند.

در آن سوي ميدان اما پرسپوليس براي اولين بار با اختلاف 16 امتيازي در صدر جدول در فاصله 6 بازي به تنها 3 امتياز نياز دارد تا براي دومين بار متوالي جام قهرماني را بالاي سر ببرد. برانكو و شاگردانش در مسير جاودانگي در تاريخ ليگ برتر بايد قدم پاياني را در دوئل با رقيب سنتي با سربلندي بردارند تا براي اولين بار در يك سال دو بار عنوان قهرماني را بالاي سر ببرند، اتفاقي نادر در رقابتهاي باشگاهي كه از دست دادن آن ميتواند افسوس بزرگي را براي سرخها در پي داشته باشد. شهرآورد امروز جاي ترسيدن نيست از همينرو انتظار ميرود ستارههاي دو تيم با جاهطلبي وارد كوره داغ آزادي شده و براي برد بجنگند تا همين جنگ 90 دقيقه همه طرفداران آنها را ميخكوب كند. شهرآوردي كه ميتواند آيينه تمامنماي فوتبال باشگاهي ايران مقابل ديدگان نفر اول فوتبال جهان باشد تا كنار تمام مسائل فني و حيثيتي از باب ديپلماسي فوتبال بينالمللي هم گامي بلند براي احقاق حق باشگاههاي ايران در رقابتهاي برونمرزي باشد به خصوص براي استقلال و پرسپوليس كه در اين سالها همواره حقشان ضايع شده است. حال بايد منتظر ماند و ديد شور و هياهوي حاكم بر شهرآورد امروز تهران در پايان چه سرنوشتي براي روزهاي پاياني فصل رقم خواهد زد، چون با مشخص شدن چهره قهرمان زودهنگام، مسلماً اتفاقات در بازيهاي باقيمانده به شكل ديگري خواهد بود.

چهرهها

مامه بابا تيام به عنوان تكستاره خط حمله استقلال در اين هفتهها زودتر از آن چيزي كه تصور ميشد در تركيب آبيها جا افتاد. اوج هنرنمايي اين مهاجم سنگالي برابر فولاد بود كه با زدن دو گل، ساختن يك گل و آزار مدافعان ميزبان نقشي مهم در برد استقلاليها در شهر اهواز ايفا كرد. تيام كه كاملاً مشخص است با تمام خريدهاي خارجي استقلال متفاوت است، ميتواند در شهرآورد كليديترين مهره شفر باشد.

گادوين منشا به عنوان بزرگترين خريد تابستاني به پرسپوليس پيوست تا كنار علي عليپور خط حمله مرگباري تشكيل دهد. مهاجم نيجريهاي با وجود اينكه در هفتههاي گذشته با افت فاحشي روبهرو شد، امروز اما با انگيزه نشان دادن تواناييهاي خود در دوئل سنتي فوتبال ايران به مصاف استقلال ميرود بلكه گلزني با پيراهن پرسپوليس به استقلال را نيز تجربه كند، موفقيتي كه ميتواند او را از سايه تيام خارج كند.

تركيب احتمالي دو تيم

استقلال (۴-۲-۳-۱)

مامه بابا تيام

 داريوش شجاعيان

فرشيد اسماعيلي

سرورجپاروف

اميد ابراهيمي

فرشيد باقري

وريا غفوري

روزبه چشمي

سيدمجيد حسيني

خسرو حيدري

سيدمهدي رحمتي

پرسپوليس (۴-۴-۲)

علي عليپور

گادوين منشا

فرشاد احمدزاده

حسين ماهيني

محسن ربيعخواه

وحيد اميري

صادق محرمي

سيدجلال حسيني

شجاع خليلزاده

محمد انصاري

عليرضا بيرانوند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی